Zivjo pisem vam ker mi je ze dosti tega da se mi to dogaja. Uglavnem vam sem.ze veliko pisala o enem s kerim sva se spoznala na snapu in pol po 2 mescih je koncal z mano kao da sem predebela in grda pa tt umes je manipuliral z mano in use. Zdj je ze dve leti tega nazaj in 4 tedne nazaj sem koncala mojo drugo vezo blq sva skp glih 3 tedne in pol me je pustil kao da me on ogroza in nvm kaj se cez dva dni sem pa zvedla da meje tip varal in use. Zdj v soboto sem sla na mojo prvo 18_ko. Uglavnem ko nism bla pr sebj pac ker smo se ful meli fajn sem pisala na ig mojemu prvemu biusemu in po tem me je on blokal pac kar sm mu pisala glih nocem.povedat ker me je sram. In zdj me neki zanima zlj ma moj prvi tip tko velik upliv se name ceprau me je on pustil 2 leti nazaj in zkj se zdj obsesiram njega po usem tem. Pac rada bi ga pozabila ker mi je ze dosadno to da ceprau ko sva bla kdaj tko izvem sole ko sva se vidla da me je gledal ko da sem nevem kaj.
Hvala za naprej
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Praviš, da si pred dvema letoma doživela zelo bolečo izkušnjo s fantom, ki te je žalil in manipuliral s tabo. Pred kratkim si končala drugo zvezo, ki se je prav tako slabo končala. Vse bolj opažaš, da se v mislih vračaš k prvi zvezi in si želiš, da bi se tega osvobodila. Čeprav je od takrat minilo že kar nekaj časa, čutiš, da ta odnos še vedno močno vpliva nate, kljub vsemu kar se je zgodilo. Ko si se na sobotni zabavi nekoliko sprostila in nisi bila čisto pri sebi, si mu pisala, on pa te je blokiral, kar te je še dodatno prizadelo. Zdaj se sprašuješ, zakaj te odnos z njim še vedno tako zaposluje in želiš si, da bi to lahko pustila za sabo.
Ni redko ali nenavadno, da nas določene izkušnje zaznamujejo bolj, kot bi si morda želeli. Ko nas nekdo prizadene na način, kot se je to zgodilo tebi (še posebej če je to prvi odnos) se ta izkušnja lahko močno zasidra v naše misli in občutke, kot neka nedokončana zgodba, ki čaka, da bo razrešena. Takšne vezi se včasih ustvarijo še močneje prav takrat, ko se počutimo zavrnjeni ali razvrednoteni. In ravno ta bolečina nas lahko vleče nazaj. Ne zato, ker bi si želeli še enkrat doživeti isto, ampak ker iščemo odgovore, zaključek in pomiritev. Kot da nekaj ostaja nedorečeno in si želimo razumevanja in spoštovanja, ki ga takrat nismo doživeli. In to lahko povzroči, da se znova in znova vračamo nazaj, čeprav si želimo naprej. Včasih lahko preteče kar nekaj časa, da lahko neko zgodbo res pustimo za sabo, in tudi ko mislimo, da smo jo že zaključili, se lahko znova pojavi.
Čisto razumljivo je torej, da si želiš pozabiti in iti naprej. Pa vendar to ni vedno nekaj, kar bi se zgodilo hitro ali samo od sebe. Gre za proces in potrebno bo nekaj potrpežljivosti in predvsem nežnosti do sebe. Namesto, da poskušaš občutke potlačiti, jih opazuj. Poskusi se vprašati zakaj točno te še vedno tako močno drži. Je to potreba po potrditvi? Jeza, ker se je nekaj zgodilo na način, ki si ga nisi zaslužila? Pogrešanje? Strah, da se bo ponovilo? Vsak odgovor ti lahko pomaga pri tvojem naslednjem koraku.
Pomembno je tudi, da tega odnosa ne idealiziraš. Zaslužiš si spoštovanje, ne pa poniževanja. Poskusi si zapisati kaj vse ti je v tej zvezi škodilo in kaj ni bilo prav. Nato pa napiši kakšen odnos si želiš v prihodnosti, kaj ti je najbolj pomembno, kakšno bližino iščeš, kako si želiš, da se nekdo vede do tebe... Tako boš lažje prepoznala česa si želiš in česa ne. Prav tako boš v prihodnje hitro ugotovila, kdaj gre odnos v napačno smer.
Imaš morda koga, ki mu zaupaš in veš, da te bo poslušal brez obsojanja? To je lahko tudi šolska svetovalka ali pa svetovalec na TOM telefon (116 111). Včasih pomaga že to, da vse, kar se nam dogaja in nas bega, povemo na glas in da vemo, da nas nekdo sliši in razume. Lahko pa še vedno napišeš kaj tudi meni.
Situacijo rešuješ že s tem, ko pišeš in iščeš odgovore. Že to je znak, da si pripravljena stopiti korak naprej. Zdaj, ko te je bivši blokiral, se še lažje osredotočiš nase. Vsak dan je priložnost, da se spomniš kdo si in kaj si zaslužiš. Tvoje vrednosti ne določa to, kako te je nekdo drug videl ali obravnaval. Ti si tista, ki ima moč, da gradiš odnose, kjer si sprejeta, spoštovana in cenjena.
Vse najlepše ti želim,
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)