Dober dan. Imam eno težavo že nekaj dni in res ne vem kako se je vse začelo in ne vem kaj se dogaja z mano. Zadnje dni se počutim žalostno, občutek imam, da mi nekdo v življenju manjka kot, da nekoga pogrešam. Ne vem zakaj od kje mi sploh to.V šoli se družim z prijateljicami in mi manjka tisti iskren stisk roke, objem, ker se počutim nekako žalostno. Vsak dan polsušam žalostne pesmi in jočem zraven, solze mi kar pridejo v oči v trenutku res ne vem kaj mi je. Ko poskušam zvečer zaspati mi pridejo v glavo spomini otroštva in me to spet spravi v jok. Sicer ni počutje tako, da ne bi imela volje več do življenja... ampak le neka osamljenost. Drugače se mi v življenju ni zgodila v zadnjem času neka velika prelomnica, ki bi vplivala na to ampak se je pač ta občutek kar tako ravil. Preprosto povedano počutim se kot, da sem zelo vstran od doma in nimam nikogar ampak so okoli mene vsi prijatelji in vsi. Tudi hitro me stvari spravijo v jok zadnje čase, ukvarjam se z športom, dela imam za šolo vrh glave, si vzamem tudi čas zase, druženje z prijatelji... pa je vseeno ta občutek prisoten. Samo padem v objem nekomu, ker nekoga rabim ker rabim ta občutek ampak ne zaleže dolgo in res ne vem zakaj se tako počutim.
Hvala za odgovor.
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, draga punca,
hudo mi je, ko berem, da se počutiš osamljeno, kljub temu, da si v bližini z ljudmi in se družiš s prijateljicami. Praviš, da se ti zdi, kot da ti nekdo manjka oziroma da nekoga pogrešaš. Sama ne veš, kako je prišlo do tega ali zakaj se tako počutiš.
Napisala si, da vsak dan poslušaš žalostne pesmi in potem zraven jočeš. To ti lahko verjamem, saj glasba v ljudeh sproži določena čustva, najsi so ta pozitivna in negativna. Veliko glasbe je z žalostnimi besedili in melodijo, kar vsekakor vpliva na naše razpoloženje in odnos do sebe ter okolice. Tukaj bi te vprašala, od kod ti ta potreba, da poslušaš žalostne pesmi glede na to, da vidiš, da si potem še bolj žalostna in jočeš? Morda bi bilo dobro, da bi spremenila to in začela poslušati bolj veselo ali živahno glasbo ter se prepustila melodiji.
Napisala si, da se ti zdi, kot da nekoga pogrešaš. Si morda pred časom izgubila koga od bližnjih ali zaključila kakšen odnos? Morda bi to lahko izviralo od tam. Če ni nič od tega, se vseeno lahko v življenju zgodi to, da pride do neopredeljenih občutkov osamljenosti ali tesnobe ali določenih negativnih čustev, kjer sami ne vemo, zakaj tako čutimo in kaj k temu prispeva, ampak slabše ali negativno počutje je tu. Povedala bi ti, da so vsakršna občutja v našem življenju običajna, jih je potrebno sprejeti in odčutiti, saj tako tudi sami predelujemo določene situacije in izkušnje, ter iz le-teh pridemo bolj osebnostno trdni ter kasneje vidimo za nazaj, kaj je bilo v tisti situaciji, zakaj se je tako odvilo. Ko se sama počutim podobno, kot nekako osamljena in ne najdem razloga, zakaj, se vedno skušam spomniti na to, da bo tovrstno počutje in obdobje minilo, kar me potem umiri in lažje sprejmem situacijo, ker vem, da ne bom večno v njej.
Če so tvoji spomina otroštva negativni in žalostni, skušaj pred spanjem razmišljati o nečem pozitivnem in lepem, kar se ti je zgodilo čez dan, saj te bodo takšne stvari lažje uspavale. Najbolj učinkovito je, da skušaš z vajo globokega dihanja, kjer se osredotočaš samo na dihanje. To ti pomaga lažje zaspati. Prav tako je pomembno hoditi spat vsak dan ob približno enaki uri.
Napisala si še, da padeš v objem nekomu, ker nekoga potrebuješ in potrebuješ občutek. Tukaj ne razumem najbolj, kaj si želela povedati. Ali imaš kakšno simpatijo in njemu padeš v objem? Ali komu padeš v objem? Napisala si, da imaš prijateljice, s katerimi se družiš. Morda lahko njim poveš, da trenutno potrebuješ več fizičnega stika in objema, ker se počutiš osamljeno. Vsak človek bi moral na dan dobiti dovolj objemov in pozitivnih čustev. Verjamem, da se prijateljicam to ne bi zdelo nič nenavadnega in bi si lahko bile še bliže.
Zelo pomembno se mi zdi, da se ukvarjaš s športom, si vzameš čas zase in za prijatelje, zato te spodbujam, da to počneš še naprej in da se veseliš v teh stvareh. Morda lahko preko tega razvijaš tudi hvaležnost, kar pomeni, da se vsak dan ob koncu dneva zahvališ za nekaj stvari, ki so se ti zgodile čez dan. Na tak način boš lažje in hitreje videla, kaj je pozitivnega v tistem dnevu in to bo krepilo občutek sprejetosti, pripadnosti ter pozitivne hormone in čustva.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč in ti želim čim več prijetnih trenutkov,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
ža
žalostka
Dober dan. V vašem odgovoru sem zasledila nekaj vprašanj oz. zadeve na katere bom zdaj bolj natančno odgovorila. Potreba, da poslušam žalostne pesmi mi vedno pride, ko se tako počutim osamljeno in žalostno takrat niti nimam volje do neke živahne glasbe in se raje ob žalostnih pesmih "zamislim" in dam te solze iz mene in je to to preprosto nisem takrat razpoložena za živahno glasbo, bom pa poskusila kot ste svetovali. Zanima vas tudi, ali sem pred kratkim koga izgubila, zaključila odnos ne nisem nič od tega, preprosto občutek, da nekoga pogrešam se je razvil sam od sebe. Vprašali ste tudi, komu padem v objem. V objem padem najboljši prijateljici in staršem.
Hvala za pomoč.
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Veseli me, da si se odzvala in razjasnila nekatere stvari. Pomembno je, da v tem obdobju dobiš čim več objemov od tvojih bližnjih, ker ti bo to dalo občutek varnosti in sprejetosti. Morda bo čez čas ta občutek pogrešanja tudi minil. Vsekakor pa je pohvalno, da vse to opažaš pri sebi.
Lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije