Ko sem v skupini ljudi in se pogovarjamo (npr. da imamo neko delavnico in se je treba na njej nekaj pogovarjati)se začnem tresti, začne me zepsti in se sploh nemorem umiriti.                   Zakaj se mi to dogaja in kako rešiti to težavo?
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da slišim za tvojo težavo, ki ti povzroča ovire in nevšečnosti. Opisala si jo kot tresavico, zebe te in se ne moreš umiriti. Zanima te, od česa bi se to pojavljalo.
Najverjetneje gre za odziv tvojega telesa, ki je nepredviden in ga ne moreš kontrolirati. Prideš v situacijo stresa in neprijetnih občutij, kar sproži določen telesni odziv, kot je v tvojem primeru tresavica, mrazenje in da se ne moreš umiriti. Stresna situacija se namreč vsakemu posamezniku kaže na določen drugačen način. Pri tebi na zgoraj opisanega. Stresna situacija je situacija, ki nam ni prijetna ter nam povzroča negativne odzive ter si želimo, da bi čimprej prešla.
Zanima te, kako bi lahko zadevo rešila oziroma se znebila takšnega odziva. Najprej je pomembno, da vse skupaj sprejmeš kot del svojega telesnega odziva tako, da se zavedaš, da se tvoje telo v takšni situaciji odzove na točno takšen način. Ko zadevo sprejmeš, je malo lažje delovati naprej. Takrat lahko tudi določen odziv izzveni, saj mu ne namenjaš več toliko pozornosti. Če pa ne izzveni, je primerno poskusiti s tehnikami sproščanja, kot je globoko dihanje ali postopno mišično sproščanja. Tovrstne tehnike pomagajo umiriti telo ter preusmeriti pozornost na nekaj bolj prijetnega kot so to telesni odzivi. Prav tako pomagajo sprostiti in umiriti telo ter misli in lažje sprejeti vse drugo.
Lahko pa je zadeva čisto organskega izvora, kar pomeni povezano z zdravjem. Zato je morda smiselno razmisliti o obisku zdravnika, da bi to preveril. Če je zdravstvenega izvora, lahko z ustrezno obravnavo izzveni.
Spodbujam te, da poskusiš z nekaj načini olajšati ali pregnati težavo ter ti želim vse dobro,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije