zdi se mi da sem zaljubljen v sosolko saj skoz mislim o njej in sanjam a to pomen da sm zaljubljen? mal se pogovarjava po snepu pa z njo sm plesu na valeti.kaj nj nardim kako nj vem ce je tut ona vame . pa tut ne upam si ji povedat da sm vanjo sicer se do zdej nism mel nobene punce in sem ful nervozen ka sm v blizini punc pa tut ne pogovarjam se ful z njimi
kaj naj nardim? nej jo peljem na sprehod
hvala
l
ic
iceman
... al pa na sladoled. Bo še bl pasal v teh vročih dneh... Srečno!
Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da ti je sošolka zelo všeč in da velikokrat razmišljaš o njej, jo sanjaš in se sprašuješ, ali to pomeni, da si zaljubljen. Z njo se pogovarjaš preko Snapchata, hrati pa si z njo plesal tudi na valeti. Zaradi svoje sramežljivosti in dejstva, da še nisi imel punce, si precej živčen ter anksiozen v bližini deklet in z njimi ne govoriš veliko. Razmišljaš, ali bi jo povabil na sprehod in kako ugotoviti, ali tudi ona čuti isto.
Občutki, ki jih opisuješ, so za tvojo starost nekaj povsem običajnega. V obdobju mladostništva se mnogi prvič srečate z močnejšimi občutki privlačnosti in zaljubljenosti. Povsem normalno je, da se ti ob osebi, ki ti je všeč, pojavi nervoza, metuljčki v trebuhu in občutek, da ne veš, kaj točno reči. Veliko tvojih vrstnikov ima podobne izkušnje in dileme, kot jih imaš trenutno tudi ti. Dobro je, da se zavedaš, da so tudi punce velikokrat nervozne ob pogovorih s svojimi simpatijami in da pogovor z njimi ne rabi biti nič drugačen kot tisti, ki ga imaš s svojimi prijatelji.
Zelo lepo si opisal, kaj se ti dogaja, in pomembno je, da veš, da so tvoja čustva povsem resnična ter veljavna. To, da toliko misliš nanjo in se spominjaš vajinih skupnih trenutkov, kot so ples na valeti ter pogovori prek Snapchata, nakazuje, da ti je resnično pri srcu. Ni nujno, da takoj ugotoviš, ali je tudi ona zaljubljena vate, lahko pa postopoma gradiš vajin odnos in vidiš, kam bo to pripeljalo. Najboljši način, da to odkriješ, je, da nameniš vajinemu druženju in pogovorom več časa, jo spoznavaš ter ji pokažeš, da ti je mar.
Predlagam, da kljub morebitnim strahovom ostaneš samozavesten in nadaljuješ s preprostimi, prijaznimi pogovori ter z vprašanji o šolskih ali skupnih interesih. Pomembno je, da si pozoren na to, kaj ti oseba odgovori, in da se na to ustrezno odzoveš ali izkažeš zanimanje za njene interese ter hobije. Prav tako je bistveno, da ostaneš iskren in odkrit glede svojih občutkov ter zvest sebi oziroma da ne zanemariš svojih interesov ali mnenj zaradi želje po ugajanju svoji simpatiji. Pomembno je predvsem to, da se sprostiš in uživaš v procesu spoznavanja druge osebe ter da se ne obremenjuješ preveč s tem, kako bo šlo ali kaj si druga oseba misli o tebi. Naj bo tvoj prvi cilj to, da se še bolje spoznata in se ob tem zabavata. Sčasoma se boš počutil bolj sproščeno. Povabilo na sprehod je zelo lepa ideja, še posebej, če ga predstaviš kot priložnost za pogovor in sproščeno druženje, brez prevelikega pritiska.
Zavedaj se, da ni nujno, da se vse zgodi hitro ali popolno. Pomembno je, da se učiš spoznavati ljudi, biti prijazen, spoštljiv in da znaš ostati zvest tudi sebi. S tem ne gradiš le možnosti za bolj globok odnos, ampak tudi samozavest in socialne veščine, ki ti bodo koristile vse življenje.
Razmišljaš v pravi smeri. Že to, da se želiš pogovarjati z njo in jo bolje spoznati, nakazuje na tvojo zrelost. Naj te ne bo strah narediti prvi korak, tudi če bo majhen in če bo tudi ona čutila podobno, boš to verjetno začutil. Vsak odnos se začne z enim samim pogovorom.
Želim ti vse dobro in veliko poguma ter prijetnih trenutkov v vajinem spoznavanju.
Nina Govc, dipl. psih. (un)