V petek sem koncala osnovno solo ene tri tedne nazaj pa z ocenami. Mislila sem da si bom kocno lahko odpocila in dobivala s prijatelji. Od tedna nazaj do zdaj nimam motivacije za cisto nic pq ne razumem zakaj saj sem mislila da bom komaj cakala da se lahko dobivam s prijatelji in da sem prosta. Iz nekega razloga me moje telo in mozgani odvracajo od dobivanja recimo en dan po zakljucku smo se dobili z sosolci in nevem zakaj ampak nisem hotla iti. V tem casu sem veckrat eno izmed dveh prijateljic prosila ce bi se dobila z mano in sta mi kdaj rekli gremo usi skupaj ven (z celo frend grupo kjer so tudi fantje) in ne vem zakaj ampak res nikoli v zadnjem tednu nusem hotela fizicbo. Tudi da se zjutraj vstanem in na splosno nimam energije. Dobivam tudi zadnje 4 dni vrtoglavice obcasne vcasih tudi hude pa ni nujno da se ustanem da se mi to zgodi ali pa se nasplosno pocutim "lightheaded". Pa nevem zakaj ker npr. Jem dovolj pa vse to. Pomoje da se mi to dogaja le od valete naprej ki je bila v sredo to da se nocem druziti v skupini pa kaksen ponedeljek/nedelja. Aja pa nisem pila na valeti takoda tudi od tega nebi moglo biti pa tudi nasplosno za nic nimam energije nic se mi ne da ne vidm smisla u nicemer. Zakaj?!!??! Sej se mi ni nc dramaticnega zgodil mogla bi bit vesela da se ne ucim vec.
lp
hvala za kasno pomoc
• Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Iz tvojega sporočila lahko razberem, da si uspešno zaključila osnovno šolo in da si se veselila počitnic, sedaj pa si brez motivacije, energije in nimaš želje po druženju s skupino prijateljev. Sprašuješ se, zakaj se tako počutiš, ko pa bi morala biti vesela, da imaš končno počitnice. Pišeš tudi o vrtoglavicah in občutku, da boš omedlela.
Je bilo to šolsko leto zate zelo naporno? Včasih, ko smo v stresu, tako komaj čakamo, da stresno obdobje mine, da imamo zelo velika pričakovanja, kako se bomo res super počutili, ko bo vse za nami. Potem pa se lahko zgodi, da se sploh ne pojavijo ti občutki velikega veselja, sproščenosti. Lahko se počutimo izčrpane, brez energije, mogoče celo občutimo nekakšno praznino. Tako da bi rekla, da je to tvoje počutje dokaj normalen odziv na zaključek nekega obdobja – kar zaključek osnovne šole zagotovo je.
Kaj ti lahko pomaga? Če ti trenutno ni do druženja s skupino, povej to prijateljici in prosi, da se dobita sami. Razmisli, kaj sicer rada počneš in te sprošča. Včasih je tudi tako, da nimamo motivacije, a s tem, ko kljub nemotiviranosti začnemo neko aktivnost, potem dobimo motivacijo. Kar hočem reči je, da morda vseeno poskusiš iti na kakšno druženje s skupino prijateljev pa boš potem videla, kako se boš tam počutila. Daj si priložnost. Če ti ne bo v redu, še vedno lahko odideš domov. Ne zdi pa se mi nič narobe, če si najprej želiš le nekaj mirnih dni, brez posebnih aktivnosti – tudi počitek je pomemben.
Pišeš, da se ti to dogaja od valete, ki ste jo najbrž imeli prejšnji teden, torej gre za neko krajše obdobje. Če čez nekaj časa ti občutki ne bodo izzveneli, je smiselno, da s starši razmislite o obisku zdravnika ali psihologa. Prav tako bi bilo smiselno, da staršem poveš glede vrtoglavic in se posvetujete z zdravnikom.
Verjamem, da bodo ti neprijetni občutki kmalu minili in ti želim lepo, mirno ter sproščeno poletje!
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij