Zdravo, moj problem je, da preveč jočem ampak res preveč. Kadar koli vidim zunaj žival (pes, mačka) začnem jokat, ker si mislim, da nimajo doma ali pa sploh če je na cesti povožena. Filmi kar koli vidim v filmu (zopet smrti, da je kdo bolan, žalostni trenutki, pesmi kar koli) ali pa, da vidim zunaj starejsega človeka samega. Tudi če se česa spominjam.  Vse srečne družine, nosečnosti, otroci. Res vsee me spravi v jok, tudi ko sem res res jezna. Začela sem razmišljati ali je z mano kaj narobe ali sem samo pač jokica?
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu omenjaš, da pogosto jočeš, ob spominih, ob pogledu po okolici. Predstavljam si, da si zaradi tega v stiski.
Jok je naravni obrambni mehanizem našega čustvenega sistema ob stiskah. Različni ljudje jočemo v različnih situacijah, včasih tudi takrat, ko ne znamo točno določiti, kaj je vzrok našega jokanja. S tem ni nič narobe - jok pomaga razbremeniti preveč intenzivna čustva.
Težava pa nastane, ko jok postane obremenitev, ker nas ovira pri vsakodnevnih opravilih. Do tega običajno pride v primeru, ko smo nedavno doživeli kakšno zelo stresno situacijo. Ali si pred kratkim ti doživela kak tak dogodek?
Predlagam, da naslednjič, ko se boš znašla v takšni situaciji, poskusiš preusmeriti svoje misli. V mislih se prenesi v svoj varni kraj - kraj, kjer se počutiš udobno in prijetno. Lahko pa svoje misli preusmeriš tudi tako, da se ozreš okrog sebe in našteješ 5 stvari, ki jih vidiš, nato 5 stvari, ki jih občutiš in 5 stvari, ki jih vonjaš. Tvoje misli bodo tako zaposlene z naštevanjem, da se ne boš imela časa ukvarjati s stvarmi, ki te razžalostijo in spravijo v jok.
Sporoči mi, če bo ta tehnika zate delovala. Lepo te pozdravljam in ti pošiljam topel objem.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)