Pozdravljeni!
Sem Nuša stara, 14
Pišem z namenom ,da povem stvari za katere vem da so za moja leta normalne. In sicer kod v večini najstnikov v mojih letih sem tudi jaz zaljubljena. Ampak nisem zaljubljena v vrsnike ali morda 3-5 leta starejše, temveč v svojega 29- letnega učitelja kitare. Malo mi je kar narodno da je temu tako, a si nemorem pomagat. On me uči kitaro že 5 let. In je zelo dober kod učitelj in ga spoštujem ter občodujem in to tako močno ,da pridem na res vsak koncert ,ki ga imajo z njegovo skupino in ga vspodbujam. In mi je tega zelo hvaležen po vsakem nastopu se celo objameva.Res mi je pa všeč ,da imava res tak pristen odnos. In mi ni samo kod učitelj temveč tudi, kod dober prijatelj. Ga ne vikam oz. ga ne rabim , se zelo hecava, se jočeva skupaj, mu  zaupam on meni v glavnem sploh ne jaz ne on ne opaziva, da sem stara 14 on 29. V vsem se tako ujameva da se ta razlika v letih ne vidi,res lep odnos. In morda bi nahitro povedala zgodbo kako sva zgradila najen odnos in kako da sem se zljubila vanj. V glavnem, ko sem se pri njemu začela učiti (se pravi pred 5leti) je bil on še v vezi z svojo takratnjo partnrko. potem pa je tam nekje 18. marca 2020 šel narazen z njo. In je bil tisti čas izredno potrt, žalosten, čisto drugje z mislimi na vaji v glavnem definitivno ni bil tak kod ponavadi. In to obdobje je trajalo kake pol leta ,saj je bil v vezi s svojo prejšnjo partnerko kar 7 let. In tako sem ga enega dne na vaji vprašala, kaj je narobe, da je tako zamorjen in žalosten? In tistega dne me je samo pogledal in rekel z (fake nasmeškom) nič kaj bi pa bilo? Jaz sem pa rekla ,da je dejstvo da nekaj ni vredu kar veliko. Takrat se mi je izpovedal in rekel ,da slepi sebe, ter druge okoli. Povedal mi je torej za razhod med njo in njim. In sem ga potolažila in sva se objela ter od tistega momenta postala pa res ne samo učitelj in učenka ampak tudi res dobra prijatelja. Kajti prej sva že imela lep odnos kod učitelj/učenka od takrat pa tesno povezan prijateljski odnos. In tako ohranjava to svoje posebno prijatljstvo že 2 leti ,in ob tem sem jaz približno kake pol lete nazaj začela to, povečevati. Tako kod sem zgoraj umenila se hecava, smejeva, tudi jočeva skupaj...itd. v glavnem vse.Kjub temu da mu zaupam me je še vpodbudilo da sem zaljubila vanj. Naenkrat sem začela ves čas brskati o njem po facebooku in ga gledati, razmišljati o njem vsako minuto. Ko sem šla na vaje sem se še posebej veslila ,da ga vidim. Celo v njegovi prisotnosti rahlo zardevam. In vsak njegov premik roke,noge... tako strastno gledam.Res se ne obvladujem več, prav želim si da bi me poljubil čeprav vem ,da to nebi bilo prav. zadnjič na vaji sem igrala pesem na kitari in sem imela spoščene lase. Nagnila sem se rahlo naprej, zato so mi lasje zlezli pred oči. Hotela sem se ustaviti in jih popraviti a mi jih je še v tistem trenutku on popravil za uho in me malo pobožal in se nasmehnil. Ta moment se mi sanja že cel teden. Kok je bilo pa to lepo ,res fascinantno. In zadnje čase se mi res tako nasmiha in me gleda v oči. Celo rekel mi je ,da imam lep nasmešek. Kar v vsakem primeru nebi smela jemati kod kak korak v kaj več, saj je ta namen še zmeraj lahko prijateljski. Se pa še definitivno zavedam ,da res nebi smela tako globoko in daleč razmišljati o njem. A kakor sem nazačetku umenila si nemorem pomagati. Kaj storiti? Ta ljubezen, je res dobesdno isto močna že pol leta in ga čutim kod prijatelja in učitelja ampak vselej ga srce, ne.V srcu si ga nekako svojim. Res nevem kaj naj, in ja tega nisem nobenemu povedala in niti ne mislim. Njemu pa itak sploh ne saj me je izredno starh ,da bi to uplivalo na najin lep odnos, ter da bi se seveda osramotila pred njim. Nemorem se umiriti vsak dan malo jočem in obžalujem ,da se nisem prej rodila ali bi bil on mlajši se pravi ,da najina razlika v letih nebi bila tako velika. In seveda vem, se zavedam ,da na to kdaj sem se rodila nisem morala uplivati sama temveč moja starša oz. Usoda. In ja točno to me mori ta usoda ,da med nama nemora biti več. Seveda pa je to kar ste tu prebrali moja izpoved.Da se lahko vsaj nekje izpovem če se že drugje v življenju nemorem. Prav, zdaj sem pa nabila res lep spis za brebiranje. Hvala že v naprej za odgovore.
Lp. Pozdrav
• La
Lali
Pozdravljena Nuša,
sicer nisem svetovalka, ampak sem se v tem zapisu kar našla in zato sem se odločila, da ti razložim par stvari.
Rada bi ti povedala, da je to, da si se zaljubila, kot si že sama rekla, povsem normalno. Stara si 14 let in tvoja čustva so na vrhuncu, jih pa je verjetno težko nadzorovati saj si najstnica (to bazera predvsem na razvoju možganov in na to ne moreš vplivati). Vsi smo bili tam in meni se še vedno kdaj kaj takega zgodi, da me vrže iz tira pa sem zdaj stara 18. Se pa počasi začneš bolje spopadati s stiskami, če ti bo to v tolažbo.
Zdaj pa se bom premaknila na glavni problem. Praviš, da si se zaljubila v svojega učitelja kitare, ki je že odrasla oseba. Čeprav se zavedaš, da ni prav te vseeno nekaj vleče k njemu. In s tem ni iz tvoje strani ni nič narobe. Čeprav pa bom mogoče težko sprijela to dejstvo te prosim, da vsaj dobro premisliš. Tvoj učitelj je odrasla oseba in če se med vama kaj zgodi, bo 100% kazensko odgovoren. Hkrati pa je tudi tvoj učitelj, kar situacijo samo še poslabša ( verjetno si že slišala za kakšen primer o zvezi učitelji/učenec in veš, da to prinese hude posledice). Tvoj učitelj bi moral kot odrasla oseba postaviti mejo in se obnašati profesionalno. Razumem, da se ti zdi vajin odnos normalen in do neke mere tudi je, ampak sama vidiš kdaj si začela dobivati ideje o zaljubljenosti, takrat, ko je v vajin profesionalen odnos začel mešati svoje zasebne probleme.
Res te razumem in ti želim vse dobro.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Nuša!
Hvala, da si mi zaupala svojo situacijo, kljub temu, da jo pred drugimi skrbno skrivaš. Kot si že sama zapisala, bi bilo tvoje razmerje z učiteljem kitare neprimerno. Je pa res tako, da si naši možgani želijo prav tistega, kar je najbolj prepovedano. S tem ko razmišljaš o njem in o tem, kako žalostna si, da je med vama takšna razlika v letih, v resnici samo še povečuješ poželenje in svojo zaljubljenost. Za mladostnike je značilno, da svoja čustva občutijo zelo močno in da jih morda tudi še ne zmorejo tako učinkovito nadzorovati in uravnavati. Obenem pa doživljaš tudi svojo prvo ljubezen. Zato morda občutiš ogromno zaljubljenost, zasanjanost, občutek, da ne moreš razmišljati o ničemer drugemu, pa mogoče tudi malo zmedenosti.
Najprej bi te vprašala, ali lahko zaprosiš za drugega učitelja kitare? To bi bilo mogoče v dani situaciji še najbolj primerno, saj bi se lahko tako umaknila iz nesrečne situacije, obenem pa bi lahko še naprej igrala kitaro. Če to ni ena od možnosti, pa ti priporočam, da poskušaš ne razmišljati o tvojem učitelju. Osredotoči se na vadbo igranja kitare in se zavestno ustavi, ko se zalotiš, da si razmišljala o njemu. Če boš v tem dosledna, bo sčasoma postalo lažje, boš videla.
Kot veš sama in kot je izpostavila tudi tvoja vrstnica, bi imel romantičen odnos z učiteljem veliko neprijetnih posledic, med drugim bi lahko tvoj učitelj izgubil službo ali pa bi bi se moral celo zagovarjati pred sodiščem. Odnos med polnoletno in mladoletno osebo, še posebej če gre za tako razmerje moči kot pri vama, je namreč prepovedan. Zato ti res priporočam, da če se že ne moreš nehati fantazirati o vajinem odnosu, da zagotovo ne storiš naslednjega koraka, torej da mu poveš, kako čutiš, ali da mu to kažeš s telesno mimiko.
Poskusi se tudi zamotiti z druženjem s prijatelji ali pa si poskusi poiskati nov hobij, prepričana sem, da te zanima veliko različnih stvari. Če se boš bolj zaposlila in več časa preživela v družbi, boš manj časa sama s svojimi mislimi in boš manj razmišljala o tvojem učitelju kitare. Vsekakor ti najbrž ostane še to leto z njim, nato pa lahko zagotovo zamenjaš učitelja, če se odločiš za srednjo glasbeno šolo. To bi ti zelo priporočala, saj ti bo veliko lažje pozabiti na to ljubezen, če ne boš nanjo vsaj dvakrat na teden opomnjena. Saj poznaš tisto angleško rečenico: out of sight, out of mind, ki pomeni, da kar če nekaj ali nekdo izgine iz našega življenja, na to tudi dokaj hitro pozabimo.
Želim ti vse dobro in upam, da se tvoja situacija kmalu uredi.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije
• Nu
Nušaaa
Kod prvo najlepša hvala obema za odgovor! Bom na kratko odgovorila na vse.
Nasploh sva midva z učiteljem prijatelja. Nikoli in nigdar ni on iz svoje strani bil do mene kakor koli ne primeren ali vsiljiv ali pa da bi na vse zadnje res kaj hotel od mene vem da ni nor, da bi se spustil z mano v kakšno spolnost. In kar se tiče zamenjave učitelja. Ne hodim v glasbeno šolo ampak imam privat. In se učim pri njemu na domu. In vsekakor ga ne želim zamenjati. Ko se postavim na realna tla je on najboljši učitelj kar sem jih srečala in bi res ne hotela ,da bi ga kdo nadomestil. Pa ne iz vidika ker se vanj zaljubljena ampak tudi zato ker je ,kod sem omenila kod učitelj odličen. To da sem se vanj zaljubila je pa bila kar moja krivda preveč sem bila očarana nad tem da je prijazen. Se mi pa vselej ne zdi nič tako slabega da si zaupava tudi v osebnem življenju. On mi je marsi kdaj s svojim nasvetom rešil življenje. In to da sva si iz učenke in učitelja povečala odnos v prijatljstvo tudi ni slaba stvar. In res še enkrat poudarjam, da sem jaz z možgani malo pretiravala on pa kot učitelj niti ne.
LP. N