starši so me zalotili pri kajenju use smo se zmenili ampak sem danes spet kadiu in to me žre od znotraj kaj naj naredim da se to ne bo ponovilo.
• hm
hm
ne kadi, ali  se pa pač vpiši na neki program o prenehanju kajenja. sigurno ti bo uspelo prenehati !!!
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Lahko razumem, da si v stiski. Kot navajaš, si staršem obljubil, da boš s kajenjem prenehal, pa ti to ni uspelo. Včasih ljudje potrebujemo več časa, da se odvadimo kakšne stvari, zlasti v kolikor smo prej to pogosto počeli … S tem ni nič narobe. V primeru tobačnih izdelkov, ki vsebujejo nikotin, slednji pogosto povzroča, da težko prenehamo s kajenjem.
Če te prav razumem, imaš željo po prenehanju, vendar jo nekoliko težje kontroliraš.
Morda slednje iskreno poveš stašem. Povej, da ti je žal, vendar nisi zmogel zdržati.
Morda lahko skupaj poiščete možne rešitve. Pri tem si zadaj postopne cilje oz. ne bodi prestrog s pričakovanji do sebe.
Pri tem, da prenehamo s slabimi navadami nam lahko pomagajo različne stvari. Morda na list napišeš slabosti kajenja oz. si izpiši kaj vse lahko pridobiš, če prenehaš s kajenjem. Slednje deluje motivacijsko/spodbudno. Naj te pri tem opozorim, da ima kajenje res veliko škodljivih učinkov, ki so v tvojih letih še večji. Poskusi poiskati nove in bolj zdrave načine sprostitve oz. nove navade, rutine, ki bi lahko nadomestile kajenje. Morda opazuješ kdaj se pojavi želja po kajenju, ter premisliš o tem, kaj lahko storiš namesto kajenja. Poskusi si že vnaprej narediti plan kaj boš naredil v primeru pojava želje po kajenju. Npr. lahko spiješ kakšno zdravo pijačo, zvečiš čigumi, stiskaš antistresno žogico v rokah, greš na sprehod…
Prav tako se lahko motiviraš tako, da se sproti s čim nagradiš, ko ti uspe zadan cilj. Nagrade naj bodo takšne, da te motivirajo, dosegljive, predvidene že vnapej.
V kolikor se ti zdi, da potrebuješ pomoč pri prenehanju s kajenjem, se obrni na osebno zdravnico, ki naj te napoti na nadaljnji suport.
Upam, da sem pravilno razumela tvoje vprašanje ter ti vsaj malo pomagala. Verjamem, da ti bo uspelo. Ne obupaj prehitro.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije