Zdravo.
Nevem ali je to za tukaj ampak de pocutim bedno. Že leta se borim z mojimi misli, občutki ampak zadnje dve leti po smrti dedka še posebaj. V zadnjih mesecih (pol leta) sam si lahko rekla da sem bila super, svoje probleme, težave z hrano, potreb po psihologu nisem imela, sedaj me pa ponovno moj um opozarja da išče pomoč.
Vsi govorijo o sezonski depresiji... jaz se zadnje čase počutim obupno, jezno, telo se ponovno prenajeda, motivacije za hojo v hribe ki je moje največje veselje nimam več tako pogosto, ko so deževni dnevi ležim doma in imam slabo vest ker na to nisem navenjena in potem še vsa čustva. Doma nimam z mami več občutka da se lahko v čem sploh pogovarjava ker sva se preslila in je vse to izginilo, ker nimava več časa za naju in tudi ko si ga vzameva ni isto.
Ponovno so se mi začele ponavljati misli "bolje bi bilo da me nebi bilo ker sem utrujena"
Res ne iščem pozornosti!
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj te pomirim, da sploh ne mislim, da iščeš pozornost. Prej bi pohvalila tvojo aktivacijo v smislu tega, da si se odločila pisati. Že tu se vidi, da si se pripravljena spopadati s svojimi težavami oziroma jih razreševati.
Me veseli, da si zadnje mesece dobro funkcionirala. Trenutno pa imaš očitno težko obdobje, a verjamem, da boš zmogla tudi čez to. Če si začutila, da potrebuješ pomoč, je fino, da si jo "dovoliš".
Poskusi se karseda aktivirati, čeprav je težko. Kolikor se sliši čudna logika a drži: bolj ko smo slabo razpoloženi, brez energije in motivacije ter na ta račun postanemo neaktivni, bolj se depresivna simptomatika ojača in postanemo še bolj apatični, brez energije in motivacije. Vrtimo se lahko v krogu, ki pa ne pripomore k izboljšanju naše situacije. Če si opazila ta vzorec je dobro, da se na začetku "prisiliš" in čimbolj zaposliš. Naredi si dnevni urnik in se ga poskusi čim bolj držati. Ali bi lahko v kakšno svojo aktivnost vključila tudi mamo, če si želiš izboljšati odnos z njo? Lahko odideta na sprehod (lažji sprehod, ne za prvič v hribe), na kavo, po nakupih, karkoli kar je obema ljubo? Tudi prenajedanje lahko omejiš s tem, da si čas v dnevu dobro strukturiraš in zapolniš. Ali hodiš v šolo ali si doma?
Če si v preteklosti hodila na obravnave k psihologu, razmisli če je zopet čas za kakšen pogovor. So ti psihološke obravnave koristile? Če je odgovor pritrdilen, bi ti svetovala, da se zopet obrneš nanj/nanjo.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije