Pozdravljeni!
Imam eno težavo in se bi je zelo rada lotila pa ne vem kako. Kot vidite je moje vprašanje zakaj ravno jaz? Z tem mislim, da imam občutek, da imam res nesrečo v življenju. Zakaj moram imeti ravno jaz neznosne menstrualne krče, zakaj moram ravno jaz imeti vsakodnevne slabosti, zakaj moram ravno jaz živeti v najgršem bloku v vasi in tako malem, da niti mačke ne moremo imeti noter. Zakaj moram ravno jaz imeti skoliozo, zakaj ravno mene simpatija ignorira in še bi lahko naštevala. Nikakor se ne morem sprijazniti z tem in imam občutek, da sem zatopljena v svoje občutke in da imam v glavi samo to, da se mi dogajajo slabe stvari. Ogromno ljudem sem nevoščljiva, ker imajo to kar si bi jaz želela npr. hišo, srečo itd. imam tudi eno skrb in eno želja in moja ena izmed zelo velikih želja je, da bi si ustvarila družino, ko bom odrasla. Ampak vedno imam v glavi samo misli o najhujšem možnem izidu npr. da bom neplodna, da sploh ne bom imela partnerja itd. ko vidim ljudi z svojimi otroki si mislim, joj kakšno gromozansko srečo so morali imeti, da so si lahko ustvarili družino. Zakaj imam takšne misli in občutke, kako se naj tega znebim?HVALA!
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
dobro, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas. Videti je, da te tvoje določene misli ter občutki zelo bremenijo, zaradi česar se veliko sprašuješ sama o sebi in o tem, zakaj se določene stvari dogajajo tebi. Zdi se ti, da imaš veliko nesreče v življenju, medtem ko misliš, da imajo ostali veliko več sreče. Praviš, da se ne moreš sprijazniti s tem, ker si neprenehoma zatopljena v te svoje misli, nakar se ti zdi, da se ti dogajajo samo slabe stvari. Kljub temu imaš veliko želja v življenju, vendar te ob tem obdaja strah za negativne izide. Zanima te, zakaj imaš takšne občutke ter misli in kako se tega znebiti.
Zelo težko je enoznačno odgovoriti, kaj bi bilo dobro narediti, da bi to povsem izginilo. V življenju ne obstaja čarobna palčka, s katero bi lahko zamahnili, potem bi bilo pa vse drugače, za nas veliko boljše kot je mogoče sedaj. Morda se ti zdi, da imaš nesrečo v svojem življenju, ker si miselno preveč osredotočena samo na to. Zaradi tega potem mogoče niti ne zmoreš videti pozitivnih vidikov življenja. Če posameznik razmišlja ali se osredotoča le na določene vidike, kot so npr. negativne stvari, misli ter občutki, bo čez čas v vsem okrog sebe videl več slabega, negativnega in brezupnega. Če se osredotočimo na pozitivne, prijetne ter lepe stvari, tudi v življenju začnemo uvideti takšne situacije in biti na njih pozorni.
Mogoče bi bilo dobro, da si skušaš vsak dan zapisati vsaj eno pozitivno oziroma dobro stvar, ki se ti tisti dan zgodi (npr. sem na varnem, sem živa po poplavah, imam dom, imam hrano, ipd.). Na takšen način boš svoje možgane preoblikovala in jih usmerjala, da bodo začeli v življenju iskati pozitivno in prijetno, z vajo bo to lažje najti ter o tem razmišljati. Poleg tega je morda dobro, da začneš voditi dnevnik svojih misli ter občutkov. Razmisli, kateri dogodek ti je izzval spremembo v razpoloženju in ga zapiši ter razdelaj. Lahko si zapišeš, kakšna misel se ti ob tem pojavi, (npr. imam vsakodnevne slabosti). Potem razmisli, kako se počutiš ob tem, (npr. sem jezna ali sem žalostna) in kako intenzivno to občutiš. Nadalje se lahko vprašaš, kako se ti to kaže na telesni ravni in kako se potem vedeš v skladu s tem. Na takšen način lažje razdelaš svoje misli in čustva, kar ti bo pomagalo k spremembi oziroma preoblikovanju le-teh. Lahko se tudi vprašaš, kako močno verjameš tej misli (od kod to izvira, kje si to slišala, te je to kdo naučil ali ti povedal), kakšna bi lahko bila nasprotna misel in kako jo lahko preoblikuješ. Misli, ki se nam pojavijo, so velikokrat avtomatske misli, ki so večinoma negativne in nefunkcionalne, pridobljene že v otroštvu in sprejete, ne da bi razmislili. Nekaterih niti ne opazimo, če jih pa opazimo, lahko hitro negativno vplivajo na naše razpoloženje, še posebej, če jim verjamemo. Dobro se je naučiti preoblikovanja teh misli v bolj optimalne in koristne. Misel "zakaj ravno mene simpatija ignorira" lahko preoblikuješ v drugačno, kot je "morda je imel slab dan, mogoče ga lahko povprašam o tem, mogoče mi ni več do njega" ipd.
Ob tem bi te spodbudila, da se začneš osredotočati tudi na hvaležnost, ki ti lahko pomaga premagovati takšne občutke in misli. Zaradi le-te boš potem tudi bolj osredotočena na vsakdan, na tukaj in zdaj, ker boš videla, kaj je v vsakem dnevu dobrega, pozitivnega. Mogoče se lahko zjutraj ali pred spanjem zahvališ za eno stvar v življenju, ki ti je tisti dan bila spodbudna in se je dobro odvila. Morda boš čez nekaj dni takšnih stvari lahko uvidela že več. Hvaležnost pomaga kot varovalo stresu ter negativnim občutkom, je vir zadovoljstva in sreče. Pomaga ti tudi v odnosih z drugimi, pri zdravju ter višjem blagostanju. Ko boš to krepila, boš tudi z večjim mirom ter veseljem sprejemala vse ostalo in boš kasneje razvila dobre odnose s partnerjem ter tudi ustvarila svojo družino.
Poskušaj živeti v vsakdanu, tukaj in zdaj, ter biti osredotočena na to, kaj je pozitivnega v tem današnjem dnevu, za kaj si danes hvaležna. S tem se boš izognila tesnobi ter anksioznosti za naprej. Misli in občutki, na katere ne moreš vplivati ali jih spremeniti, ti pri tem ne bodo pomagali. Je pa tako, da se okrog 80% vseh misli, ki vodijo do anksioznosti, niti ne zgodi, le preokupirajo nas. Zato sama sebi ne narediš nobene usluge, če bi se fokurisala le na to. Ob vsem tem si najdi aktivnosti ali hobije, ki te veselijo, te sprostijo in jih imaš rada. Mogoče lahko začneš tudi s tehnikami dihanja ter vizualizacijo.
Upam, da sem odgovorila na tvoje vprašanje ter dileme in ti želim čim več lepih trenutkov,
Urška Meolic Kotnik, mag. psih.
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije