Sem otrok locenih starsev, locila sta se ko sem bila stara 11let in sama z bratom sva se odlocila, da bova ostala z mami. Ko sta se starsa locila iskreno nisem cutila nobene zalosti, bolj me je zalostilo to da sem mogla zapustiti prijatelje in zamenjati solo.. Z ocetom nikoli nisva imela odnosa oce hci, ker je bil moje celo otrostvo custveno in dejansko odstoten, neglede na to da smo 11let ziveli skupaj. Nikoli se ni ukvarjal, pogovarjal z menoj, bil je mamin sincek in pocel vse kar je rekla babi.. Ze dolgo casa je v invaldiski penziji, ker je pri 25 imel prometno nesreco zaradi katere js bil v komi in ko se je zbudil se je moral vse nauciti znova pisati,govoriti normalno in nekako to vse predpisujem temu, da je bilo tako travmaticno zanjga ampak se vseeno se sprasujem zakaj me je potem sploh imel ce me ni mogel imeti rad.. Tako da je bil doma po cele dneve med tem ko je mami delala v kuhinji in po cele dneve, praznike, nedelje in sva bila vecinoma casa prepuscena sama sebi. Starsa sta se vecinoma casa tudi prepirala in razbijala stvari, mami je parkrat ranila sebe, vedno grozila da se bo ubila, da naju bo pustila pri ocetu.. Parkrat je dejansko sla in je ni bilo do naslednjega jutra ali cez cel vikend.. Vedno sva jo vlekla za noge in prosila da naj ne gre ampak naju je vedno odrinila stran in rekla da naju noce.. Med njunim zakonom je tudi varala oceta.. Z vec moskimi.. Se dopisovala, posiljala neprimerne slike, se snemala po kameri in pocela neprimerne stvari pred nama z bratom.. Parkrat naju je vzela s seboj ko se je redno dobivala z enim moskim, enkrat me je vzela s seboj na morje z drugim moskim med tem ko je bila se z ocetom.. Vec let sva z bratom spala pri njej kdaj sem tudi sama zdaj pri teh letih se sprasujem zakaj sem do 5.razreda spala pei mami? Ko je mami imela dopust nas je oci pelu samo na morje odsel domov in cez en teden prisel iskat, nikoli nismo bili nikjer skupaj, vse mu je bilo tezko nareditri za naju in se zmeraj mu je vbistvu.. No ja zaradi teh vseh stvari sem pocela neumnosti ker sem iskala njuno pozornost.. Kradla sem, pila pivo, pobegnila od doma, nikoli povedala kam grem, se hotela ze ubiti.. In to je vse kar se spomnim, same slabe stvari.. vecinoma teh stbari sem se spomnila letos.. 12let sem jih imela tako globoko potlacene v sebi da sem se spomnila se manj kot zdaj ampak se vseeno mi ni jasno kje so vsi spomini? Res je da kadim travo in da tudi zaradi tega velikokrat pozabim stvari ampak isto je bilo ze prej se preden sem zacela kaditi, jemati ostale droge.. Nisem odvisna odvisna kd nicesar razen trave brez skrbi, bilo je samo obdobje ko sem bila divja, brez skrbi v manicni fazi.. Zanima me od cesa vsega lahko pride do taksnih izgub spomina oz spominov u bliznjimi osebami? Spomnim se veliko stvari, ki sem jih pocela z najboljso prijateljico, ampak ne trenutkov z ocetom,mami nito bratom..
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, Pitka!
Najprej se ti zahvaljujem za zaupanje. Razkrila si kar nekaj svojih bolečin in to zahteva veliko poguma.
Pišeš o svojih zgodnjih spominih iz primarne družine, o tvojem odnosu s staršema, njunim odnosom in tem, kako ti spomini prihajajo nazaj šele v zadnjem času. Kot si zapisala, te zanima, zakaj si veliko stvari pozabila in zakaj se ti spomini po delčkih vračajo šele sedaj.
Najprej bi ti rekla, da mi je iskreno žal za vse te preizkušnje, ki si jih prestala v svoji družini, za vse neprijetne trenutke in neželena srečanja. Verjamem, da za nobenega otroka (niti odraslega) to niso prijetni izzivi in je normalno, da začne ob tem vsak iskati svoje načine preživetja.
Otroci so bitja, ki potrebujejo zaščito in varnost priskrbljeno od svojih najbližjih. Ko pa se otroku v okolju ali v odnosih, ki naj bi zanj predstavljali varnost, dogajajo težke ali travmatične preizkušnje, se telo otroka zavaruje tako, kot to pač zna. To pomeni, da naši možgani zavestno »potlačijo« ali »pozabijo« določene vsebine, za katere vedo, da bi bile za nas v tistem trenutku preveč ogrožujoče. Naš sistem spominov je sestavljen iz zavednega in nezavednega. Nezavedno v sebi hrani neverjetne količine spominov, ki pa nam vsak dan niso dostopne. Ko se v življenju znajdemo v okoliščinah (se nam zgodijo določeni dogodki, srečamo določene osebe, razvijamo globje odnose ipd.), ki prebudijo določene občutke, lahko ti občutki prebudijo tudi spomine, kateri so bili do tedaj pospravljeni »na varnem« v našem nezavednem.
Če ti odgovorim direktno na tvoje vprašanje, gre torej za to, da se določenih dogodkov, odnosov, preizkušenj, spominov ne spomnimo, ker je bilo tisto obdobje za nas čustveno preobremenjujoče ali so bili za nas v tistem trenutku dotični dogodki preveč trevmatični in nas je telo s tem želelo zaščititi.
Če boš želela več raziskovati o svojih primarnih izkušnjah in kako le-ti oblikujejo tvoje življenje danes, si lahko podporo poiščeš pri psihoterapevtu. Ta ti hkrati pomaga odkriti in nositi te občutke, kot tudi umestiti te spomine v življenje, jih razumeti in sprejeti kot življenjsko izkušnjo.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti SFU Ljubljana