Pozdravljeni,
Sem zaljubljena v fanta ki je v 8 razredu in je dve leti starejši od mene. Nevem kako naj mu povem, saj se me on izogiba in govori da me sovraži če prav sploh nevem kaj sem mu naredila. Vem da to ni zelo nujno ampak bi bila srecna ce bi mi lahko kdo pomagal.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da si zaljubljena v fanta, ki se te izogiba, a sploh ne veš, kaj si naredila »narobe«, da izkazuje takšna neprijetna čustva do tebe. Kljub temu da nisi podrobneje opisala situacije, v kateri si se znašla, ti bom poskusila pomagati po svojih najboljših močeh. Naj pa te na začetku pomirim, da je zaljubljenost zanimiv pojav in da se veliko ljudi znajde v podobni situaciji, torej, da jim je všeč nekdo, ki ne izkazuje enakih čustev nazaj – gre za povsem običajno situacijo, zato vedi, da v tem nisi sama.
Preden se dotakneva opisane situacije, bi ti rada samo povedala, da je tudi povsem normalno, da nismo všeč vsem ljudem, saj z nekaterimi osebami bolj ali manj »kliknemo«. Pomembno se mi zdi izpostaviti tudi to, da nikoli ne moremo vedeti, kaj si drugi ljudje mislijo o nas oz. da včasih ni nujno, da bi naredili kakšno večjo stvar, ki bi lahko drugo osebo odvrnilo od nas. Gre za to, da vsak situacijo dojema drugače, všeč so nam tudi različne stvari in da morda sploh nisi naredila nič narobe, kot morda misliš, da si.
Glede na to, da nisi omenila, ali sta se morda že spoznala/skupaj pogovarjala, bi ti predlagala, da najprej poskusiš narediti z njim prvi kontakt. To lahko narediš na različne načine, npr. lahko se mu na hodniku nasmejiš, ga pozdraviš, lahko se vključiš v kakšen krožek, za katerega veš, da ga obiskuje tudi on. Če pa se ti zdi, da bi lahko pristopila do njega, pa ga lahko skušaš tudi ogovoriti – dober način bi bil, če morda veš, da vaju učijo isti učitelji, da ga vprašaš za kakšen nasvet pri določenem predmetu. Lahko bi stopila v kontakt tudi preko skupnih prijateljev, če jih imata. Gre le za predloge, ki jih lahko uporabiš, žal pa ne obstaja recept, ki bi nam pomagal pri tem, da bi vzpostavili prvi stik z osebo.
Pri tem naj omenim še to, da z ljudmi lahko skušamo vzpostaviti stik oz. odnos, žal pa tega ne moremo narediti pri čustvih. Čustev pri ljudeh ne moremo kar izsiliti, četudi si to res močno želimo, a kot sem rekla, s tem ni nič narobe. To nakazuje zgolj na raznolikost med nami. Zavedati se moraš, da je res tako, kot pravijo – »Vsaka stvar je za nekaj dobra« in da te morebitna zavrnitev s strani določene osebe lahko pripelje do nekaj boljšega, tako da kljub zavrnitvi ne obupaj.
Predvsem skušaj ostati to, kar si, saj te bo prava oseba sprejela točno takšno kakršna si!:) Si tudi še zelo mlada in verjemi, da če se slučajno ne bo poklopilo s tem fantom, se bo zagotovo z drugim!:)
Prav tako, če fanta ne poznaš dobro, ne moreš točno vedeti, kako bi se ujela. V odnosu je namreč zelo pomembno tudi to, da se osebi razumeta, se sprejemata, imata skupne interese, se skupaj zabavata in mnogo več – zato je dobro najprej osebo spoznati, da vidimo, ali se z njo ujamemo. Zgodi se, da si, preden osebo dobro poznamo, v glavi ustvarimo idealizirano podobo (torej idejo o tem, kakšna naj bi ta oseba bila) in o njih sanjarimo, kar pa morda ni realna slika njih.
Če te zanima kaj več o tej temi, te vabim, da si prebereš članek na spodnji povezavi:
Naj pa te pomirim – res se nikamor ne mudi. Zagotovo boš našla svojo osebo ob pravem času. Čar ljubezni je v tem, da je ne moremo pričakovati in da se velikokrat zgodi nepričakovano, tako da le mirno in pogumno naprej!:)
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se lahko ponovno obrneš name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (UN)