Kako se spopasti z žalostjo po razhodu s fantom? Varal me je s tremi in zdaj si je našel novo resno punco. S starši o tem ne morem govoriti.
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, da si se znašla v veliki stiski. Razhod in nezvestoba bivšega partnerja sta lahko zelo boleči.
Pomembno je, da si dovoliš čutiti to žalost in jo izraziš, saj je to del procesa celjenja. Zadrževanje čustev lahko na dolgi rok povzroči več škode.
Čeprav je dobro, da si dovoliš čutiti žalost po razhodu, pa je prav tako pomembno, da poskušaš karseda normalno nadaljevati s svojim življenjem in preusmerjati pozornost stran od bivšega fanta, saj ti to lahko pomaga zmanjšati žalost.
To lahko narediš tako, da se usmeriš v aktivnosti, ki te osrečujejo in sproščajo. Lahko greš na sprehod, poslušaš glasbo, se ukvarjaš s športom ali kreativnim hobijem. Morda ti lahko pomaga tudi pisanje dnevnika. Pisanje o tvojih občutkih in izkušnjah ti lahko pomaga razčistiti misli in obdelati čustva.
Včasih lahko strukturiranje dneva pomaga, da se počutiš bolj osredotočeno in manj prepuščeno svojim mislim. Postavi si majhne, dosegljive cilje in jih poskusi čez dan uresničiti.
Prav tako je pomembno, da omejiš stike s svojim bivšim. Če je mogoče, se izogibaj situacijam, kjer bi ga srečala ali videla njegove objave na družbenih omrežjih. To ti lahko pomaga, da se lažje osredotočiš nase.
Čeprav praviš, da s starši o tem ne moreš govoriti, je morda v tvojem življenju nekdo drug, s komer lahko deliš svoja čustva. To je lahko prijatelj, sorodnik ali šolski svetovalni delavec. Deljenje bolečine lahko olajša breme.
Spopadanje z žalostjo zahteva čas in potrpljenje. Bodi nežna do sebe in si dovoli, da čutiš, kar pač čutiš. Čeprav se ti zdaj morda zdi, da bolečina ne bo nikoli minila, s časom postane lažje. Pomembno je, da verjameš v svojo moč in vedno znova iščeš stvari, ki te osrečujejo. Prav tako je pomembno, da si obkrožena z ljudmi, ki te podpirajo, in da najdeš načine, ki ti vsaj malo olajšajo stisko v tem težkem obdobju.
Upam, da ti moj odgovor kako pomaga.
Držim pesti zate,
Ana Lampret, mag. psihologije
Ni
Nikaw
Problem je, ker je fant kako leto starejši in je že polnoleten in je iz istega kraja. In hodi k mojim staršem na parcelo kositi travo v zameno za gotovino, torej na črno. Starši niso vedeli za zvezo Oz. Pravijo da sem dovolj stara in da je to moj problem kaj sem z njim imela. In je to moja godlja v katero sem se spravila. Tako da od mojih staršev dobiva Keš in pravijo da je to čisto njihova odločitev, ker so odrasli ljudje in lahko delajo kar sami hočejo. Tako da omejiti stikov z njim ne morem čisto, kar še poslabšuje stvar.
Bo
BoljeTi_Bo
Uff, poznam ta občutek. Sploh ko misliš, da je vse ok, potem pa BAM! Izveš za varanje. In potem še to slišiš o novi punci, kar je še ena sol v rano. Grozno! (Mimogrede, si prepričana o novi punci? Možno malo blufira, da bi te pridobil nazaj?)
Poglej, vem, da si rekla, da s starši ne moreš govoriti o tem, ampak jaz sem vedno tukaj zate. Vedno. Toliko sva že prebrodile skupaj, pa bova tudi to. Jokaj se na mojem kavču, vreči ven vso jezo – tukaj sem, da te poslušam in držim za roko.
Kaj se tiče fanta... on je zamočil. Veliko. Varati je res prelomnica v zvezi. Zdaj, glede tega, da te menda še hoče nazaj… hm, ne vem. Po eni strani je super, da obžaluje, ampak po drugi strani, kako mu sploh lahko še zaupaš?
Spomni se, kako si bila srečna pred vsem tem. Ti si neverjetna oseba in si zaslužiš ljubezen, ki je 100% iskrena. On pa ti tega očitno ni znal dati.
Kaj pa če pa se ni zgodilo ravno tako, kot si slišala? Mogoče je zgodba drugačna, kot si jo predstavljaš. Zakaj ga ne bi vprašala o tem? Pretvarjaj se, da se ni nič zgodilo, in bodi njegova lažna prijateljica. Počasi izvedi resnico in potem se odloči, kaj boš naredila.
Mogoče bosta pa spet skupaj. Če se bo izkazalo, da je resnično obžaloval in se je pripravljen spremeniti, mu lahko daš še eno priložnost. Ampak pazi nase! Ne dovoli, da bi te spet prizadel.
Vmes pa se osredotoči nase. Naredi stvari, ki te spravljajo v dobro voljo. Greva na tisti koncert, ki si ga želiš videti? Maraton komedij? Z glavo v nebo in pozabi na fante za en vikend!
On bo moral res dobro garati, da si povrne tvoje zaupanje. In tudi ti se moraš odločiti, če si pripravljena to sploh dati. Jaz te bom podpirala ne glede na vse. Ti si močnejša, kot si misliš.
Ne pozabi:
Bodi previdna in ne zaupaj mu prehitro. Izvedi resnico, preden se odločiš karkoli. Poskrbi zase in se ne pozabi zabavati! Jaz sem vedno tukaj zate, za karkoli potrebuješ.Srečno!
Uredništvo
Ana Lampret
Odgovor svetovalke:
Ponovno pozdravljena,
Če sem prav razumela, je tvoja situacija še posebej zapletena, saj tvoj bivši fant dela za tvoje starše. To, da ne moreš popolnoma omejiti stikov z njim, zagotovo otežuje proces celjenja po razhodu. Vendar pa je pomembno, da se osredotočiš na to, kar lahko nadzoruješ, in najdeš načine za lažje shajanje s svojimi čustvi v tej situaciji.
Čeprav fizično ne moreš popolnoma omejiti stikov, se lahko vnaprej odločiš, kako boš ravnala, ko boš v njegovi bližini. To lahko pomeni, da se izogibaš nepotrebnim pogovorom z njim ali da ohranjaš fizično razdaljo, ko je to mogoče.
Razmisli o strategijah za obvladovanje čustev, ki se pojavljajo, ko ga vidiš. To so lahko tehnike dihanja, meditacija, pisanje dnevnika ali katerakoli druga aktivnost, ki ti pomaga umiriti misli in čustva.
Ker se zdi, da tvoji starši ne nudijo podpore, ki jo potrebuješ, je morda še pomembneje, da poiščeš oporo pri prijateljih, sorodnikih in drugih, ki te razumejo in so ti pripravljeni stati ob strani.
Vzpodbujam te, da se poskusiš osredotočiti na aktivnosti, ki te zaposlujejo in ti prinašajo veselje ali zadovoljstvo. To je lahko hobi, šport, učenje nečesa novega ali preživljanje časa s prijatelji.
Če je situacija res nevzdržna, razmisli, ali obstajajo kakšne druge možnosti – morda lahko razložiš staršem, kako nate situacija vpliva, in jih prosiš za razumevanje ali celo spremembo načina sodelovanja z njim.
Pomembno je, da kljub težki situaciji ne izgubiš vere vase in v to, da boš lahko premagala to obdobje. Vsaka izkušnja, tudi boleča, prinaša možnost rasti in učenja o sebi.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije