Torej, že od osnovne šole sem brez prijateljev. S tistimi sem tekom srednje šole počasi izgubil stike, ker so se povezali z novimi ljudmi. Meni to celo srednjo šolo ni uspelo (na začetku sem prišel ravno v Covid zaprtje + srednješolski program, ki sem si ga izbral se ni izkazal za področje, ki bi me resnično zanimalo) ampak sem si mislil "bom že na faksu, ko bom med ljudmi, ki jih zanimajo podobne stvari."
No, zdaj je prvi letnik faksa mimo in jaz še vedno nisem spoznal nikogar, s katerim bi se resnično razumel. Saj sem v čisto prijateljskih/spoštljivih odnosih s sošolci, a si z nikomer nisem dovolj blizu, da bi šel z njimi ven. Ostali so se ali poznali od prej ali se dokaj hitro povezali že v prvih mesecih. Meni ni uspelo in se počutim nekoliko samotno.
Če pa se po nekem slučaju znajdem v socialni situaciji, sem nekje na robu, ker se ne znam kar priključit neki skupini ljudi, ki se že pogovarja.
Ali obstajajo kakšne tehnike za izboljšanje možnosti vzpostavitve odnosov? Kaj se svetuje npr. tistim, ki so blago avtistični (ampak funkcionirajo v družbi), oz. so na kakšnem drugem podobnem spektru? Morda bi mi pomagalo kaj takega? -
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
biti sprejet v neki skupini, v krogu ljudi s katerimi deliš skupne interese je nekaj, kar si že od nekdaj želiš. Če te prav razumem, si nekoč, v času OŠ pripadal določeni skupini, kjer si imel prijatelje, a so se vsi porazgubili. Kaj pa si storil za to, da bi stike ohranil?
Če si bil z nekom v preteklosti že povezan, če deliš z njim nekaj skupnih interesov, skupne spomine, bi bilo vredno znova poizkusiti vzpostaviti stik. Morda je poletje, ko je manj študijskih obveznosti, prava priložnost za to.
Če misliš, da si manj vešč pri komuniciranju z drugimi, so seveda na razpolago načini, da na tem področju pridobiš. Dobra/ustrezna komunikacija je vsekakor pomembna pri navezovanju stikov z drugimi. Na razpolago so številne knjige strokovnjakov o načinih in tehnikah komunikacije, a tudi delavnice o komunikacijskih spretnostih, ki jih izvajajo strokovnjaki s tega področja. Morda bi poiskal katero izmed njih in se je udeležil. Morda sodiš v skupino ljudi, ki so bolj introvertirani in zato v odnose vstopaš bolj zadržano, z določeno distanco.
Pri vsem tem pa je najbolj pomembno to, kako sam doživljaš sebe, tvoja samopodoba, samozavest, zaupanje vase...
Priporočam, da razmisliš o prvem koraku. Ko je smer določena, boš zlahka napredoval v pravi smeri.
Želim ti vse dobro.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
Im
ImeNiPomembno
Hvala za odgovor.
Glede povezovanja z nekdanjo skupino prijateljev - sem že poskusil, smo se tudi kdaj videli a je bilo očitno, da smo se skupaj spravili bolj "na silo". Poleg tega je pobuda vedno prišla z moje strani, kar s časom postane neprijetno.
O načinu komunikacije nisem nikoli kaj dosti razmišljal, drži pa, da sem bolj zadržan.
Bom poskusil kaj tudi v tej smeri. Hvala.Citiraj