Sem prvi letnik in še vedno nimam prijateljev, tudi ce kaj zacnem skom govoriti se to nerazvije v kaksen pogovor. Imam prijateljico is drugega razreda tako da sem vsaj skom med odmori, ampak ogromno casa moram biti z njimi(z razredom) in vsi imajo nekoga ali vec le jas sem sama. Res grem z odporom v solo...
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da v razredu še nisi našla prijateljev, zato odmore raje preživljaš s prijateljico iz drugega razreda. Če začneš pogovor s kom od sošolcev, se pogovor ne razvije, kot bi si želela, zato si v razredu sama in v šolo hodiš z odporom.
Razumem, da ti je hudo, ker imaš občutek, da so si ostali sošolci že ustvarili prijateljstva, tebi pa to še ni uspelo, čeprav se trudiš govoriti s sošolci. Morda ti je težje navezati stike, če sošolcev ne poznaš od prej, mnogi od njih pa so se verjetno že poznali pred začetkom prvega letnika. Večina ljudi se ob vstopu v novo šolo druži predvsem z znanimi ljudmi, saj nam je to navadno lažje in bolj domače. Če koga poznamo, imamo manj potrebe ali želje po spoznavanju novih ljudi, ki je za mnoge lahko neudobno in stresno. Tako se drugih vsaj nekaj časa, dokler se ne privadimo na novo okolje, ne trudimo aktivno spoznavati. Predstavljam si, da se tudi tvoji sošolci na novo šolo šele privajajo in so morda zaradi tega bolj zadržani v pogovorih. Prepričana pa sem, da se bo to sčasoma spremenilo in bodo tudi oni bolj odprti za spoznavanje.
Svetujem ti, da ne obupaš in še naprej poskušaš začenjati pogovore. Poskusi kak odmor preživeti v svojem razredu in se v tem času s kom povezati. Če težko najdeš temo za pogovor, se lahko navežeš na učno snov pri kakem predmetu ali koga od sošolcev prosiš za pomoč. Če koga že vsaj malo poznaš in meniš, da imata kaj skupnega, lahko načneš pogovor o skupni temi. Kot iztočnica lahko dobro delujejo tudi pohvale, npr. če opaziš, da ti je na sošolki ali sošolcu nekaj všeč, ji oz. mu to povej. Sicer pa je navadno super, da poskušaš biti čim bolj odprta in izraziš zanimanje za osebo, npr. jo povprašaš o njenih interesih ali počutju. Morda ti bo lažje, da pogovor začneš z osebo, ki je v tistem trenutku sama, lahko pa si še bolj pogumna in se pridružiš pogovoru v skupini sošolcev, ki se ti zdijo prijetni. Tudi v skupini je navadno kdo, ki je bolj tiho, to pa lahko izkoristiš in začneš pogovor s to osebo. Kadar kdo pristopi do tebe in začne pogovor, pa poskusi pokazati zanimanje za pogovor in ga ohranjati na način, da sogovorniku postavljaš vprašanja ali izraziš svoje mnenje o tematiki. Možnosti je veliko in najpomembneje se mi zdi, da jih poskusiš izkoristiti ter se ne obremenjuješ preveč s tem, kako boš izpadla pred drugimi. Večkrat kot poskusiš s pogovorom, večja je verjetnost, da spoznaš zanimivo osebo.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč. Želim ti veliko poguma in uspeha pri navezovanju novih stikov!
Anja Rakovec, mag. psihologije
• Iz
Izreden studij
Prepisi se na izredno izobrazevanje, zdaj je to moderno in friendly for mental health. Jaz sem imela isti problem, prepisala se na izredno, uzivala in imela mir, vmes delala in zasluzla denar in koncala srednjo solo. Zdaj sem na faksu.
• Še
Še ena iz kamnika
Oj zala,
Če prav razumem si na gsšrm. Katera smer? Zanima me ker imam jaz podoben občutek. Ni mi všeč da so vsi v razredu pogrupirani po dva in dva. Jaz se držim dveh prijateljic in ene ki se razume z vsemi in se tudi skuša družiti z vsemi. Ampak se mi zdi velik problem da vse tako skrbi za najdenje prijatelja, potem pa se držijo enega in ostanejo safe. Mogoče se Lah kdaj kje slišva, vidiva....?