Umm nevem ampak mi je grdo zato ker sem bigender ( da sem ženska in moški) ampak nevem kako končat mutism vye je ful tžko.
Koda bi rekla dajo vse ta pritisk na mene samo da neki rečem . Zato sem tudi hotla se ubit ma koga briga
Ponavadi sploh ne morem govorit in ja zdaj me tudi žalijo da sem lejzbika ker sem bisexual nevem če ste homofobi ali ally ali neutral ampak to je zdaj redka stvar ki sem se posvetila ker niti na telefonu ne morem več pisat ker me tok sram in grdo
Zatooo kako se odpravim od te stvare saj ne rabi če ne ...?
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Vidim, da si v hudi stiski. Vesela sem, da si se obrnila name. Katere zaimke uporabljaš? Jaz uporabljam ona/nje.
Omenjaš mutizem - zdravstveno stanje, ko oseba fizično lahko govori, vendar v določenih situacijah ali sploh ne zmore govoriti, bodisi zaradi tesnobe ali nevroloških sprememb. Najhujše v takih situacijah je, ko te kdo sili h govoru. S tem namreč prisotni ustvarjajo velik pritisk nate in psihološko nevarno okolje. To mora biti res težko.
Mi lahko poveš več o tvojem mutizmu? Se pojavi samo v določenih situacijah? Kako pogosto se pojavi? Kaj se zgodi potem? Ti kdo v takih situacijah priskoči na pomoč? Ali svetovalna delavka, učitelji vedo za tvoj mutizem? Ti lahko pomagajo? Si že kdaj iskala pomoč - pri zdravniku ali morda strokovnjakih za duševno zdravje? Zdravnik ti lahko izda napotnico za Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer ti bo strokovni tim pomagal pri soočanju s svojo tesnobo in mutizmom. Psihologi in psihoterapevti mutizem zdravimo preko kognitivno-vedenjske terapije, s katero postopno in z uporabo različnih tehnik zmanjšujejo tesnobo, ki se pojavlja pri govoru.
Vedi, da nisi sama, obstaja veliko mladostnikov, ki imajo podobne težave. Pomemebno je, da poiščeš pomoč, saj je mutizem ozdravljiv. Želim si, da se nikoli več ne bi počutila tako sama, da bi želela končati svoje življenje. Mar mi je zate in upam, da mi boš še pisala, saj bi te rada bolje spoznala.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije