živijo, sem učenec 9. Razreda!
Bliža se konec šolskega leta, mene pa skrbi kako bom z ocenami. Moje ocene so super razen matematike in fizike. Pri matemetiki imam naslednje ocene: 1 popravljeno na 2, 2, 1 in 111 popravljeno na 2 zdaj pa me čakajo še 3 ocene pri matematiki. Vem da je vprašanje neumno in niti malo možono a nevem rad bi imel mutivacijo, a če dobim tiste 3 ocene 5 koliko bo moje poprečje? Res me zanima rad bi imel zaključeno 3 ampak res nevem kako. Pri fiziki pa je moje stanje tako: 2,2,2 in zdaj me čaka še ena ocena ki bi bilia upam da 5 , kakšno povprečje bi imel? Najhuje je da imam skoraj vse predmete odlično in pravdobro ta dva predmeta pa mi oničujeta vse, pa še doma me bodo zelo nadrli. Kaj naj storim?
LP. Mitja
• la
lana
hejj  lahko si drugace sam izracunas povprecje s tem da sestejes vse ocene in jih delis s stevilom ocen. drugace pa ce se obremenjujes zaradi srednje sole, jaz hodim na gimnazijo in sm lhk prisla ke so povecal vpis, ne skrbi bos ze zbral dovolj tock ali pa morda sploh ne bo omejitve ali bodo naredili nov oddelek. sej bo mas to.
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Oh, žal mi je, da se soočaš s takšnim stresom zaradi matematike in fizike. Ampak, da te pomirim, na srečo nismo vsi za vse, saj bi bili tako zelo preobremenjeni in ne bi obstajalo toliko skupnosti, kjer ljudje dopolnjujemo drug drugega, z enim ciljem. Enim pač bolj ležijo družboslovni predmeti (slovenščina, geografija, ipd), drugimi naravoslovni (kemija, fizika, matematika, ipd), tretjim jeziki. Spet nekateri imajo “srečo”, da jim noben predmet ne dela težav, a to je odvisno od toliko različnih dejanikov. Ti imaš pa veliko srečo, da si že zdaj ugovotil, katerim predmetov moraš posvetiti malo več časa in truda, to sta matematika in fizika. Tu je pomembno razumevanje, veliko je odvisno od učiteljeve razlage in predvsem učenja strategij.
Povprečje ocen se računa tako, da sešteješ vse ocene in jih nato deliš s številom ocen. V tvojem primeru je torej pri matematiki tako, da če sešteješ vse ocene in če še upoštevama, da bodo zadnje tri petke, dobiš vsoto 26. To število nato deliš s številom ocen, torej 11 in dobiš rezultat 2,36. To se načeloma zaokroži na 2, saj je število za decimalno vejico manjše od 5. Ampak če bi res dobil zadnje tri ocene 5, bi morda lahko prosil učiteljico za še kakšno dodatno oceno, ki bi ti lahko zvišala povprečje.
Pri fiziki ponovno sešteješ že prodobljene ocen in zadnjo oceno 5. Dobiš vsoto 11, ki jo nato deliš s 4 (število ocen). In dobiš rezultat 2,75. To se pa verjetno zaokroži na 3, saj je številka za decimalko večja od 4.
Upam, da ti uspe oboje spraviti na 3. Prosi učitelje za dodatno razlago, vključi se v dopolnilni pouk, morda naj ti kak sošolec razloži snov ali pa če imaš možnost, da ti starši plačajo inštrukcije. Je pa ena super spletna stran z razlagami za posamezno snov  pri posameznih predmetih in zraven primeri na www.razlagamo.si
Veliko uspeha ti želim!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike
• Za
Zaključne ocene
Prav gotovo neboš dobil oceno 5 mogoče če res učiš ampak mala verjetnost ker če ti gre zdaj do 2 pri matematiki in fiziki. Matematiko alhko mogoče dobiš 3 samo ne tako da maš 5,5,5 ciljaj na trojko če pa bo boljše pa super. Pri fiziki pa poskusi najbolje pisat karokor lahko tvoja zaključna ocena se pomoje ne bo spremenila. Ne računaj na 5 ker tudi sama sem tako poskusila ampak si samo bolj nezadovoljen. Upam da ti to kaj pomaga. Lepo se imej in potrudi se nič ni izgubljeno????
• Mi
Mitja100
Ja, najlepša hvala vsem za odgovore, vem da sem postavil dva primera s peticami ki sta ne realna ampak jaz vem zase da nisem tako neumen. Je pa res da se do zdaj nisem pretirano učil za ta dva predmeta, zato to hočem spremeniti me pa veseli da imam možnost. Upam da mi uspe, če pa ne pa upam da bom vsaj dal vse od sebe in videl koliko sem res zmožen!
Lp. Mitja