Pozdravljeni!
Imam zelo majhen krog prijateljic, 2 najboljsi s katerimi se videvamo 2x na mesec in 3 dobre s katerimi se vidimo mogoce 2x na leto. Problem je ker se cutim najboljsima prijateljicama cisto odvec vedno ko smo skupaj.. Redko kdaj pridem do besede, skaceta mi skos v besedo kadar imam celo moznost kaj povedati, ne zanimata se za moje hobije, moje zdravstvene probleme nic.. V petek sem imela tudi "poslovilno" zabavo ker odhajam na daljsi dopust za 3mesece oz lahko je tudi celo leto cisto odvisno ampak se vseeno se je cel vecer vrtel okoli njiju in sem se res pocutila tako odvec in kakor da nismo vec najboljse prijateljice in jima bo cist fino brez mene.. Ze tako se je velikokrat zgodilo da je X klicala Y ko je imela kaksne probleme s fantom + da so vsi ostali bedeli to samo jaz ne.. Veliko stvari zvem kasneje kot vsi ostali in nevem res se pocutim kakor da me ne marata in me bosta tako hitro pozabile ko bom odsla.. Po snapchatu sem se vsak dan pogovarjala z Y ampak zadnjih 14dni mi odpisuje tako pocasi, ignorira vec kot pol stvari k ji povem inja tudi ko sta mi umrla teta in dedek v istem mesecu sta rekle samo sozalje nic kako sem nobene tolazbe ko pa je Y umru pes jo je pa X tolazila kakor da ji je umru nekdo najblizji.. Nikoli ne dobim iste opore nazaj kakor jo dajem njima in nevem pocutim se res tako zelo odvec kakor da ne spadam vec tja in da bi mogoce jima bilo bolje brez mene..
• Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi želela podelit, da mi je iskreno žal, da se počutiš odveč in odrinjeno. Tvoji občutki so popolnoma razumljivi in nič ni čudnega, da se počutiš tako. V prijateljskih odnosih je pomembno, da se počutiš cenjeno in podprto. Zdi se, da si se v odnosu s svojima najboljšima prijateljicama počutila zapostavljeno in nevredno pozornosti, kar je zagotovo težko.
Prva stvar, ki menim, da jo lahko narediš, je, da se o svojih občutkih s prijateljicama iskreno pogovoriš. Morda se ne zavedata, kako se počutiš, in ko jima poveš svoje občutke, se stvari lahko izboljšajo. Včasih ljudje niso pozorni na to, kako njihova dejanja vplivajo na druge, dokler jim to ne povejo.
Glede na tvoj zapis razumem, da ti je občutek cenjenosti in podprtosti s strani prijateljev zelo pomemben. To so povsem naravna hrepenenja, ki jih vsi nosimo v sebi. Sprašujem se, če je to nekaj, kar ti ti dve prijateljici lahko data? Morda boš ugotovila, da bi bilo bolje preživeti več časa z drugimi prijatelji ali poiskati nove ljudi, ki zmorejo odnose graditi bolj vzajemno in z več skrbnosti do drugega, kot ti dve prijateljici. Prijateljstvo bi moralo biti po mojem mnenju vzajemno in podporno in polno iskrenega zanimanja drug za drugega. V težkih časih je pomembno, da imaš ljudi okoli sebe, ki te razumejo in so ti v podporo. Če se tvoji prijateljici ne odzivata na tvoje potrebe, razmisli o tem, kdo pa je tisti, ki ti zna nuditi to, kar v prijateljih iščeš?
Glede na to, kako opisuješ srečanja z najboljšima prijateljicama in vaš odnos, bi ti v razmišljanje odprla naslednja vprašanja: s čim sta si ti dve dekleti zaslužili naziv »najboljši« prijateljici? V čem vidiš njun prispevek k tvojemu dobremu počutju in osebni rasti, v čem ste dobre skupaj, kaj gradi in ustvarja vaše prijateljstvo? Kako to, da se kot najboljše prijateljice vidite tako poredko? Le nekaj vprašanj, preko katerih lahko reflektiraš prijateljske odnose, ki jih živiš.
Nazadnje pa nikakor ne pozabi, da si pomembna in vredna ljubezni ter podpore. Morda se tvoji prijateljici ne zavedata, kako zelo to potrebuješ, in bosta po pogovoru znali biti bolj pozorni na svoje odnose s tabo. V vsakem primeru pa mislim, da je pomembno, da se osredotočiš na svoje lastno dobro počutje in poiščeš judi, ki cenijo tvojo prisotnost in prispevek k njihovemu življenju.
Vse dobro na poti samospoznavanja in nudenja ljubezni v prvi vrsti sebi! :)
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)