Zdravo!
Ali je uredu če mi je všeč 26 letnik jaz sem pa stara 13 ker mi sem rez zelo zaljubljena v njega in ne vrm kaj naj naredim?
• kr
kr_ena_1
vsaj 5 let počaki z njim, da boš polnoletna... če boš takrt še tok zalublena vanj
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš, da si zaljubljena v starejšega moškega. Če želiš, mi lahko poveš več o vajinem odnosu, da bom bolje razumela tvojo situacijo.
Zaljubljenost je nekaj povsem normalnega. Pogosto je tudi zelo intenzivna, kot sama praviš. Spremeni se lahko naše vedenje, razmišljanje in doživljanje sveta. V telesu lahko čutimo močne občutke, oseba, v katero smo zaljubljeni, pa se nam zdi popolna in idealna. Povsem jo sprejemamo, želimo si njene pozornosti in časa z njo. Včasih pa smo zaljubljeni v predstavo o tej osebi, ne pa v to, kakšna v resnici je. Morda te osebe sploh še ne poznamo dovolj dobro, o njej sanjarimo ali pa nas privlači prav njena skrivnostnost in nepoznanost.
Ob teh doživljanjih lahko ravnamo različno – nekaj naredimo ali pa si vzamemo čas in opazujemo ta čustva. Zaljubljenost namreč ni večna in sčasoma mine, čeprav se včasih ne zdi tako.
Sama izpostavljaš predvsem vajino starostno razliko. Ti si še v obdobju odraščanja, ko se dogaja veliko sprememb – telesnih, čustvenih in miselnih – on pa je že na prehodu v odraslost. To lahko pomeni zelo različne življenjske izkušnje, okoliščine in stopnjo zrelosti. Razmisli, kaj ti je na njem všeč in kaj ti odnos z njim pomeni.
Pomembno je tudi, da veš, da je po naši zakonodaji spolnost v kakršni koli obliki (npr. poljubljanje, dotikanje intimnih delov telesa, spolni odnos, pošiljanje ali zahtevanje spolnih sporočil/fotografij, nagovarjanje k spolnim dejanjem) prepovedana z osebo, ki še ni dopolnila 15 let, tudi če si mladoletnik/ca to želi. To je kaznivo dejanje, starejša oseba pa je v tem primeru kazensko odgovorna.
Včasih nas čustva zmedejo, zato je dragoceno, da se pogovoriš z osebo, ki ji zaupaš. Tudi v odnosih z ljudmi, ki so ti všeč, ne pozabi na svoje meje.
Če imaš še kakšno vprašanje, smo tu zate.
Lepo te pozdravljam.
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)