zdravo sem dijak star sm 16 in obiskujem srednjo šolo. Imam pucno leto mlajso in me res skrbi zanjo ker ona misli da je pretežka. Danes sva govorira in sva prišla na temo stradanja, rekla je da ima namen stradat za en teden kar bi pomenilo da nebi jedla cel tede vsaj tako mi je ona to razložila. Jas sm ji že večkrat rekel da ji nič ne manjka in da je lepa in ne rabi izgubit niti kile ampak ona še kar vstraja. Kdaj pa kdaj ima tudi crashoute in se smili sama sebi, zato se obračam na vas zanima me kako jo prepričati da kile niso važne in da mi je res pomembno da je zdrava. In če me nebi poslušala vsaj nek zdrav način kako naj zgubi nekaj teže. Hvala za vašo pomoč.
• vs
vse_bo_ok
tvoja punca rab strokoven pogovor/terapijo... na obziren način ji to dopuvej...
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem zapisu praviš, da te skrbi za punco, saj ima težave s telesno samopodobo in s prehrano. Predstavljam si, da ti je ob tem zelo hudo.
Najprej bi ti rada povedala, da je zelo lepo, da si ji v takšno oporo in da ravnaš prav, da ji s komplimenti poskusiš dvigniti samozavest in pomagati pri izboljšanju samopodobe. Vendar pa te moram opozoriti, da lahko kar hitro od tega tudi ti postaneš preobremenjen, saj si trenutno samo najstnik in si pri dekletu čustveno vpleten - nisi strokovno usposobljen, da bi ji lahko svetoval in to tudi ni tvoja vloga. Tvoja vloga je točno takšna, kot jo imaš zdaj - da jo imaš rad, rad takšno, kot je, in ji to še naprej izkazuješ.
Predlagam, da punci omeniš, da te skrbi zanjo in da si želiš, da je takšne misli ne bi več bremenile. Morda ji omeni našo stran in da se nam lahko anonimno zaupa, kot si se ti, da ji lahko strokovnjaki priskočimo na pomoč in ji svetujemo, oziroma, da vsaj olajša svoje misli. Osebam, ki imajo težave s prehranjevanjem, pogosto pomaga, da delijo izkušnje z drugimi, ki so podobno že doživeli - svetovalci ji lahko podamo kontakte kakšnih društev/organizacij, kjer lahko najde takšno podporo skupnosti.
Če želiš, lahko tudi tebi podam kakšne kontakte ali informacije o takšnih društvih, če se punca sama ne bi želela oglasiti pri nas.
Imam vaju v mislih,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)