Zivjo,
imam psihicne tezave,ampak sem se zaljubila kar me zelo moti in ne morem se zamotiti ker mislim samo na njega.To mi gre zelo na zivce ker se pocutim samo,depresivno,zalostno zelo slabo boli me trebuh in tisci me v prsih in na vsake toliko imam cez den panicne napade ko se zacnem jokati.Tako cuden obcutek je da bi se kar ubila,in vem da je to neka najstniska zaljubljenost ki je povsem normalna ampak jaz se tako slabo pocutim danes sem ga zadnjic videla ker je bil danes zadnji solski dan.Strah me je da ga ne bom nikoli vec videla.
Obcutek imam da mu nisem vsec kar me se bolj zalosti ker imam probleme s samopodobo.
Lp Lara
• Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se soočaš s težavami, ki ti povzročajo duševno stisko, dodatno pa te bremeni tudi zaljubljenost. To te močno vznemirja, saj ne moreš odmisliti fanta, kar še povečuje tvoje občutke žalosti in osamljenosti. Prav tako omenjaš depresivno počutje in fizične bolečine oziroma slabost, ki občasno privede tudi do paničnih napadov ter joka. Praviš, da ne zmoreš več, čeprav se zavedaš, da gre za povsem normalno zaljubljenost. Fanta si videla zadnjič v šoli, kar te močno boli, saj se bojiš, da ga ne boš več srečala. Poleg tega meniš, da mu nisi všeč, kar te še dodatno prizadene zaradi slabe samopodobe.
Najprej bi ti rada povedala, da si zelo pogumno podelila svojo stisko in se obrnila po pomoč. Verjamem, da ti ni lahko v tvoji situaciji in da se počutiš preplavljeno s čustvi, ki jih trenutno doživljaš. Pomembno je, da se zavedaš, da so vsa ta čustva in skrbi pri tvojih letih popolnoma normalna. Zaljubljenost je močno čustvo, ki lahko v najstniških letih deluje še bolj intenzivno, saj se tvoje telo in osebnost še razvijata, hkrati pa iščeš sebe ter raziskuješ svoje interese. Obdobje mladostništva je obdobje intenzivnih čustev in navezovanja pomembnih odnosov. Nič ni narobe s tem, da si zaljubljena. Biti zaljubljen ni slabost, ampak del tvoje rasti in čustvene zrelosti.
Zelo pomembno je, da ne ostaneš sama z vsemi težkimi občutki. Omenila si panične napade, tiščanje v prsih, bolečine v trebuhu in celo samopoškodovalne misli. Če se bodo ti simptomi nadaljevali ali stopnjevali, se moraš o tem pogovoriti s starši/skrbniki, šolsko svetovalno službo, zdravnikom ali odraslo osebo, ki ji zaupaš. Lahko gre tudi za tesnobo ali depresivno razpoloženje, kar potrebuje razumevanje in po možnosti strokovno pomoč. S tem ni nič narobe in to ne pomeni, da si šibka ali da je s tabo kaj narobe. To pomeni le, da si oseba, ki čuti in se spopada z življenjskimi izzivi.
Zaradi tega bi te prav tako rada vprašala: "Kako dolgo se že tako počutiš?", "So se ti občutki pojavili šele zdaj, ko je konec šole, ali so se pojavljali že prej?", "Si to že komu zaupala (prijateljici, staršem, učiteljici)?", "Ali imaš v svoji bližini koga, ki te podpira oziroma se počutiš varno?", "Ali imaš prijatelje, s katerimi se lahko pogovoriš, ali deliš, kar te teži?".
V primeru, da se še kdaj znajdeš sama ob pojavu paničnega napada, ga lahko olajšaš na naslednje načine:
-Globoko in počasi dihaj. Poskusi vdihniti skozi nos za 4 sekunde, zadržati dih za 4 sekunde in izdihniti skozi usta za 6 sekund.
-Ozri se okoli sebe in naštej 5 stvari, ki jih lahko vidiš, 4 stvari, ki jih lahko otipaš, 3 stvari, ki jih slišiš, 2 stvari, ki jih vonjaš in 1 stvar, ki jo lahko okusiš. To ti lahko pomaga, da se prizemljiš.
-Za pomiritev ti prav tako lahko pomaga, da napišeš, kaj čutiš v dnevnik, na list ali v telefon.
Prav tako si omenila, da se ti zdi, da fantu, v katerega si zaljubljena, nisi všeč in da imaš težave s samopodobo. Ti občutki so zelo pogosti in je nekaj, s čimer se spopada veliko mladostnikov oziroma tvojih vrstnikov. Pogosto smo do sebe veliko bolj kritični kot drugi in vidimo le svoje napake, ne pa vsega lepega, kar drugi verjetno cenijo pri tebi. Zavedaj se, da ni treba, da se zaradi kogarkoli spreminjaš. Resnična povezanost in prijateljstva ne poznajo šol, krajev ali razdalj. Tudi če si s fantom nista bila zelo blizu, imaš še dosti možnosti, da se povežeta oziroma stopita v stik, in sicer preko družbenih omrežij, prijateljev, dogodkov… Tudi če se ne bosta več srečala, to še ne pomeni, da ni bilo lepo ali pomembno. Dovolj si in zaslužiš si ljubezen, ki te bo sprejela točno takšno kot si.
Torej, opomni se, da se ti ni treba spreminjati za druge. Razumem, da si v obdobju, ko ti veliko pomeni, da si všeč drugim in da si sprejeta. Ampak prava oseba, prijatelj ali fant, te bo sprejela točno takšno kot si. Vsak ima dneve, ko se ne počuti najbolje v svoji koži, a lepota ni samo zunanja. Resnična moč je v tem, da si zvesta sama sebi.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala. V kolikor boš še imela nadaljnje pomisleke ali vprašanja, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)