Zdravo
Imam mlajšega brata ki me skos zafrkava imela sem najboljšo pač sma ble najblojše prjatelijice zdaj pa je tako nesramna in hinavska in vse ostalo.Zaljubljena sem v fanta ki nevem sploh se mi ne sanja v koga je on zaljubljen a ob časih se mi zdi da je zares v mene in me da me ima zares rad a ga ne morem razumeti.Kako naj izvem ali vsaj probam izvediti v koga je on zaljubljen in po čem se pri fantih vidi da so zaljubljeni v neko punco kaj delajo in kako se obnašajo???
Prosim pomagajte????????
Uredništvo
Kiara Katarina Florjanič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Videti je, da doživljaš veliko različnih občutkov glede odnosov v tvojem življenju – z bratom, najboljšo prijateljico in simpatijo. Žal o omenjenih odnosih ne vem veliko, zato bodo moji odgovori bolj splošni. Če želiš, pa lahko z mano deliš več informacij in ti bom lažje pomagala.
Kar se tiče tvojega brata: Verjamem, da zna biti naporno, če te izziva. Takšno obnašanje je med sorojenci pogosto, a to ne pomeni, da ni boleče. Glede na to, da je tvoj brat mlajši, je možno, da svojih čustev in potreb ne zna izraziti na ustrezen način. Morda mu je dolgčas, si želi pozornosti, se počuti neslišano ali pa ima kakšno drugo nezadovoljeno potrebo npr. je lačen, utrujen. V kakšnih situacijah pa se največkrat obnaša tako do tebe? Pametno je, da se skušaš na njegovo izzivanje odzvati čim bolj mirno in mu jasno poveš, da takšno vedenje ni v redu ter da bi si želela imeti lepši odnos z njim. Če ne preneha, se lahko, če je mogoče, tudi umakneš iz situacije. Kaj pa pravijo starši? Ste se o tem že kaj pogovorili?
Glede prijateljstva: razumem, da sprememba odnosa s prijateljico zelo boli. Mi lahko poveš kaj več o vajinem odnosu? Se je zgodilo kaj konkretnega ali sta se preprosto oddaljili? Kako zdaj izgleda njeno obnašanje do tebe? Če ti je do odnosa še vedno mar, lahko premisliš, ali bi ji želela povedati, kako se počutiš. Včasih pogovor pomaga razjasniti stvari, včasih pa je v redu tudi, da se odnos ne nadaljuje, če te ob njem stalno boli.
Kar se tiče zaljubljenosti: povsem razumljivo je, da si zmedena. Občutki so močni, negotovost pa zna biti zelo neprijetna. Fantje se ob zaljubljenosti lahko obnašajo na različne načine – morda jih večkrat ujameš, da te gledajo, iščejo izgovore, da so ob tebi, so v tvoji družbi posebej dobre volje, te skušajo nasmejati, ti dajejo komplimente ali vzdevke, ali pa se celo malo "hecajo" iz tebe. Lahko se tudi opazno potrudijo za svoj videza ali postanejo sramežljivi. Kakšen odnos pa imata s fantom? Se pogosto družita ali pogovarjata? Si že opazila, ali se obnaša do tebe drugače kot do drugih punc? Če se počutiš dovolj pogumno, ga lahko enostavno vprašaš, ali mu je kdo všeč, ali pa ga povabiš, da bi se družila izven šole. Tudi prek prijateljev včasih izveš več, kot si pričakovala. Če pa ti takšen neposreden pristop ni prijeten, je čisto v redu tudi, da si vzameš čas in malo počakaš. Včasih se stvari same od sebe razjasnijo.
Najpomembnejše pa je, da si prijazna do sebe. Ne glede na to, kako se obnašajo drugi, si vredna ljubezni, spoštovanja in iskrenih odnosov. Če bo fant pravi zate, se bo to slej kot prej pokazalo. V nasprotnem primeru pa ne skrbi. Tudi razočaranje sčasoma mine in prav iz takšnih izkušenj pogosto zrastemo in se o sebi ter odnosih veliko naučimo.
Vso srečo!
Kiara Katarina Florjanič, dipl. psihologinja (UN)