Pozdravljeni!
Imam depresijo in zadnje čase dojemam, da je hujše. Nimam motivacije za nič, ne vstajam iz postelje, se ne menim s prijatelji in veliko sem jih že izgubila, ker moji občutki negativno vplivajo na vse okoli mene. Počutim se kot ovira vsem ostalim katere ne morejo prečkati, razen če se odstrani. Vsakodnevno življenje mi motnja uničuje. Ne morem imeti normalnih pogovorov s prijatelji ali pa starši brez da bi se drla ali pa bila tečna.
Me pa najbolj moti moje samopoškodovanje, ki pride s to depresijo. Pred kratkim sem se spet rezala in bila na šivanju, a se mi zdi da ni dovolj.
Režem se, a nikoli ni dovolj. Vedno more biti večje, hujše, globlje. Počutim se da še vedno ne izgledam tako slabo in bolno kot se od znotraj počutim. Te rane so dokaz te motnje, katere se ne morem znebiti.
Ne glede na to kako močno se trudim vedno pridem nazaj na isto misel; ne želim se ozdraviti.
Ne želim se poboljšati. Dneve in dneve čakam na nekakšen čudež ki mi bo pomagal ozdraveti, a te misli ostajajo.
Res si ne želim okrevati. Ne želim se pozdravit. Želim da ljudje vidijo kako slabo se počutim.
Ne morem ugotoviti kaj je narobe z mano. Vsi moji prijatelji se morajo obadati z mojimi čustvi ker jih jaz sama ne morem ukrotiti.
Včasih se tudi počutim, kot da moje rane povzročijo neko verižno reakcijo. Imam sošolko (mogoče tudi prijateljica? Ne vem, nisem prepričana), ki se reže. Strah me je hodit naokoli s kratkimi rokavi, ker se mi zdi da si bo zaradi mojih ran kaj naredila. Vem da ni moja dolžnost da jih prekrivam, ampak počutim se kot da jih moram.
Ampak ne morem prenehati. Morem izgledati hujše. Drugi morejo videti kako slabo se počutim.
Grozno se počutim. Ne morem razložiti zakaj ne želim okrevati. Imam veliko razlogov za okrevanje, ampak nobeden ni dovolj dober.
Dnevno razmišljam o samomoru že več let. A ne upam si storiti to kar sem že probala. Ta občutek žalosti, jeze in bolečine ki jo vsi ostali prenašajo zaradi mene če mi ne uspe. Občutek samote v bolnici ko si priklopljen na mašinah, ki te rešujejo pred smrtjo. Posebej pa bolečine in žalosti same sebe, če mi ne bi uspelo in bom svoja čustva še dalje prekrivala.
To še vedno ne ustavi teh misli. Želim se odstraniti. Ne želim biti več ovira drugim.
Moje vprašanje je, zakaj ne želim biti boljše? Zakaj ne želim okrevati in dokazati drugim da sem zmožna veselja?
V devetem razredu se tako počutim in vem da jih je več ki se počutijo čisto enako kot jaz. Ampak še vedno se počutim čisto samo.
Hvala da ste prebrali moje sporočilo.
• sa
sameeee
Hej, js te zlo dobr razumem, tut js se režem in imam depresijo in anoreksijo. Isto mam js tezavo, da si ne želim bit bolš, ker hočm, da drugi vidjo, kok mi gre slabo in tko. Ko vidm kkšno punco k je zlo suha, bom js še bolj stradala, da bom bolj bolna od nje (pa te osebe sploh ne poznam), ampak vedno sm tko, zakaj je ona tut tko bolna, js morm bit še bolj bolna... prav tko je pr rezanju, vidim nekoga z brazgotinami in se grem js bolj rezat, da zgledajo moje rane hujše... skratka ful te feelam in pač nisi edina, k tko razmišla. In ja noben okol ne razume tega, sej niti sama ne vem, ampak js se hočm počutt tko in nočm da je drugač... js ne želim bit nikol bolš, sam tega res noben ne razume.. tko da ja, nisi sama.. bi pa tut mene zanimal zakaj si pač ne želim bit bolš in hočm trpet in sm lubosumna, k vidm nekoga k je bolj "bogi" od mene in potem grem zarad tega se rezat in stradat še bolj, groza me je, ker je velik ljudi s težavami in nekak mam kr nezdrav lubosumje, da hočm bit tut js v tem... idk.. + upam da se počutš mal mn samo zdej, k ves da nisi edina :)
• Ka
Kat
Hej!!
Hvala da si mi pisala. Zelo mi je žal, da se tudi ti tako počutiš. Upam da boš okej. Veliko boljše je vedet da nisem sama pri tem. Te pa čisto razumem. Tudi če nikoli nisem spoznala osebe z večjimi ranami od mojih, se še vedno počutim kot da ni dovolj. Če ima nekdo drug rane, se počutim neveljavno, tudi če niso "tako slabe" (čeprav vem, da so vse rane enako slabe. Tudi če oseba ran sploh nima).
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga draga Kat,
zahvaljujem se ti, ker si zbrala dovolj moči, da si pisala v našo svetovalnico. Samo predvidevam lahko, da je bilo to težko. In to je tudi prvi dokaz, da želiš razumeti in sprejeti pomoč, čeprav je v tem trenutku to še pretežko in preveč naporno.
Zelo nazorno si razložila svoje doživljanje in razpoloženje. Opisuješ preplavljenost z žalostjo, nezmožnostjo aktivacije, razdražljivost, jeza in nemoč. Prisotno je samopoškodbeno vedenje in samomorilne misli, ki so prisotne dnevno, več let. Imaš tudi že samomorilni načrt? Poskušala si že.
Čeprav se zdi, kot da si v breizhodnem položaju, poskusiva razmisliti kako naprej. Iz tvojega zapisa razberem, da imaš mrežo prijateljev, starše in najverjetneje imaš tudi ustrezno ambulantno pomoč. To drži? Razmišljava kdo izmed odraslih je tisti, ki mu zaupaš in bi bil primeren, da ti predstavlja dovolj varno osebo, s katero se lahko pogovarjaš, te spremlja k zdravniku, skrbi zate. Poleg naštetih me zanima kako je na šoli, ki jo obiskuješ? Imaš stike s šolsko svetovalno službo, učitelji? Vse z namenom, da te podprejo in ti pomagajo. Verjetno pa se boš strinjala, da so težave takšne, ki zahtevajo strokovno obravnavo. Tu imam v mislih pomoč pedopsihiatra, kliničnega psihologa. Se strinjaš? Na tem mestu je ta pomoč potrebna. Bi jo sprejela, čeprav je težko in bo od tebe zahtevalo veliko napora? Verjamem, da boste skupaj naredili načrt pomoči, predvsem povezan s stabilizacijo tvojega razpoloženja, učni proces in pridobivanje ocen zdaj v tem trenutku ostaja na listi pomembnosti na repu seznama. Skupaj boste raziskali oblike pomoči.
Sprašuješ zakaj si ne želiš ozdraveti. Kadar govorimo o diagnozi depresija, ki je izrazita in je žalost, bolečina premočna, jo je težko zdržati in se z njo spoprijemati. Ni pa nemogoče, a je tu potrebna pomoč strokovnjakov.
Ko je težko, bi te prosila, da pokličeš na TOM telefon številka 116 111, tu so še Klic v duševni stiski Psihiatrične klinike Ljubljana (vsako noč med 19. in 7. uro zjutraj) - 01/520 99 00, Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 24 ur na dan - 116 123. Ob tem pa imaš vedno na voljo osebnega zdravnika, pomoč v svetovalni službi.
Upam, da si zelo zelo kmalu spet piševa. Do takrat pa te prosim, da skleneva zavezo k življenju. Ostajava povezani, prav. Do takrat, pa poskusi biti z ljudmi, ki so ti blizu, poskusi sprejeti njihovo pomoč in oporo.
Čakam na tvoj odgovor in ti pošiljam močan močan objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Ka
Kat
Pozdravljeni!
Hvala za odgovor. Pedopsihiatra in psihologinjo že obiskujem, čeprav mislim da tega ne bi razumela. Psihiater mi vedno pravi, da če se sama ne želim poboljšati mi nobeden druge ne more pomagati. S tem se strinjam, me pa tudi kliče stvari, ki se mi zdijo neprimerne za psihiatra (neumna, fukjena, zabita, ipd.).
V šoli se lahko zaupam svetovalni delavki, saj sem se že večkrat menila z njo. Moji starši bi pa po vsej verjetnosti bili jezni in mi rekli, da ne vnašam dovolj truda za moje okrevanje (želje po okrevanju pa sploh nimam).
Mislim da je pomembno omeniti tudi to, da jemljem anti depresive in še neke tablete za bipolarno motnjo (sprva sem jemala zoloft, nato so mi spremenili te na asentro, poleg tega pa še jemljem torendo).
Nimam načrta za samomor, čeprav o njem razmišljam dnevno.
Mojim prijateljicam s tem ne zaupam, ker vem da ne bi razumele zakaj ne želim okrevati in odgovor na to vprašanje sama tudi nimam.
Mogoče zato ker sem tako dolgo že navajena na to žalost in samoto, da se sreča več ne zdi kot opcija. Veliko lažje se mi je počutiti slabo, kot pa dobro.
Še enkrat hvala za odgovor.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga draga Kat,
zelo velika zahvala tebi, ker si se oglasila. Tega tvojega dejanja sem zelo zelo vesela.
Hvala ti za še bolj nazoren opis tvojih težav in informacije glede oblik pomoči. Če prav razumem si v svetovalni delavki našla uporo in ji zaupaš. To je pomembno. Verjamem, da ti bo tudi v naprej predstavljajo uporno točko in podporo v pogovorih tako s starši, učitelji. Tvoj glas se mora slišati. To je tvoja pravica.
Zapisala si, da imaš ob tem tudi ustrezno klinično psihološko in pedopsihiatrično pomoč. Obe se strinjava, da je tvoja pripravljenost za zdravljenje pomembna in da je brez tvojega  sodelovanja težko narediti načrt pomoči in korake k izboljšanju. O tem sta s tabo, kot si zapisala, govorila že oba omenjena strokovnjaka. V kolikor sploh s psihiatrom ne najdeš konstruktivnega odnosa, je tvoja pravica, da to poveš in izraziš željo po menjavi. Terapevtski odnos namreč vedno temelji na odnosu, ki ga gradita tako terapevt kot pacient in mora biti spoštljiv. V njem se moreš počutiti dovolj varno. Kar pa seveda ne pomeni, da terapevt od tebe ničesar ne zahteva. Zahteve in naloge so del procesa k poti zdravljenja.
Zapisala si, da starši ne bi razumeli, da si ne želiš okrevanja, pa še kdo. To je težko razumeti, v kolikor nisi imel izkušnje globoke žalosti, depresije ali katere od "zahtevnejših" psihitričnih bolezni. Prav zato je pomembno, da sodeluješ s strokovnjaki in dovoliš, da te vodijo. Verjamem, da bo z ustrezno medikamentozno in psihoterapevtsko pomočjo, morda tudi začasno hospitalizacijo, šlo na bolje. Četudi je zdaj tvoj pogled na svet in njegova interpretacija sebe v njem črna, polna bolečine.
Draga draga Kat, ostajava v stiku in si še piševa, prav. Do naslednjega "tipkarskega" srečanja sva zavezani k življenju. Se lahko dogovoriva še za nekaj. Moj predlog je, da bi vsak dan za pol ure šla ven - v naravo, hodit, se sprehajat, z nekom, ki ti je ljub. Pogovor naj teče o čemerkoli, pomembno je, da si v naravi, da se poskušaš aktivirat in da si z ljudmi. Kaj praviš?
Pošiljam ti velik, velik objem in te lepo pozdravljam.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Ka
Kat
Hvala za odgovor!!
Hospitalizirana sem že bila :) Mislim da je začasno pomagalo, saj sem bila z osebami ki imajo iste probleme in težave kot jaz in sem vedela da bi me razumeli. Spoznala sem veliko super ljudi tam in tudi eno sestro oz. učiteljico, ki mi je vedno stala ob strani.
Redno hodim ven s prijatelji, tudi včeraj sem tri ure bila veni, čeprav zadnje čase nisem mogla zaradi poškodbe na nogi, ki mi preprečuje veliko hoje.
Hodim tudi na fitnes, trenirala sem badminton in zdaj še hodim na odbojko.
Sem precej aktivna oseba, ampak to da sem aktivna ne pomeni da se bom vedno boljše počutila.
Razmišljala sem da bi poklicala mojo psihologinjo, ki me je imela na psihiatriji, ampak me je strah.
Ne vem če bi moje starše mogla obvestiti, ker nisem še dopolnila 15 let (čeprav po zakonu mojih staršev ne sme obvestiti brez mojega dovoljenja).
Zdi se mi da bi mi bilo veliko boljše, če me spet hospitalizirajo. Možnosti da se to zgodi so pa nizke. Če me že po šivanju niso, vem, da me tudi zdaj ne bodo.
Mogoče se bom pomenila s svetovalno delavko. Ne vem, nisem se še odločila.
Se slišimo!
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Kat,
najprej ti dolgujem opravičilo, ker si preveč čakala na odgovor. Zahvaljujem se ti, ker si ponovno vzpostavila stik z nami.
Povsem razumem in verjamem, da se trudiš in da je težko. Pomembno je, da vztrajaš pri fizični aktivnosti v naravi, pri stikih s prijatelji in ostalimi aktivostmi. Učinki bodo, v to morava zaupati. Poleg tega imaš ustrezno podporno pomoč strokovnjakov v zdravstvu ter medikamentozno terapijo. Kot sama zapišeš, te spodbujam k klicu psihologinje v bolnico. Verjamem, da bo vesela tvojega klica in pogovora s tabo. Dovolj je že, da poveš kdo si, potem prepustiš besedo njej. Saj kaj pravzaprav najslabšega pa se lahko zgodi, če pokličeš? Poskusi brez pričakovanj v naprej. Tudi odločitev za ponoven obisk svetovalne delavke zelo podpiram. Razbremenilen pogovor ti bo v pomoč. Dajva se dogovoriti, da poskušamo iskati oblike pomoči in ljudi, ki so ti lahko v podporo tukaj in zdaj. V kolikor bo potrebna hospitalizacija, pa bo o tem odločil tim, ki te obravnava.
Ostajava na vezi, povezani, zavezani k življenju. Velja?
Veselim se tvojega naslednjega zapisa.
Objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Ka
Kat
Pozdravljeni! Hvala za odgovor!
Danes sem si vzela čas za sebe, delala na sebi, čeprav sem bolana.
Postopoma bom se probala poboljšati.
Moje mentalno stanje je še vedno isto kot prej, ampak moje počutje je malo bolj pozitivno in optimistično.
Probala se bom tudi pogovoriti z mojo psihologinjo.
Se slišimo.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga draga Kat,
tvojega sporočila sem zelo vesela. Hvala ti za ponovno zaupanje.
Čestitam ti za pogum in pripravljenost, da poskusiš in greš po majhnih korakih naprej. Zapisala si  - moje počutje je malo bolj pozitivno in optimistično, poskusila se bom pogovoriti z mojo psihologinjo, danes sem si vzela čas zase - govorijo o teh korakih.
Verjamem vate. Pošiljam ti velik velik objem in saj veš, tu smo, da te podpremo.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Ho
HopeGirl
Živijo!
Vem kako se počutiš... tudi jaz čutim isto. Sicer sem pa stara 12 let.
Upam da ti je šlo na bolje ????
Lepo se imej
HopeGirl
• Ka
Kat
Zdravo!
Do zdaj mi je šlo kar dobro, sem se spet rezala, vendar sem zdaj okej in so rane že zaceljene. Upam da si tudi ti v redu.
Lep pozdrav.
• sa
sameeee
hej, spet js.. sm vesela, da ti gre zdej bolse in da rane niso vec vidne, upam da bo pri tem tudi ostalo!! :) uu so strong girl, mas to :)
• Ka
Kat
Hej!! Brazgotine so še vedno vidne, sicer pa malo manj kot prej. Spet sem se rezala, ampak sem tokrat poiskala pomoč. Upam da si tudi ti v redu.
• sa
sameeee
supr da si poiskala pomoc in upam da ti bo to koristl, ves pa vrjetno sama da ce si ne zelis bit bolse, se zal samo od sebe ne bo izbolsal.. js sm se rezala vceri in se vedno sm mnenja da nism dovolj bolna ceprov sm spet shujsala nekaj kg, tko da je moj itm 15 in se nekaj in mam celo roko brazgotin, ampak ne zasluzm si bit bols:( pisi se kej kako ti gre!:)
• Ka
Kat
Hej!! Zdaj sem veliko boljše kot sem bila prej. Imam veliko več prijateljev, katerim se zaupam. Veliko svojega časa namenim sebi in poskrbim, da sem okej. Ne vem kako gre tebi, ampak upam da boljše. Vsi smo vredni pomoči in tega, da smo boljši, da se ne počutimo tako negativno, kot se.
Upam da boš tudi ti to dojela s čašom, da je vse okej in da kmalu bo, tudi če se zdaj ne zdi tako.
Sem vedno tu za pogovor če rabiš kaj!