Dober dan!
En teden nazaj sem videla mojo sošolko A, ki je hodila po ulici z enim fantom in sta se pogovarjala, vmes tudi smejala. Moja prijateljica B je ravnokar dobila fanta. Za ostale punce sicer ne vem ali imajo fante ali ne, ampak verjetno da. Jaz ga nimam in tudi fantje iz našega razreda in iz b razreda me nimajo preveč radi. Sicer mi ni všeč noben fant iz našega razreda, vendar se slabo počutim, da ima A fanta, pa ni ravno Miss Slovenije (to je bil hec, ampak v resnici res ni ne vem kako lepa), pa še nesramna je. Sama se mi zdi, da sem ne grda, ne pa prečudovita po videzu, vendar se trudim vedno drugim pomagati, redko sem nesramna (pa še to do ljudi, ki so nesramni do mene) in starši pa učiteljice me imajo za zelo pametno (se opravičujem, če je zvenelo samovšečno). In zdaj se zelo slabo počutim, ker si želim imeti fanta, ki bi bil lep po mojem okusu, pameten in bi me imel zelo rad. Sploh obstajajo taki fantje ali so taki le v filmih in knjigah?
Hvala vam za odgovor!
Lo
Lola2010
Vem da ti to ne pomaga ampak tudi jaz imam dokaj isto zgodbo mogoče kakšno besedico drugače...sva si zelo podobni
Tudi jaz bi potrebovala tak odgovor
@troubles
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej bi se ti rad zahvalil za tvoje vprašanje, za katerega verjamem da se pojavlja tudi v mislih mnogih tvojih vrstnic - vprašanje o tem ali je kje tvoja sorodna duša in ob tem želja, da bi spoznala osebo, ki bi bila to, kar si želiš in bi te sprejela takšno kakršna si. Na to vprašanje bi ti odgovoril tako. Prav je, da razmišljaš o tem kakšnega partnerja si želiš, kaj so lastnosti, katere bi želela da ima in morda kaj je tisto, kar bi te na fantu motilo. Spoznavanje teh vsebin ti bo pomagalo tudi pri spoznavanju same sebe in tako boš lažje našla osebo kakršno si želiš. Ko boš spoznala fanta, ki bo ustrezal tvojim željam in ko se bo v tebi prebudila zaljubljenost, se lahko zgodi da bo imel ta fant tudi kakšno lastnost, ki ti ne bo najbolj všeč. Če boš v teh trenutkih pri sebi vedela, kje so tvoje meje in kakšne so tvoje želje, boš o tem lažje spregovorila in našla način, kako se boš s tem tudi spopadla. Morda fant, ki ga boš spoznala, sprva ne bo popoln, bo ti pa pripravljen prisluhniti, te upoštevati in spoštovati ter se bo tako potrudil ustvariti s teboj odnos, v katerem se bosta oba počutila varno in ljubljeno. Prav iz tega občutka ljubljenosti in zaljubljenosti doživljamo ‘’filmsko’’ ljubezen, ki si jo omenila v svojem vprašanju. Takrat to osebo vidimo kot idealno in popolno, ima vse lastnosti, ki si jih želimo na ljubljeni osebi, obenem pa nam druga oseba te občutke tudi vrača. To pomeni, da smo tudi mi za to osebo tisto, kar si je želela.
Za razvoj tovrstnega odnosa pa je zelo pomembno, da smo v stiku s sabo in da skrbimo za naše osebno zorenje. To lahko počnemo z opazovanjem nas samih v interakcijami z drugimi ter opazovanju drugih v odnosih, kar že počneš tudi sama. Opazovanje nam tako lahko pomaga pri odkrivanju in razumevanju samih sebe. Iz tvojega zapisa je bilo zaznati, da si že sedaj polna zvedavosti v opazovanju odnosov in sebe v tem svetu, z vsem svojim doživljanjem in razmišljanjem. To je super in ti bo pomagalo razvijati kvalitetne in prijetne odnose. Prav tako pa je zelo pomembno, da se zavedaš svojih pozitivnih lastnosti, ne samo vizualnih, temveč tudi karakternih. Poudarila si, da se trudiš pomagati ljudem okoli sebe in stremiš k temu, da bi bila prijazna oseba, prav tako pa opažaš tudi pozitivne povratne informacije s strani odraslih ljudi v svojem okolju. To nakazuje na to, da imaš pozitivno samopodobo. Prav je da se zavedaš svojih močnih in dobrih lastnosti in da jih od časa do časa tudi izpostaviš, tu ne gre za samovšečnost.
Prihajaš tudi v leta, ko se bodo okolja, znotraj katerih se giblješ, močno razširila in tudi spreminjala. Začetek srednje šole lahko pomeni razširitev socialnih krogov, v katerih boš spoznala nove ljudi, nove fante in morda se bo prav znotraj teh krogov našel tisti, ki bo v tebi prebudil občutek zaljubljenosti. Morda pa v času, ko boš del študentskih vrst. A kadarkoli že bo, ti želim, da bi spoznala fanta, ob katerem boš tudi sebe doživljala kot lepo, posebno, edinstveno.
Za konec ti želim veliko pozitivnih in prijetnih odnosov z ljudmi okoli sebe in te spodbujam da ohranjaš svojo pozitivno samopodobo in samozavest, z zavedanjem da dobro mnenje o sebi ne pomeni nujno samovšečnosti.
Benjamin Buselić, bak. psihoterapevtske znanosti SFU LjubljanaCitiraj