Hej! Stara sem 14 let in od leta 2018 sem fenica skupine One Direction. Tega moja družina verjetno ne ve, ampak rada bi da bi vedela. V zadnjem letu sem poskušala doseči, da bi moja mami vedela, da sem fenica. Ko smo bili na potovanju sem ji rekla, če mi kupi 4 CDje od njih in mi jih je, doma sem na TV gledala njihove videe, na steni v sobi imam poster. Do sedaj sem mislila, da je verjetno že dojela.
Moja prijateljica je v tem letu tudi postala njihova fenica. In v četrtek zjutraj se zbudim in mi prijateljica napiše, da je Liam Payne (njihov član) umrl. Jokala sem in cel dan sem bila žalostna. Še vedno sem žalostna in čez vikend sem enkrat jokala. Želela sem si, da bi me mami vprašala kako sem oz. karkoli, ker sem mislila, da ve da sem fenica. Danes (v nedeljo) sva gledali TV in za nalašč sem naštimala 24ur novice in šla na wc. Ko pridem nazaj, se je ravno vrtelo to glede Liama. In mami mi reče:"Ali si slišala to?" In jaz rečem:"A to da je iz balkona padel?" No in potem me mami vpraša če dobivam novice, da sem na tekočem in ji odgovorim da ne. In potem reče, da je to ona šele zdaj izvedela.
Žalostna sem ker ne vem zakaj je čudno, če to vem. In očitno ne ve da sem fenica, ker ne vem zakaj bi potem to bilo čuno.
+na Instagarmu imam fan profile, kar mami ne ve in verjetno tudi nočem, da ve ker je očitno čudno, če sem na tekočem.
+starši od moje prijateljice vejo, da je fenica in da je žalostna, pa čeprav je ona fenica komaj 2 meseca, medtem ko pa sem jaz 6 let. Nisem ljobusumna nanjo, ampak sem res žalostna, ker ne morem vzpostaviti takih pogovorov oz. česarkoli z mojo mami.
+ne upam si na steno obesiti plakata od Liama, saj me je strah, da mi bo kaj rekla. Ker res ne vem kaj je mislila s tem, da sem na tekočem.
Prosim pomagajte!
Hvala
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da si velika oboževalka skupine One Direction, katere član Liam Payne je nažalost prejšnji teden umrl. Verjamem, da te je ta novica zelo presenetila in tudi prizadela. Dobila sem občutek, da si zelo želiš, da bi se tvoja družina zavedala, kako zelo velika oboževalka skupine si, in da bi prepoznali, kako zelo pomembna ti je skupina One Direction ter bi se s tabo več krat pogovarjali o njih. Praviš, da mama ni prepoznala tvojih občutkov žalosti, ko je njihov član umrl, hkrati pa imaš občutek, da se z njo ne moreš pogovarjati o tej tematiki, kot se lahko tvoja prijateljica s svojimi starši. Najverjetneje se ob vsem, kar se ti trenutno dogaja, počutiš zelo zmedeno in žalostno, je tako? Tvoji občutki so zelo pomembni in je pomembno, da se o njih pogovarjaš s svojimi bližnjimi.
Najprej bi ti rada povedala, da je zelo dobra stvar to, da si oboževalka skupine in jih spremljaš, saj verjamem, da to pri tebi vzbuja občutke sreče. Glasba in umetniki, ki so nam všeč in jih radi poslušamo, so velik del naših življenj. Popolnoma normalno je, da občutiš žalost, ker je član skupine umrl. Uteho lahko poskušaš poiskati v njihovi glasbi ali v pogovoru s prijatelji oz. z družino.
Da bi bolje razumela tvojo situacijo, me zanima, ali si se kdaj z mamo in preostalimi člani skupine odprto pogovarjala o tem, kako zelo rada poslušaš in spremljaš skupino One Direction? Najverjetneje se zavedajo, da ti je skupina pri srcu, vendar če tega nisi nikoli jasno omenila mogoče ne razumejo popolnoma, kako zelo pomembna ti je skupina in njihova glasba. Starši včasih ne opazijo podrobnosti. Mama je zagotovo opazila CD-je, posterje in videe, ki jih gledaš, vendar verjetno ni razumela, kaj ti pomeni ta skupina. Zelo je pomembno, da se s svojimi starši pogovoriš o tem, zakaj imaš rada to skupino, kaj ti je všeč na njih, katera je tvoja najljubša pesem, lahko jim poveš tudi, o čem govorijo njihove pesmi in zakaj so ti tako blizu. Na tak način boš staršem jasno pokazala, da si oboževalka skupine. Povej jim tudi, da si želiš, da bi večkrat govorili o tej tematiki ter da te je prizadela smrt člana skupine in bi se rada o tem pogovarjala, saj ti bo na tak način lažje.
Da bi bolje razumela tvoje občutke glede tega, ko ti je mama rekla, da si "na tekočem," me zanima, kaj točno si ti razumela ali občutila, da je s tem mislila? Ali je rekla to z takšnim tonom, da si se počutila neprijetno? Ali spremljaš novice tudi o drugih stvareh? Mogoče ji je ravno iz tega razloga bilo nekoliko čudno, saj ni prepričana, ali spremljaš aktualne iz sveta. Morda si razumela, da ti s tem mama sporoča, da je presenečena, da poznaš novice o Liamu, in te je to spravilo v neprijeten položaj – zakaj bi bilo nenavadno, da spremljaš njihove novice o njih, če si že toliko časa njihova oboževalka. Najverjetneje ni mislila ničesar negativnega in ji je bilo zanimivo, da si podučena z aktualnimi dogodki iz sveta, vseeno pa si se ti počutila nerazumljeno, je tako?
Zapisala si tudi, da te skrbi odziv mame, če bi v svoji sobi obesila plakat Liama. V sobi že imaš nalepljen plakat skupine, zato verjetno ne bi bilo nič narobe, če obesiš tudi njegov plakat. Če te skrbi, kakšna bo reakcija mame, je najbolje, da jo vprašaš za dovoljenje in ji pojasniš, zakaj si želiš, da bi bil ta plakat v tvoji sobi. Zapisala si tudi, da imaš na Instagramu »fan profil,« kjer predvidevam, da objavljaš slike skupine One Direction. Ne želiš, da bi mama izvedela za tvoj Instagram profil, kar je povsem v redu. Pomembno je, da profil uporabljaš odgovorno in z dobrimi nameni. Tudi preko objav na svojem profilu se lahko počutiš bolj povezana s skupino One Direction in ti lahko to pomaga v trenutkih, ko si žalostha.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje ali če potrebuješ podporo, sem tukaj zate.
Srečno!
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)
• Ža
Žalost
Hej! Hvala za odgovor!
Glede tega kar je rekla... kdaj pa kdaj se mi zdi da bi tako 'zajedljivo' reče kaj takega. Verjetno ne misli tako, ampak mene prizadene. Enkrat se je npr. zgodilo, da sem pela eno pesem od ene pevke. In mi ona tko začudeno reče:"Od kod pa poznaš to pesem?" In pol sem bila presenečena in sem rekla, da jo pač poznam in kaj je tukaj čudnega in je rekla, da jo samo zanima.
Glede posterja. Samo vprašam zakaj bi morala vprašati za dovoljenje? Pač a je kej narobe s tem?
Glede fan profila. Ali bi bila jezna, če ji povem?
Hvala
• Ža
Žalost
Aja pa še to. V London gremo z šolo in sem imela tam namen kupiti stvari od njih in zdej bo šla moja mami zraven???? Pač sej ok...
• Uredništvo
Lara Tušek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala za tvoj odgovor na moja vprašanja. Zdaj nekoliko bolje razumem, kakšen odnos imaš z mamo.
Praviš torej, da ti je mama rekla, da si »na tekočem« z zajedljivim tonom, ob čemer si predstavljam, da ti je bilo neprijetno, in kot praviš, te je prizadelo. Pomembno je, da se z mamo pogovarjaš o stvareh, ki te zmotijo. Popolnoma normalno je, da se s starši kdaj spremo, imamo nesoglasja, se ne strinjamo drug z drugim, ampak je pomembno, da se odprto pogovorimo o razlikah, ki se pojavijo pri nas. Zato ti predlagam, da se z mamo pogovoriš o tem, kaj te moti pri tem, na kakšen način se s tabo pogovarja – iskreno povej, da te prizadene, če ti govori zajedljivo in s tonom, ki izraža neodobravanje. Prav pa je tudi, da jo povprašaš o tem, kaj njo moti v tvoji komunikaciji, da bosta lahko sklenili dober kompromis. Včasih se vedemo na način, za katerega se sploh ne zavedamo, da ljudi okoli nas moti, zato je pomembno, da si te stvari med seboj odkrito povemo.
Zapisala si tudi, da si si pela pesem pevke in te je mama povprašala o tej pesmi. Mogoče je bila pesem, ki jo tudi ona pozna ali pa ji je všeč, zato te je vprašala, ali poznaš to pesem, in s tem ni mislila nič slabega. Mogoče te želi zgolj bolje spoznati. Ko se ti zdi, da je mama zajedljiva ali da jo pretirano zanimajo določene stvari, jo o tem povprašaj – npr. v tem primeru bi jo lahko vprašala »Zakaj pa te zanima? Ali je tudi tebi všeč ta pesem?« kar bi odprlo novo temo pogovora.
Glede posterja pa sem iz tvojega prejšnjega vprašanja razbrala, da te skrbi, da mama ne bo odobravala, da to storiš. Zato sem ti predlagala, da jo vprašaš za dovoljenje oz. da ji pojasniš, zakaj bi rada obesila poster v svojo sobo. Nič ni narobe, da to storiš, ampak če te skrbi mnenje mame, je najbolje, da se o tem pogovorita.
Glede fan profila pa žal ne vem odgovoriti na tvoje vprašanje. Tvoja mama ima najverjetneje določena prepričanja o družabnih omrežjih, ki jih jaz ne poznamo, zato ne vem, kakšna bi bila njena reakcija na to. Lahko, ko boš čutila, da je pravi trenutek, začneš to temo in ji poveš, zakaj to delaš in koliko ti pomeni, lahko ji tudi pokažeš svoje delo. Tako bo razumela, kaj in zakaj to počneš in v tem uživaš.
Lepo je slišati, da greš na potovanje v London, ki je v bistvu mesto, v katerem je skupina One Direction »nastala«, hkrati pa iz tvojega zapisa sklepam, da ti ni najbolj všeč, da gre mama z vami na to potovanje. Kaj točno te skrbi oz. moti glede te situacije? V vsakem primeru pa verjamem, da boš imela priložnost videti in kupiti veliko zanimivih stvari. To potovanje je tudi dobra priložnost, da mami približaš skupino One Direction in se z njo pogovarjaš o njih.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)
• Ža
Žalost
Hvala za vse odgovore.
Meni je zelo nerodno biti pred mamico na telefonu, ker me je strah da bo kaj rekla.
Moja mami ima v sobi TV in včeraj sva jo gledali. Telefon sem dala filat na nočbo omarico in enjrat vmes sem šla pogledat nanj, če mi je kdo kaj na snapchat napisal. In mami mi reče:"Kaj pa tako hodiš na telefon gledat? A maš?" Rekla sem, da mi prijateljica piše in predvidevam, da me je želela vprašat če imam fanta.
No zaradi tega, ker ma v vaski stvari 'problem' me je strah kaj bi rekla glede tega kar sem napisala v prejšnjih ???? objavah...
Lp
• Uredništvo
Lara Tušek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
me veseli, da si se ponovno oglasila.
Praviš, da ti je zelo nerodno biri pred mamo na telefonu, saj te skrbi, kako mama reagira na tvojo uporabo telefona (in druge situacije), saj imaš občutek, da v vsaki situaciji najde kakšno pripombo ali vprašanje, ki tebe postavi v neprijetno situacijo. Razumem, da ti je težko, saj imaš občutek, da se ne moreš popolnoma sprostiti, ko si v bližini mame, ker vedno moraš pojasnjevati, kaj počneš. Je tako?
Se ti je mogoče že uspelo pogovoriti z mamo o tem, kdaj ti je v vajinih pogovorih neprijetno? Kaj te prizadene? Mogoče lahko ponovno odpreš to temo in ji pojasniš, kako se počutiš. Sproščenost in pristnost v odnosih je zelo pomembna, zato si lahko predstavljam, da je lahko zate zelo naporno, ko te ves čas skrbi, kakšno bo mnenje mame za vsako situacijo, ki se ti dogaja. V situaciji, povezani s telefonom, lahko mami pojasniš, da ga imaš tudi zato, da se pogovarjaš s svojimi prijatelji in si na tak način bolj povezana z njimi. V tem primeru se je mama najverjetneje spraševala, če imaš res fanta, saj želi biti »na tekočem« glede tega, kar se ti dogaja, lahko pa jo zgolj skrbi, za kakšne namene uporabljaš telefon. Starši pogosto ne razumejo, da so telefon način, kako najlažje vzdržujemo stike s svojimi prijatelji, zato ji tudi to lahko poskusiš pojasniti.
Iz vseh tvojih dosedanjih zapisov sem dobila občutek, da ti je mnenje mame zelo pomembno, hkrati pa te skrbi, kaj bo rekla, ko se znajdeta v različnih situacijah, ki so zate pomembne (npr. skupina One Direction, spremljanje novic, dopisovanje, glasba, ki ti je všeč). Pomembno je, da se znaš postaviti zase in mami povedati, kaj te moti v njenem odnosu do tebe. Imaš mogoče občutek, da je preveč radovedna, ali mogoče, da se ne zanima za stvari, ki tebe zanimajo in te to prizadene ali da si ob njej ves čas na trnih, kaj bo rekla? To so zgolj ene izmed možnosti, ki bi lahko pojasnjevale, kako se počutiš ob mami. Zato je zares ključno, da se pogovorita in razčistita stvari, čeprav verjamem, da se lahko sliši zelo strašljivo. Pred pogovorom poskušaj razmisliti, kaj bi ji rekla. Če ti je lažje, lahko svoje občutke in razmišljanja zapišeš v obliki pisma, ki ga lahko prebere. Bi to šlo?
Imaš mogoče kakšnega brata ali sestro? Ali se mama na enak način vede do njega/nje/njiju? Če imaš priložnost, se lahko o tem pogovoriš tudi z ostalimi člani družine, ki lahko spremljajo vajino vedenje in odnos v vsakdanjih situacijah. Na ta način boš mogoče dobila vpogled, zakaj se mama tako vede, in tudi kakšen nasvet, kaj storiti.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala, če pa imaš še kakšno vprašanje ali si v dilemi, kako se pogovoriti s svojo mamo, sem ti na voljo.
Srečno!
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)