Pozdravljeni!
K Vam se obračam z vprašanjem, ki me že dolgo teži in rada bi, da ga končno razrešim. K vam sem se obrnila že pred 3 leti s podobnim problemom kot bom ga zdaj opisala. Pred dvema letoma sem imela eno mesecno "zvezo" če temu lahko tako rečem. Bilo je vse lepo dokler sem začela izgubljati čustva do tega fanta, saj je brez, da bi mi povedal odšel z drugo ven. Takrat sem začela izgubljati čustva napisala sem mu zelo dolg spis v katerem sem ga pustila. Mislila sem da bova dobra prijatelja, ampak naslednji san sem ga blokirala, ker mi je bilo pretežko, je eno leti mlajši. Od takrat naprej ga nisem videla niti slišala nič o njem. En mesec kasneje se je v moje življenje pojavil fant, ki sem mu bila všeč imela sva en mesec nekakšen situationship. V začetku nisem imela čustev do njega,še manj pa, da bi iskala zvezo. Kasneje mi je postal zelo všeč. Medtem se mi je tudi izpovedal, ampak sem ga zavrnila,saj mi je bilo težko od prejšnje "zveze". Ko mi je postal popolnoma všeč sem se mu izpovedala, ampak bilo je prepozno, njegova prijateljica mu je povedala laži o meni in on me je enega dne samo blokiral. Kasneje sem pa izvedela, da sta onadva nekaj imela. Po tem dogodku sem se popolnoma zaprla vase in eno leto nisem ničesar čutila do nobenega fanta. Ko me po letu in pol doda na snapchatu fant, ki ga poznam že od začetka osnovnošolskega izobraževanja. Ni bil moj sošolec ampak najini šoli sta imeli veliko skupnih dejavnosti. Nikoli se nisva pogovarjala, samo toliko da sva vedela drug za drugega, nič posebnega. No, ko me je dodal si na začetku nisva pisala. Ko sva se en naključen dan začela pogovarjati in ti pogovori so trajali en mesec po cele dneve, včasih tudi do pol 4 zjutraj. Moja bivša sošolka pa si je hkrati tudi pisala z njim, kar mi na začetku ni bilo všeč, ampak mi je kasneje razložila, da sta samo prijatelja in da ga zanimam jaz in da sem mu zelo všeč. Povedala sem ji tudi kaj čutim jaz. On tega nikoli ni izvedel,jaz pa za njegova čustva sem. Po več kot enem mesecu pa si nisva več pisala skoraj nič, na teden največ enkrat, kasneje niti na mesec nobenkrat. Vprašala sem bivšo sošolko če kaj ve in je rekla, da sem mu še vedno všeč in da naj me ne skrbi. Ampak nekaj v meni mi ni dalo miru in za nekaj dni izvem, da mu je všeč druga. Poleg tega pa, da si piše z dosti drugimi "prijateljicami". To me je zelo zmotilo. Med tem časom, ko mi je bil on všeč sem s sedanjo drugo sošolko govorila o njem in ona je temu strogo nasprotovala in rekla da naj ne delam tega naj ga blokiram in prebolim. Jaz pa sem oseba, ki si vse vzame preveč k srcu in se sekira za brezvezne stvari. Ne razumem ali je problem v meni, zakaj vedno ko gre z fantom vse v redu in kasneje pride v njegovo življenje druga punca, ki ga bolj zanima jaj pa ostanem sama. In to se znova in znova ponavlja. Vem da sem še mlada in da je pred mano celo življenje, samo preprosto nerazumem.
Hvala za odgovor,
Lep pozdrav
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za sporočilo.
Iz tvoje zgodbe je razvidno, da si doživela že marsikaj. Zaključek prve omenjene zveze, kjer je bil fant neiskren, je bil gotovo boleč. In ravno, ko si še vedno čutila to bolečino, je prišel nov fant. Takrat, kot ugotavljaš, še nisi bila pripravljena. V odnosih je pomemben tudi čas in nastale situacije ne moremo pripisati zgolj tvojim dejanjem. Ko oseba, ki ji zaupaš, izbere nekoga drugega ali pa se v odnos vpeljejo prijatelji, lahko vse skupaj postane še bolj zapleteno. Tudi tvoja zadnja izkušnja, čeprav v začetku obetavna, se je zaključila podobno. Ko se je že zdelo, da stvari tečejo v pravo smer, je v fantovo življenje prišla nova punca, ti pa si bila umaknjena na “stranski tir.” Pri tem je razumljivo, da si se začela spraševati, zakaj se to dogaja ravno tebi – znova in znova – ter se začela zapirati vase.
Pomembno je vedeti, da se vse to ni zgodilo zato, ker ti ne bi bila dovolj dobra ali ne bi bila vredna ljubezni. Včasih ljudje ravnajo nepremišljeno, ne upoštevajo čustev drugih ali pa preprosto še niso dovolj zreli za iskrene odnose. A to ni tvoja krivda – in nikoli ni bila.
To, da stvari doživljaš globoko in si jih vzameš k srcu, kot tudi to, da odnose jemlješ resno, ni nekaj, kar bi morala spreminjati ali potlačiti. Zaslužiš si osebe, ob kateri se boš počutila varno in sprejeto, ne pa takšne, ki za seboj pušča kup vprašanj ter dvomov. Čeprav ti pretekli odnosi tega niso nudili, so ti pomagali razumeti, kaj si v ljubezni resnično želiš in potrebuješ.
Prišla bo oseba, ki bo videla tebe. Do takrat pa se osredotoči nase in na ljudi, ob katerih se počutiš dobro.
V primeru vprašanj ali pomislekov sem ti na voljo.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)