Pozdravljeni zadnje case res nevem kaj mi je ampak ne razmislam vec kot sem.
Razmisljam o tem kaj pa ce se jutri ne zbudim, kaj pa ce zbolim, kaj pa, kaj pa če.....GOROZA!!!!
res bi rada se zivela, res zelim si se doseci kar nekaj stavrai
tezko tudi planiram stvari v prihodnosti ker imam to misel vs cas v glavi
in tudi ne upam reci da je necesa konec dokler res ni konec ker kar mislim da se nevem 30s pred koncem lahko kaj takega zgidi da nebom docakala konca npr padem skupaj al pa kej
res grozaaaa joj sama sebi grem na zivce s tem, zelooo
Ma
Mancikaa
Hej! Ja podobno pri meni... zgleda da si kar anksiozna a ne? Ko sem jaz tako razmisljala sem zaupala svojemu bratu inmi je povedal tako: ce na stvar ne moras vplivat, se probaj osredotocit na to kar lahko. Ne razumem ravno predzadnjega odstavka. Ti pa priporocam, da ce se ti to se kdaj zgodi, zadihaj, se umiri in probaj razmisljat o cem drugem.
lp:)Citiraj
Uredništvo
Lea Figelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Če prav razumem te precej obremenjujejo tvoje misli, saj veliko razmišljaš o smrti ter koncu in ti to predstavlja veliko stisko in imaš posledično tudi težave z načrtovanjem v prihodnosti.
Strah pred smrtjo je med ljudmi zelo normalna stvar in ga na neki točki doživlja velika večina posameznikov. Navadno ravno zato, ker nam predstavlja nekaj neznanega in se s to mislijo zato težko spoprimemo. Razmišljanje o tem pa postane težavno takrat, ko nam vzame večino našega časa in nas ovira pri vsakdanjem življenju.
Najprej bi ti svetovala, da se o svojih mislih pogovoriš z odraslo osebo, npr. s starši ali s šolsko svetovalno službo. Pogovor z nekom, ki mu zaupaš, ti bo lahko pomagal predvsem v smislu čustvene podpore in morebitnih praktičnih nasvetov, v kolikor pa je tvoj strah oziroma anksioznost v zvezi s smrtjo zelo intenzivna, pa ti lahko pomagajo tudi pri iskanju strokovne pomoči - lahko ti pomagajo najti svetovalca ali terapevta, ki ima veliko znanja na tem področju in ti lahko najbolje pomaga. Lahko ti bo pomagal razumeti razloge in vzroke za tvoj strah ter ti hkrati pomagal z raznoranimi tehnikami za obvladovanje strahu in obremenjujočih misli.
V zvezi s to situacijo ti lahko pomagajo raznorazne tehnike sproščanja, ki jih lahko uporabiš v primeru, ko te takšne misli začnejo preplavljati. To so na primer razne tehnike dihanja, ko se osredotočiš na počasno in globoko dihanje, lahko pa poskusiš celo s poslušanjem pomirjajoče glasbe, ki ti bo pomagala odmisliti neprijetne misli. Poskusiš lahko tudi z vodenjem dnevnika svojih misli. To ti lahko pomaga svoje misli razumeti, razumeti vzroke zanje, prepoznati vzorce le teh in posledično jih lahko sčasoma boljše obvladuješ.
Pripenjam ti še povezavo do različnih tehnik sproščanja, ki ti lahko pomagajo. Najbolje, da jih poskusiš sama in ugotoviš, katere ti najbolj ustrezajo.
Omenila si tudi, da imaš zaradi teh misli težave z načrtovanjem prihodnosti. V tem primeru ti lahko morda pomaga vzpostavljanje rutine. Poskušaj si ustvariti dnevno rutino z raznoraznimi aktivnostmi, obveznostmi in hobiji, saj ti to lahko pomaga preusmeriti tok misli od strahu pred koncem in posledično se lažje osredotočiš na pozitivne vidike svojega življenja.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala. Vsekakor pa ti želim vse dobro in da bi se situacija čimprej pomirila. Lepo bodi! :)
Lea Figelj, dipl. psih. (un)