Naš učitelj športne je tako hot da bi najraje kaj imela
z njim učasih tudi sanjam kako seksava ampak je
prestar zame ampak ne morem ga pozabit
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Draga deklica!
Najprej si oglejva vprašanje, da si se zaljubila v starejšega moškega. V mladostniških letih se sicer pogosto dogaja, da se dekleta zaljubijo v starejše fante oz. moške, npr. v svojega učitelja, profesorja, trenerja ipd. V starejše se zaljubijo predvsem zaradi tistih njihovih lastnosti, ki jih njihovi vrstniki še nimajo (zrelost, izkušenost, samozavest, samoobvladovanje, položaj ...), vrstniki pa se jim zdijo še otročji. Seveda pa takšna zaljubljenost praviloma nima nobene prihodnosti, saj so potrebe in pričakovanja pri veliki razliki v letih (ob tolikšni mladosti deklet) povsem različna. Starejši fant oz. moški pa lahko zaljubljeno dekle prav grdo izkoristi, tudi s hujšimi posledicami (čustvena zloraba, spolno izkoriščanje, spolna zloraba, nezaželena zgodnja nosečnost idr.).
V tvojem primeru pa gre še za dva izredno močna in pomembna zadržka. Prvi je, da si stara šele 13 let, drugi pa, da gre za tvojega učitelja.
V vsakem primeru, ne glede na tvojo starost, ko si mlajša od 15 let ali pa bi bila že polnoletna,je pomembno dejstvo, da gre za odnos med učiteljem oz. profesorjem in učenko oz. dijakinjo, torej osebo, ki mu je zaupana in ima zato do nje še posebno odgovornost. V primeru odnosa učitelj – učenka, profesor – dijakinja gre za zlorabo šibkejše osebe. V takšnem primeru ta moški v tebi zagotovo ne bi iskal partnerja – človeka, pač pa te popredmeti v seksualni objekt za zadovoljevanje svojih seksualnih potreb. Takšne zveze seveda tudi niso dovoljene in niso legalne (v skladu s predpisi, zakoni). Kazenski zakonik Republike Slovenije v poglavju Kazniva dejanja zoper spolno nedotakljivost izrecno opredeljuje kršitev spolne nedotakljivosti z zlorabo položaja kot kaznivo dejanje.
Še težje kaznivo dejanje pa je, če gre za spolni napad na osebo, mlajšo od 15 let. Pri vsem tem je pomembno še poudariti, da je vedno krivda izključno na strani storilca, četudi bi se dekle s takšnim dejanjem strinjalo ali si ga celo samo želelo.
Vidiš torej, da vprašanje, ki ga postavljaš oziroma problem, o katerem pišeš, lahko postane zelo resen! Mladostniška zaljubljenost naj ostane na nivoju sanjarjenja in naj ne preide v izkušnjo! Ni pa odveč, da na koncu še poudarim, da pri svoji starosti 13-ih let še zdaleč nisi dovolj telesno, čustveno, osebnostno, socialno in še kako drugače dovolj zrela za kvalitetno in zadovoljujoče doživljanje spolnih odnosov.
Brane But, univ. dipl. psiholog