Dober dan!
Joj, saj nevem kaj naj storim, to kar se meni dogaja najbrž ni ravno normalno. Dogaja se mi da se zelo pogosto zaljubim v starejše moške in to res dosti starejše. Jaz sem stara 14 zaljubim pa se v 30 do 45 let stre. Meni se to zdi zelo čudno in sama prav nemorem vplivati na to. Vsi ti moški pa imajo ponavadi iste točke ,ki me privlačijo: Visok, za hece, štajerc-pohorc,uživa ob harmoniki ali pa da jo celo igra, Da rad spije kak deci,čisto rahlo močnejše postave sepravi če ma malo trebuščka nč ne škodi???????? in da ima ponavadi modre oči. To se mi ne zgodi pri čisto vsakem ,ki izgleda približno tak ko sem opisala če je dobrega srca bo skor ziher, v glavnem joj.Pa še včasih razmišljam in me je strah ,da jaz nebom dobila fanta svojih let ker mi noben nebo všeč. Ubistvu se že kake 2 leti sploh ne brigam za svoje letnike. Najhujše pa je da sem spogledljiva in jih tak nehote malo pecam. Hvala bogu v takem primeru oni mene ponavadi vzamejo kod prijetno, hecno in pogumno punco. Ker so itak oni odrasli moški in imajo ženo in otroke. če pa ,da slučajno kdo tak ko mi pade v oči reče ,da sem simpatična je pa fertik te pa se me nebo rešu. Ker pol sam razmišjam o njem in hočem bit blizu njega. Res je bad filing to. Sem pa ugotovila da se zraven njih počutim res varno in da me še to nekako privlači. Nasplošno sem rada v družbi strejših sveda sploh moških. Dan današnja mladina sploh ni zame sami neki gaseri limke ehh brez veze. Zdi se mi da ne delojo več takih kod so men všeč. V glavnem prosim za pomoč pa da mi prosim morda povete zakaj bi se mi to dogajalo, se zahvaljujem že v naprej.????
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
na nas se obračaš z vprašanjem na temo zaljubljenosti v starejše moške. Praviš da se ti velikokrat zgodi da se zaljubiš v precej starejše moške, ki so si med seboj precej podobni, torej gre za določen tip moškega.
Povsem normalno je, da so dekletom v tvojih letih všeč starejši fantje oz. moški, saj v najstniških letih dekleta telesno predvsem pa duševno malce hitreje dozorevajo v primerjavi z vrstniki, ki jih ti ob koncu tega obdobja seveda dohitijo. Zato so fantje v času pubertete malce bolj ''otročji'' v primerjavi s svojimi vrstnicami. Kar vpliva na to, da dekleta pogledujejo po starejših fantih, saj v njih iščejo lastnosti kot so zrelost, izkušenost, samozavest, samoobvladovanje itd. Ker se ob taki zaljubljenosti pojavlja razlika v letih je potrebno preveriti kaj oba posameznika pričakujeta od te zaljubljenosti, saj so potrebe, želje in pričakovanja med mlajšo in starejšo osebo različne. Seveda je razlika ali pride do zaljubljenosti med npr. 17-letnico in 22-letnim fantom ali pa med 14-letnico in 30-letnim moškim.  Starejši fant oz. moški lahko zaljubljeno dekle prav grdo izkoristi, pride lahko do čustvene ali spolne zlorabe, nezaželjene nosečnosti itd.
Sama sicer omenjaš zaljubljenost v res precej starejše moške. Zanima te zakaj se ti to dogaja. Odgovor na to vprašanje ni enostaven. Vabim te, da sama premisliš in razmišljaš o tem kaj ti starejši moški nudijo oz. kaj od njih potrebuješ, morda pričakuješ. Omenila si varnost. Zagotovo je ena izmed stvari občutek varnosti. Premisli, zakaj potrebuješ varnost, kje ti jo primanjkuje, kdo ti je ne zagotavlja v zadostni meri? Je morda ena izmed stvari tudi želja po potrditvi, ljubezni? Ali pa ti manjka moška energija v okolju v katerem bivaš? Morda pa so ti preprosto všeč starejši moški, a v tem primeru seveda počakaj na polnoletnost preden se spustiš v morebiten odnos s starejšim moškim. Saj v tvojih letih še ne gre za pravo zaljubljenost ampak bolj za naklonjenost, simpatijo, privlačnost. Dekleta v tem obdobju še niso pripravljena za resnejšo čustveno zvezo, ki prinaša odgovornost, sploh pa ne s precej starejšim moškim.
Vesela sem, da se zavedaš nesprejemljivosti zvez pri tvoji starosti s toliko starejšimi moškimi. Naj ta privlačnost ostane na nivoju sanjarjenja. Zavedaj se, da bodo tvoji vrstniki odrasli in boš lažje našla sebi primernega. Prav tako pa boš z vsakim letom spoznala več različnih ljudi in zagotovo bo eden izmed njih pritegnil tvojo pozornost. Do takrat pa miselno raziskuj svoje občutke in misli in poskušaj ugotoviti od kod izvirajo.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije