Pozdravljeni, mene zeloo zanima kaj je z mano narobe. V šoli ne upam iti pred tablo ker sovražim ko je vsa pozornost na mene tudi če bi bila možnost samo učiteljici predstaviti tudi ne bi mogla, nasplošno me je zelo sram, strah in se tudi pocutism koda bom skup padla in se zacnem trositi in ja pač ni vredu. Druga težava je, da imam občutek, da me skoraj nihče ne mara, tak kar najrajši bi se nekam zabubila, da me nihče ne bi videl in, da nikomur nebi šla na zivce pa vse to in me res zanima kaj je narobe z mano.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Pišeš, da ti je v šoli zelo neprijetno iti pred tablo, saj je takrat vsa pozornost na tebi. V takih situacijah čutiš sram in strah, začneš se tresti in imaš občutek, da boš padla v nezavest. Poleg tega imaš občutek, da te drugi ne marajo, zato bi se rada kar skrila pred vsemi. Sprašuješ se, zakaj se tako počutiš.
Iz težav, ki jih opisuješ, sklepam, da gre verjetno za socialno anksioznost. Osebe s socialno anksioznostjo se težko družijo z drugimi ali imajo težave, ko bi se morali izpostaviti pred drugimi, na primer v razredu, ker se bojijo, da se bodo pri tem osramotili. Zaradi tega se izogibajo situacijam, v katerih bi se morali izpostaviti, ali pa se v njih počutijo zelo neugodno. Občutijo lahko znake, podobne paniki (tresenje, potenje, zadihanost, močno bitje srca, občutek, da bodo omedleli). Lahko se tudi bojijo, da bo videti, da so anksiozni, in jih bodo drugi zaradi tega negativno ocenjevali.
Glede na tvoj opis je videti, da te anksiozni občutki omejujejo v šoli in odnosih z drugimi, zato ti svetujem, da si v temle članku prebereš nekaj nasvetov, kako se lahko z anksioznostjo spoprimeš. Socialna anksioznost je nekaj, kar se da z nekaj truda precej zmanjšati ali celo odpraviti. Včasih lahko to dosežemo sami, z izvajanjem različnih aktivnosti, ki so opisane v članku. Lahko pa se zgodi, da pri tem potrebujemo pomoč strokovnjaka. V primeru, da se težave kljub trudu ne bi zmanjšale, ti svetujem, da se najprej pogovoriš s šolsko svetovalno delavko, lahko pa tudi s psihologom v najbližjem Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Seznam vseh centrov in drugih virov pomoči najdeš v rubriki Poišči pomoč.
Upam, da ti je bil odgovor v pomoč. V primeru dodatnih vprašanj pa nam lahko kadar koli spet pišeš.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije
Oj
Pozdravljeni, ja jaz zdaj tudi mislim, da je menda socialna anksioznost, in to že imam od majhnega to je vedno bil problem, samo zdaj je hujše kod pa je blo ko sem bila mlajša. Članek sem si prebrala in bom probala te tehnike, če pa ne bodo delovale pa bom videla potem. Ja, vaš pogovor je bil v pomoč in najlepša hvala!