Pozdravljeni,
Imam tezave s samozadovoljevanjem, ker kadarkoli se sama s prsti in ko pridem do neke tocke (niti blizu orgazma) me zacne stiskati v prsih in se vedno zjokam.. Ze zelo dolgo se nisem samozadovoljevala brez da bi se koncalo z jokom in nevem kaj povzroci to v meni.. Samo prezamejo me cudni obcutki in postanem zalostna.. Vcasih sem imela probleme tudi s fanti kadar so mi to oni poceli in isto ko je prislo do neke tocke sem jih samo odrinila stran in rajse nadaljevala s cem drugim, edino pri zdajsnem fantu je drugace ne cutim tega. Res ne razumem kaj se mi dogaja, zakaj se vedno zjokam in pocutim slabo?
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Pišeš, kaj se ti dogaja med samozadovoljevanjem. Ko prideš do neke točke, še daleč od orgazma, te začne tiščati v prsih, postaneš žalostna in se zjočeš. Isto se ti dogaja, če te na takšen način zadovoljuje kakšen fant, edino pri sedanjem fantu se ti to ne dogaja. Naj ti najprej na splošno odgovorim, kako je glede pojava žalosti in joka pri spolnosti.
Spolnost prinaša veliko prijetnih, pozitivnih občutkov, so pa lahko njene posledice tudi manj prijetne, tudi negativne. Zadovoljujoča spolnost prinaša srečo, zadovoljstvo, potešitev, lahko pa so občutja tudi neprijetna, je pa ta možen pojav manj znan.
Ena možnih negativnih posledic spolnosti je občutenje otožnosti, žalosti, tesnobe, lahko pride tudi do joka. Ta pojav ni tako redek. Gre za posledico delovanja hormonov in drugih fizioloških in psiholoških dogajanj med samim spolnim odnosom ali tudi po orgazmu. Žalost med ali po spolnosti se odraža kot jokavost in žalost med spolnostjo ali po doživetem orgazmu, Takšen pojav je bolj značilen za ženske kot za moške. Pojav lahko nakazuje na določene skrite težave v intimnem odnosu med partnerjema, ni pa to nujno, saj se lahko pojavlja tudi v primerih, ko imata partnerja povsem urejene odnose.
Osnovni pogoj za zadovoljujočo spolnost med partnerjema je njuna medsebojna, vzajemna ljubezen. Ljubezenski odnos je celovit odnos med dvema človekoma, ki zajema vse dele osebnosti in s tem seveda tudi spolnost. Partnerja, ki se ljubita, se medsebojno vedno bolj spoznavata, vedno bolj sta si blizu in pride čas, ko pride med njima do spolnih odnosov, ki pa predstavljajo čudovito dopolnitev njune ljubezni. V takšnem primeru spolni odnos ne bo zgolj telesni kontakt, gola tehnična združitev dveh teles brez nekih pravih globljih čustev, pač pa čustveni, ljubezenski stik dveh osebnosti.
Spolni odnos ni zgolj tehnika, telesno združevanje. Takšni spolni odnosi pustijo človeka praznega, razočaranega, osamljenega, lahko se počuti tudi izkoriščan. Lahko rečemo tudi, da se spolni odnos dela v glavi oz. v srcu, ne pa s spolovili.
Če je s partnerskim odnosom vse v redu, če se imata partnerja dejansko rada, in če nimaš kakšnih nerešenih problemov s spolnostjo iz preteklosti, je lahko vzrok tvoje žalosti pri doživljanju spolnosti v hormonskem dogajanju kot naravnem pojavu (najprej pojav dopamina, ki je hormon ugodja, nato pa reakcija, nasprotni učinek hormona prolaktin). V tem primeru ni s tabo popolnoma ničesar narobe.
Bolj natančno ti skoraj ne morem odgovoriti na tvoje vprašanje in pojasniti tvojo težavo. Pišeš samo o samozadovoljevanju in o primerih, ko te na takšen način zadovoljuje kakšen fant, Ničesar ne omenjaš o spolnih odnosih, ali jih že imaš, kako jih doživljaš. Po tvojem pisanju bi lahko sklepal, da spolnih odnosov pri svojih 21-ih letih še nimaš, da prakticiraš zgolj samozadovoljevanje in petting. Morda je tvoja žalost, ki te muči, povezana s tem? Ničesar tudi ne omenjaš svojih čustev naklonjenosti, bližine, zaljubljenosti, ljubezni do partnerja . O dogajanju v tvoji notranjosti, čustvovanju, tvojih (nezadovoljenih) potrebah,željah, pričakovanjih, tvoji podzavesti, lahko zgolj hipotetično razmišljam. Lahko pa ti napovem, da ko boš doživljala celovito spolnost s partnerjem v vzajemni ljubezni, bo tvoja težava z žalostjo in jokom pri spolnosti minila.
Brane But, univ. dipl. psiholog