Pozdravljeni!
Sem prvi letnik in en fant iz drugega letnika mi je zelo všeč. Problem je, ker se dejansko sploh ne poznava, nikoli nisva govorila, nič. Redkokdaj ga tudi sploh vidim, ponavadi v jedilnici ali na hodniku/stopnišču, ampak on mene sploh ne opazi. O njem ne vem praktično nič (ne vem niti, če ima mogoče punco) in bi ga rada bolje spoznala, ampak se mu ne upam približat, ker ne ve, da sploh obstajam. Kaj naj naredim, da me bo opazil, ne da bi mu kaj rekla? A se vam zdi preveč, da je on drugi letnik, jaz pa prvi? Imam pa še težavo, da nikoli nisem imela fanta in sem zato na tem področju čisto neizkušena, ne vem niti, kako flirtat. Pa tut mami mi ne pusti met fanta. Po eni strani tudi sama nisem prepričana, če sem že pripravljena imeti fanta. Mi gre pa tudi na živce, da izgledam zelo mlajša - vsi ljudje, ki me vidijo, mislijo, da sem 7. razred in ne verjamem, da bi fant v drugem letniku hotu dejtat punco, ki zgleda kot otrok. Sej ni problem v tem, da sem nerazvita, samo tak otroški obraz imam. Zdaj ne vem, kaj naj naredim, bi bilo mogoče bolje samo počakati na naslednje šolsko leto, mogoče me bo minilo in ne bom več v njega? Ali naj poskusim nekako pritegniti njegovo pozornost, in če mi ne uspe, mi pač ne uspe (in imam počitnice, med katerimi bo pozabil, da sem naredila kakšno cringe stvar)? Saj bi poskusila samo pustit tako, kot je zdaj in vsak dan na skrivaj vzdihovat za njim, ampak bi rada vseeno nekaj naredila, vsaj kakšen eye contact.
Lep dan.
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svojo težavo. Oprosti, ker si na odgovor morala dolgo čakati. Če te pravilno razumem praviš, da si zaljubljena v fanta iz drugega letnika in ne veš, kako bi se mu približala. Najprej bi ti rada povedala, da se v času zaljubljenosti veliko mladostnikov in mladostnic lahko znajde v podobni situaciji, torej, da jim je všeč nekdo, ki ga ne poznajo dobro in ne vedo, kako pristopiti do njega/nje, zato vedi, da nisi sama v tem.
Vsekakor ti svetujem, da poskusiš najti način, da pristopiš do fanta in ga najprej dobro spoznaš. Vizualna privlačnost ni vse, pomembno je tudi, kako se razumeta, ali se osebnostno ujameta, imata podoben pogled na stvari, podobna zanimanja, vrednote. Razmisli, ali imata kakšno skupno točko (npr. isti oz. podoben hobi), kjer bi se lahko bolj spoznala. Če poznaš kakšnega njegovega prijatelja ali prijateljico se lahko tudi pri njej/njemu pozanimaš, kaj fant rad počne, kakšne interese ima. Morda se lahko o svoji dilemi pogovoriš s kakšno prijateljico in jo vprašaš za nasvet.
Pišeš, da se obremenjuješ zaradi svojega videza. V obdobju mladostništva, ko se naše telo pod vplivom hormonov hitro spreminja, smo morda še bolj pozorni na svoj izgled. Tudi tvoji vrstniki se v tem obdobju v veliki meri ukvarjajo predvsem z lastnim videzom. Žal pa subjektivno sebe in svoje vedenje velikokrat vidimo v drugačni, slabši luči, kot nas vidijo drugi.
Spodbudila bi te, da začneš delovati v smeri sprejemanja svojega telesa takšnega kot je. Vem, da je na začetku lahko to zate težko. Morda za začetek poskusiš s tem, da vsak dan na svojem telesu najdeš nekaj, kar ti je všeč in to zapišeš v beležko ter se na koncu dneva spomniš na to. Nato pa počasi preidi tudi na dele telesa, ki ti mogoče niso tako zelo všeč in jih poskusi sprejeti. Pomembno je, da se zavedaš, da nihče izmed nas ni popoln in da ima vsak kakšno stvar, ki ga moti na njem. Bolj kot o telesnem izgledu, poskušaj razmišljati o tem, kaj vse ti tvoje telo omogoča (npr. hoja, tek, ples, smeh). Osredotoči se na svoje pozitivne lastnosti, dosežke in uspehe.
Opisuješ, da te skrbi, ker je fant starejši od tebe. Naj ti ta razlika ne predstavlja pritiska, poskusi se čim manj obremenjevati s tem. Čar ljubezni je v tem, da se velikokrat zgodi nepričakovano, tako da le pogumno naprej.
Upam, da ti bo odgovor vsaj malo v pomoč. Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
me
metuljčki
Pozdravljeni!
Hvala vam za odgovor! Včeraj sem se z mami pogovorila glede tega, da se ne počutim dobro v svojem telesu, kar mi je zelo pomagalo, všeč mi je pa tudi vaš nasvet, da naj v beležko zapisujem pozitivne stvari, bom poskusila.
Glede fanta se bom obrnila na prijateljice in nekako poskušala kje kaj izvedeti o njem. Drugače ga bom pa mogoče vprašala za telefonsko številko ali kaj takega (če se opogumim).
Še enkrat hvala in lep dan.