Torej sem 12 letni fant in z sošlko sem imel super odnos razumela sva se prejšnje poletje sploh saj sva se po telefonu veš čas pogovarjala ko pa sem šel na morje in nisem vzel telefona sem imel od nje 13 neodgovorjenih klicev čez šolsko leto se sicer nisva toliko družila saj ne maram mojega najboljšega prijatelja amapk sva še zmeraj bila dobra prijatelja potem pa včeraj smo imeli športni dan odbojko na mivki in sicer ona je zelo dobra v odbojki in ji gre na živce če ostali slabo igrajo (ne rečem da jaz slabo igram amapk tudi tako dober nisem) no potem ko smo morali menjati ekipe sem se ponudil da bom z njo amapk je rekla ne da bo raje en moj sošolec (ki ga drugače prezira on pa ji veliko nagaja) zdelo se mi je čudno amapk še nisem obremenjeval potem ko smo igrali z razrednikom in bi morala ona biti z njim ekipi amapk ko je razrednik izbral tudi mene v ekipo je odšla igrat z drugimi potem ko smo se vrnili v šolo smo čakali na kosilo in je moj sošolec našel žogico (ta sošolec ki ga ta sošolka tako prezira ) podal mi je in vprašala me je če podam potem pa je predlagala da se gremo pepčka amapk ker je potem prišla še njena prijateljica nas je bilo preveč in rekli smo da se bomo menjavali jaz sem moral prvi čakati potem ko sem po 10 minutah vprašal če se lahko zamenjamo je rekla neee in potem hladno adijo to ne je zelo prizadelo ko sem prišel domov sem ji napisal vprašanje zakaj je bila tako jezna name njen odgovor je bila najprej tišina potem sem dodal še vprašaj da bi jo spomnil da sem nekaj vprašal a je rekla samo neehi potem sem odgovoril okej no samo zanima me zakaj si tako jezna name in ker je že začela nekaj pisati in potem ni odgovorila sem bruhnil v jok ponoči tudi spati nisem mogel nisem še mogel zamotiti ne da bi razmišljal o tem potem danes smo šli v pivko v muzej vojaške zgodovine in nisva se zares pogovarjala se na avtobusu se je smejala amapk vsakič ko je videla da jo gledam ji je nasmeh izginil iz ust na avtobusu sem skoraj jokal potem je nekaj vprašala in odgovoril sem in rekla je samo noben te ni vprasu v ko smo se vračali z avtobusom sem sedel dokaj blizu nje in nekaj metrov stran je sedel se razrednik in ker se je sošolka sporščeno pogovarjala z razrednikom čeprav sem se tudi jaz sem mislil da se odnos normalizira amapk ko sem ji danes spet napisal da bi se rad samo pogovoril z njo je rekla pusti me pr miru jaz pa sem odgovoril da okej amapk me res zanima kaj sem naredu narobe zdaj nevem kaj naj naredim saj mi noče povedati kaj zakaj je tako jezna name
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovani fant,
hvala, da si nam zaupal svojo zgodbo in zbral pogum, da si napisal vse to. Vidi se, da ti ta prijateljica veliko pomeni in da te to res boli. Neprespana noč, solze, vrtenje misli v krogu – vse to se nam lahko zgodi, ko nas nekdo, ki nam je pomemben, zavrne brez razlage in to je popolnoma normalno. Nisi šibak, ker te boli. Ravno nasprotno, pomeni, da znaš ceniti prijateljstvo. Še posebej lepo pri tvojem odzivu se mi zdi dejstvo, da si se obnašal zelo zrelo. Nisi se jezil, nisi ji nagajal, nisi govoril slabo o njej za hrbtom. Vprašal si jo mirno, spoštljivo in iskreno. To ni samoumevno, marsikdo izmed odraslih tega ne zna tako dobro kot ti.
Sprašuješ se, zakaj ti ne pove razloga in si želiš izvedeti vzrok njenega vedenja. Verjetno ne gre za to, da si naredil kaj strašno hudega. Najstniki (in tudi mnogi odrasli) včasih sami ne znajo dobro povedati, kaj čutijo ali pa se bojijo odkritega pogovora. Možno je tudi, da ji je bilo neprijetno že od tistega poletja, ko nisi odgovoril na njenih 13 klicev, pa ti tega nikoli ni povedala. Te stvari se včasih naberejo tiho in pridejo ven na čuden način. S tabo želim deliti eno pomembno resnico, ki jo je dobro vedeti že pri dvanajstih: ne moremo vplivati na to, kako se bodo drugi odločili obnašati. Lahko smo prijazni, pošteni in spoštljivi, kar si bil, ampak tega, kar bo nekdo drug naredil ali rekel, ne moremo nadzorovati. To ni tvoj neuspeh. Naredil si vse, kar si lahko. Ona je rekla "pusti me pri miru" in to moraš zaenkrat upoštevati. Če ji pišeš še naprej, se bo verjetno še bolj zaprla vase. Daj ji prostor. Ni konec prijateljstva za vedno, je samo konec pogovora za zdaj. In če ti res nikoli ne bo povedala zakaj, to pove več o njej kot o tebi. Kako pa ti je zdaj? Si komu doma povedal za to?
Predlagam, da ji daš še nekaj časa. V kolikor ne bo odziva še nekaj tednov, ji lahko potem napišeš sporočilo, ki bi morda nagovorilo njene neodgovorjene klice. Preprosto ji razloži kako je bilo takrat, tako kot si zapisal tukaj: da si šel na morje in nisi vzel telefona s seboj in da ti je žal, če je mislila, da jo ignoriraš. Predvidevam, da se je takrat počutila zavrnjeno, saj najbrž ni vedela, da dejansko nimaš telefona s seboj. S tem jo boš mogoče pomiril in spodbudil k prijetnejšemu odzivu.
Fant, ki zna tako globoko čutiti, tako spoštljivo ravnati z drugimi in ki ima pogum, da poišče pomoč, ko ga je strah, bo v življenju znal graditi resnična prijateljstva. To je dar, ki ga mnogi nikoli ne razvijejo. Želim ti, da bi se situacija med vama čimprej in uspešno razrešila. Verjamem vate.
Prijazno te pozdravljam,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij