Pozdravljeni!
Mene zanima situacija, ko je fant star 19 ali pa 20 in punca 15. Ali je zveza pri teh letih že "dovoljena", tudi na področju spolnih odnosov, namreč v tem primeru je punca že dosegla spolno zrelost, ni pa še polnoletna oz. v isti starostni skupini, kot njen partner. Kaj je zdaj tukaj zakonito?
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
O legalnosti spolnih odnosov z dekletom glede na njeno starost ti lahko natančno odgovorim. Odnosi fantov oz. moških z mladostnicami, ki vključujejo spolnost v kakršni koli obliki, niso dovoljeni do dopolnjenega 15. leta starosti, saj bi v takšnem primeru šlo za kaznivo dejanje spolne zlorabe otroka do dopolnjenega 15. leta starosti. Pri odnosih, ki vključujejo tudi spolnost z osebo, ki je dopolnila 15 let starosti, pa ne gre več za kaznivo dejanje, spolni odnosi so dovoljeni.
Zavedati pa se moraš, da zgolj telesna zrelost še zdaleč ni dovolj za kvalitetno in odgovorno spolnost, potrebna je še osebnostna, čustvena, socialna in še kakšna druga zrelost.
Brane But, univ. dipl. psiholog
Ni
Nikicaa
Koliko sem tle prebrala..Sepravi punca ki je stara 15 let lahko ima spolni odnos z moskim ki je starejsi od 18 let sepravi tudi z 25 letnikom recimo brez da bi se smatralo kot kaznivo dejanje in da ima fant posledice kot je zapor ali denarna kazen..ce punca privoli prostovoljno da si zeli pri 15 letih z polnoletno osebo ni prepovedano?
Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Draga Nikicaa!
Da, pravilno zaključuješ. Kot sem v prejšnjem odgovoru podrobno opisal, ni dovoljena spolnost v kakršnikoli obliki z otrokom do dopolnjenega 15. leta starosti. To se šteje kot kaznivo dejanje storilca, ki je izključno odgovoren, četudi bi se npr. otrok s tem dejanjem strinjal ali si ga celo sam želel. Po dopolnjenem 15. letu starosti pa je spolnost dovoljena, tudi če gre za spolne odnose in to ne glede na starost partnerja.
Brane But, univ. dipl. psiholog
Bi
Bine
Sepravi punca ki je stara 15 ali več letahko ima vezo z fantom ki je star 19 let?
Uredništvo
Bine, pozdravljen.
Kot je svetovalec že napisal, je odgovor na tvoje vprašanje pritrdilno, če se obe strani s tem strinjata.
Prijazen pozdrav iz uredništva
Ma
Maša
Zdravo, kaj pa če sem jaz 14 in fant 16, dovoljeno ali ne?
Hvala, lep pozdrav
Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Draga Maša!
Če bi pozorno prebrala moje zgornje odgovore, bi že dobila natančen odgovor na svoje vprašanje. No, pa ponoviva še enkrat.
Po naši zakonodaji spolnost v kakršnikoli obliki ni dovoljena z osebo do dopolnjenega 15. leta starosti. V tem primeru gre za kaznivo dejanje, ki je sankcionirano in kjer je v vsakem primeru izključni krivec storilec tega dejanja, v nobenem primeru pa ni kriv ali sokriv otrok, četudi si na primer sam želi tega dejanja.
Po dopolnjenem 15. letu starosti pa so spolni odnosi dovoljeni, so legalni. Pomembno je torej, da je oseba dopolnila 15. leto starosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog
se
seks
Sem 12 Letna in me zanima če Jaz že lahko z fantom ki Je 13 let seksam
Uredništvo
Pozdravljena,
kot je zgoraj svetovalec odgovoril, je spolni odnos med osebami pod 15 let kaznivo dejanje.
Glede na starost še nobeden od vaju ne bi bil pripravljen zavestno in racionalno sprejeti te odločitve. Za spolnost nikoli ni prepozno, definitivno pa je lahko prehitro - zato je bolje počakati vsaj do takrat, ko se že lahko bolj zrelo odločamo o tako pomembnih stvareh.
Prijazen pozdrav iz uredništva
Ar
Arči
Mogoče bi v tej zvezi temo doplnil še z takoimenovanimi otroškimi porokami. Po nekaterih podatkih je v svetu letno vsaj 12 milijonov deklic prisiljenih v poroko. Tudi v Sloveniji. Predvsem med Romi. Morda se še spomnite, ko je pred leti iz romskega naselja izginila 13 letna deklica. Svojci so trdili, da je verjetno ugrabljena, ugrabili bi jo naj Romi iz sosednjega nselja, da bi se tam poročila. Ker takšna poroka formalno ni dovoljena je zelo verjetno šlo za dogovor med romskima družinama.
V Sloveniji so poroke mladoletnih oseb možne, če je otrok dopolnil 15 let in je telesno in duševno zrel, da razume pomen in posledice zakonske zveze.
O takšni poroki ne odločajo mladi samostojno. Poroko morajo odobriti starši in kasneje še mnenje CSD, ki mnenje posreduje sodišču. Postopek na CSD se začne na vlogo mladoletnih prosilcev.
Po podatkih statističnega urada bi naj v letih 2018 - 2022 takšnih porok bilo v Sloveniji 15.
lahko bi še več napisal o ženitni sposobnosti, vendar naj bo napisano dovolj. Zgolj v razmislek.