Pozdravljeni,
V otrostvu sem imela custveno odstotna starsa( oce je bil doma ni bil zaposlen ampak se se vseeno ni nikoli pogovarjal in ukvarjal z menoj, mami je bila zaposlena in je delala vsak dan po cele dneve kadar pa je bila doma se je kregala z ocetom ali pogovarjala z drugimi moskimi na razlicnih klepetalnicah, hodila na zabave, hodila z drugimi moskimi okoli in naju puscala pri ocetu, imela je hude izbruhe jeze in takrat sem bila za vse kriva jaz) torej ze od majhnega sem bila tiha, zadrzana, se bala ljudi in vse to se me drzi se danes plus da, zelo tezko izrazam svoja custva in kako se pocutim, dostikrat se ljudem za dolocene stvari zlazem, ker nocem da se pocutijo slabo ali da bi videli mene v slabi luci, neznam izrazati svojih mnenj, obcutkov.. za vse stvari se pocutim da sem nesposobna in neznam nic narediti, vecinoma casa sem zelo zmedena in se doskrat ne zavedam sploh kaj govorim..bojim se odgovornosti in probam vedno vse prelagati na druge. Bila sem ze pri psihiatrinji ampak me psihiatrinja ni jemala resno ze ko sem ji razlagala svoje druge probleme (dobila sem diagnozo:  anksioznost, depresija, psihosekusalne motnje, motnje v medosebnih odnosih) in sem zato nehala hoditi ampak rabim pomoc ker vse te stvari vplivajo na mojo zvezo, ker kadar imava probleme s fantom sem samo tiho ker se neznam izrazati in nevem kako bi prisla do te tocke da me nebi bilo strah povedati kaj si mislim/cutim..
Hvala
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Drago dekle, pozdravljena.
Opisala si dogajanje v svoji primarni družini, iz katerega je razbrati, da ti je bilo kot otroku zelo težko. Starša sta bila odsotna –fizično in/ali psihično. Mama je bila poleg tega do tebe psihično nasilna. Tistega,kar bi morala kot otrok dobiti za optimalen razvoj, ti nista znala dati (in če prav razumem, pri tem nisi bila edina, ker imaš tudi sorojenca): občutke varnosti, ljubljenosti, sprejetosti … Razmišljam, da si se zato obrnila vase, ljudem težko zaupaš, ne zaupaš svojim sposobnostim in zmožnostim, zato se težko izražaš in si ves čas v nekakšni obrambni poziciji, v pripravljenosti, kjer čakaš, kaj bo hudega priletelo …
Žal si imela slabo izkušnjo s psihiatrinjo, ki te nislišala. A pomoč, kot si dejala sama, vsekakor potrebuješ in kljub slabi izkušnji je nikar ne prenehaj iskati. Pri psihološki pomoči je ključno, da se pacient s psihologom/psihiatrom/psihoterapevtom ujame. Zato je včasih potrebno poizkusiti večkrat in vztrajati, dokler ne najdeš primerne osebe. Jaz bi ti bolj kot psihiatra svetovala pomoč psihologa ali psihoterapevta.
Pravi naslov, da boš prišla do strokovnjaka, je najprej tvoj zdravnik – ne pusti se odgnati s komentarjem, da si psihiatra že dobila in vztrajaj, da želiš napotnico za psihologa.Lahko se obrneš tudi na Posvet, kjer boš dokaj hitro in brezplačno prišla do pogovora s psihologom (Posvet.org -Kontakt). Če si slučajno še srednješolka, boš osebo za pogovor morda lahko našla tudi v vaši šolski svetovalni službi. Torej, razišči, kaj ti je v tvoji okolici na voljo in ne odnehaj, dokler ne prideš na prava vrata. Verjamem, da ti bo sčasoma uspelo napredovati in postati bolj samozavestna, s tem boš lahko vzpostavljalatudi boljše odnose z drugimi.
Želim ti, da bi čim prej našla primernega sogovornika, ki ti bo pomagal na poti osebnostnega zorenja. Vesela bom tudi, če se boš tudi tukaj še kaj oglasila in povedala, kako ti gre.
Prijazen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja