Pozdravljeni.
Kot ste lahko prebrali naslov.. Ne vem, kje naj začnem..
Stara sem 14 let, in imam res rada športno vzgojo.Torej vse se je zacelo septembra 2021.Ker se je eden od uciteljev upokojil, je novi ucitelj prisel na mojo solo. Kakorkoli, mogli smo se mu predstaviti..Pocutila sem se res sprosceno. No takrat, sem se z mojimi prijateljicami zacela malce hecati, okoli naju. pa iskreno nevem ali je se hec.. vem, to je zelo cudno in vse.. vedno me pohvali, vedno me spodbuja, tudi ce mi kaksen sport ne gre najbolje.. ne klice me po imenu ampak vzdevku.. to so se najmanjse stvari.. Jaz mu res hocem povedati cisto vse, kako se pocutim ob njemu.. Ampak se zavedam, da bi bilo vse to potem kaznivo dejanje. Ne vem, kaj naj naredim.
Ce ima se kateri vrstnik kaksno idejo, je dobrodosla
Lep pozdrav, in lepa hvala.
• An
Anja
pozdravljena
meni se zid to res prisrčno mogoče veš kolikoje star
naredi to kar hočeš to kar je skrito v tebi opazuj kako se vede do tebe
lp
Anja .............
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na naš forum.
Kot prvo naj napišem, da me veseli, da imaš rada športno vzgojo in da se pri predmetu dobro počutiš. Pišeš, da se je 2 leti nazaj na šoli zaposlil mlad učitelj do katerega si razvila določena čustva. Ali sem prav razumela?
Če pravilno razumem, je tvoje vprašanje kaj narediti v takšnem primeru. Moj odgovor bo morda spominjal bolj na kakšno razlago in ne bo čisto neposreden.
Omenjaš, da si stara 14 let, kar je pravzaprav eno lepo, velikokrat pa tudi naporno, obdobje odraščanja na vseh nivojih – telesnem, osebnostnem, socialnem in čustvenem. Normalno je, da te zanimajo drugi ljudje, da razvijaš različne občutke, si postavljaš različna vprašanja, se zaljubljaš, da te zanimajo drugi ljudje. Učitelji so tudi tisti pomembni ljudje, ki jih veliko časa v tem obdobju vidimo in lahko do njih razvijemo kakšne občutke (včasih pozitivne, včasih lahko tudi negativne). Tukaj bi te samo opozorila, da gre za vloge, kjer smo z drugo osebo v čisto drugačnem položaju, kar se tiče moči in enakovrednosti odnosa. Učitelji s teboj ni v enakovrednem odnosu, saj je prisotno neravnovesje moči. Prav zaradi tega je takšne odnose smiselno razvijati zgolj na nivoju pozitivnega sodelovanja in ne na ljubezenskem nivoju. Nič ni narobe, če ti je učitelj všeč in če se s sošolkami malo pohecate, vendar je to zgolj en tak domišljijski odnos, v katerega zaradi neenakovrednosti (glede starosti, položaja, ravnovesja moči) ni smiselno vstopati. Omenjaš, da te učitelj pohvali, spodbuja, kliče po vzdevku – predstavljam si, da je to verjetno kak prijeten učitelj, ki ti je morda zgolj naklonjen, ubira bolj oseben odnos; morda pač tak je in vas kot učence spodbuja. Kaj misliš? Meni se sliši, kot en mlad, vzpodbuden učitelj in nič kaj drugega.
Dostikrat je tudi tako, da ko nam je kdo všeč in nas zanima, neke normale odzive (kot so npr. spodbude) začnemo tolmačiti v skladu s svojimi občutki in tako spremenimo prvotno sporočilo. Prav tako smo bolj pozorni na odzive in dejanja nekoga kot bi bili sicer, če do osebe ne bi gojili kakšnih čustev. Ali misliš, da bi spodbude in pohvale lahko bile samo ena mentorska vzpodbuda, da boš boljša pri določenih športnih aktivnostih?
Da še nekoliko poenostavim svoja zaključna razmišljanja in odgovor. Nič ni narobe, če ti je učitelj športne »všeč«, vendar je pomembno, da se zavedaš, da to ni odnos v katerega bi vstopala saj iz več vidikov, ki jih zgoraj omenjam, ni primerno. Naj to ostane ena najstniška »zaljubljenost«; verjamem, da boš kmalu spoznala kakšno pomembo osebo, ki ti bo po starosti, razvoju in miselnosti bolj enakovredna in te bo prav tako zanimala.
Vesela bom, če se še kaj javiš s svojimi razmišljanji. Za vsak druga vprašanja smo ti pa vedno na voljo.
Lepo bodi!
Anja Mikl, mag. psihologije