Pozdravljeni,
jaz sem tak jezna na starše pač prisežem. V šoli sem pri enem predmetu pri katerem imam ocene 5,5,5 dobila štirko manjkala mi je 1 točka do petice.
In moja mama je faking popenla, jaz nerazumem kaj je narobe z mojo družino.
Pač zaradi te štirice so mi vzeli telefon pač kajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.
Nemorete mi kar vzeti telefona pač zaradi ene ocene ki sploh ni tako slaba.
Pa še tega ne razumem. Saj so moje ocene ne od moje mame in od mojega ata. Jaz mam svoje ocene in jaz skrbim za njih.
Res je da se mi velikokrat ne da učiti ampak vseeno se imam petke,
razen pri angleščini tam mam 1 trojko. ampak to je angleščina to mi ne gre. mam tudi 2 štirki pri geografiji, geografijo sovražim. pa mogoče pri kakem predmetu mam tudi kako štirko samo jaz ne razumem zakaj mi vzamejo teelfon.
KAJN NAJ NAREDIM
ni
nimampojma
sorry nimam pojma kaj bi lah naredla štekam kaj hočš povedat moji so skor enak glede ocen ampak okej mi vsaj telefona ne vzamejo, mi ga pa pol za tut ful drugih nepomembnih stvari in pol govorijo da naj bom hvaležna za to da mam telefon in da velik otrok nima tazga nadzora in pol postanejo nesamostojni PAČ KAJ?!! kr neki pač nimam pojma. te svetovalci ti bojo verjeten predlagal da se pogovor z njimi ampak iskreno sam še bl ti bodo težil. ampak drgač pa tut, sej maš ful knjig pa za vn se zmen s prjatlcami al pa vsaj pejt na neke dolge sprehode s slušalkami. prvo to so protesti k dejansko bodo deloval, drugo dolgi sprehodi ti nardijo lepše noge (not really ampak vsaj motivacijo maš) pa psihološko je ful fajn sploh če dežuje. pol greš pa mimgrede v kšn DM al pa kej kšne maske pa make-up pogledat pa si kupt...ne vem pač znajt se brez staršev oni ti pa bodo dal vedno bl mir.
če maš še kšne ideje jih napiš nazaj, k men bi tut prou pršli
tenkju you got this!!!
kr
kr_ena_1
iz tvojga zapisa se da razbrat, da ti je telefon zlo pomembn... hkhm, kolk maš screentima na dan?
ocene maš čist lepe, nisi pa napisala kter razred si... je mal razlike med npr 5. in 9. klasom
poleg šole še kaj treniraš al pa hodš na dejavnost? če si cele popoldneve na tel. pol starci popenijo, ja...
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Ob prebiranju tvojega zapisa sem zares začutila tvojo jezo in ta je v situaciji, ki jo opisuješ, čisto na mestu. Vidim, da te je to, da ti je mami vzela telefon (ali pa mogoče način, kako se je to zgodilo) presenetilo in prizadelo. Praviš, da se dobro učiš in v resnici je štirica zelo lepa ocena. Za svoje ocene in delo tudi sama prevzemaš odgovornost, kar je zelo pohvalno, še posebej pri tvojih letih.
Manjka mi malo več vsebine glede tega kaj točno se je zgodilo, ko si staršem oz. mami povedala za štirico, je v ozadju še kaj drugega, ste imeli tak dogovor, ali je šel prepir morda predaleč, je isti odziv staršev pri vseh ocenah nižjih od 5? Ali pa mami vidi rabo telefona kot problematično nasploh…
V vsakem primeru je videti, da je na obeh straneh, na tvoji in strani mame precej čustev, predvsem jeze. Jeza je čustvo, ki nam da veliko energije in to energijo lahko hitro sprostimo z napadom, besedami, ki jih ne mislimo čisto zares in prestopimo mejo. In če je na drugi strani ravno tako jeza se hitro pogovor prelije v dokazovanje moči. In v odnosih med starši in otroki običajno prevladajo starši. Kar je prav, ker so dolžni skrbeti za otroke. To pa ne pomeni, da naredijo vedno vse dobro ali premišljeno. Zato je pametno takrat, ko čutiš veliko jeze malo stopiti nazaj, se umakniti in dovoliti telesu, da se umiri (to velja tudi za odrasle).
Sprašuješ kaj naj narediš. Veliko si naredila že s tem, ko si svoje doživljanje zapisala. Vabim te, da danes z bolj umirjenimi mislimi pogledaš kje si. Kako danes gledaš na situacijo, ki se je zgodila? Si dobila informacijo do kdaj ne boš imela telefona? Sta se uspeli mirneje pogovoriti? Kaj zate pomeni to, da nimaš telefona – kaj izgubiš? Kako lahko porabiš ta čas, ko bi bila na telefonu drugače – lahko kaj pridobiš?
Predvidevam, da boš morala sprejeti odločitev staršev, a to ne pomeni, da nimaš moči. Ti odločaš kako boš to sprejela, kaj boš naredila s svojim časom, kje boš poiskala pomoč (mogoče lahko pomaga tudi kakšen pogovor s prijateljico) in kako boš staršema oz. mami sporočila svoje občutke in doživljanje tega. To zadnje se mi zdi zelo pomembno, predvsem za prihodnje situacije, ki bodo sprožile močna čustva.
Oglasi se še kaj.
Objem,
Anja Jularić, mag. psihologije
Te
Telefon
Pozdravljeni,
ker mi je pisalo kaj nekaj oseb bom vsaki odgovorila kar v enem kosu
Ogovor za Nimampojma
Zdravo, najprej hvala za nasvet pol greš pa mimgrede v kšn DM al pa kej kšne maske pa make-up pogledat pa si kupt.
starši mi ne dovolijo make upa, pač nič.
To so nasveti ki pomagajo meni osebno.
Igram klavir in to me sprosti, hodim tudi na plesne. Meni včasih ko sem jezna pomaga da grem v naravo pa zakričim. Tko velik je možnosti.
Hej kr ena 1
Hvala za odgovor tudi tebi
screen time je 1 uro in pol vem zelo malo ampak nikol nisem vedno 1 uro in pol ponavadi če rabim kaj za šolo ampak nevem zakaj mi morejo vzeti glih telefon.
7. razred sem.
kot sem že zgoraj omenila igram klavir in hodim na klavir tudi berem rada... Ne nisem cele popoldneve na telefonu.
hvala za odgovor tudi svetovalki
Manjka mi malo več vsebine glede tega kaj točno se je zgodilo, ko si staršem oz. mami povedala za štirico, je v ozadju še kaj drugega, ste imeli tak dogovor, ali je šel prepir morda predaleč, je isti odziv staršev pri vseh ocenah nižjih od 5? ja vedno isti odziv na nižjo oceno od 5. nasljedni teden imam 5 ocen in starši so mi rekli da če ne bdoo vse ocene pet naj se kar poslovim od telefona do konca poletja in še dlje pa tudi s prijateljicami nebom smela ven. ko jim povej za oceno nižjo od 5 ponorijo češ da sem jaz bolj sposobna saj vem da sem ampak vsega pa tudi nebrem meti 5
Ali pa mami vidi rabo telefona kot problematično nasploh… tako tako odvisno zakaj se telefon uporablja
.
Uredništvo
Anja Jularić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoj odziv in dodatne informacije. Sliši se, da imata starša do tebe zares visoka pričakovanja in verjamem, da je to lahko zelo naporno. Hkrati si na tak način pod pritiskom in po nepotrebnem čakaš na ocenjevanja z več strahu kot bi sicer.
Gotovo si zelo sposobna punca. Ko razkrivaš svoje hobije, način razmišljanja in sprostitve lahko vidim, da si razmišljujoča, odgovorna in vztrajna. Vidim tudi, da znaš poskrbeti zase. In to gotovo vidijo tudi tvoji starši – vse tvoje močne plati, ki jih imaš. Včasih starši nevede, da povzročamo stisko svojim otrokom, ravnamo na način, ki jezi, rani. Vse v veri, da delamo dobro in v korist svojega otroka. Včasih v tej veri gremo predaleč. To, kar opisuješ, da starša zahtevata same petice, je v resnici preveč. Ne samo zate, za vsakega. Še tako sposobni učenci ne pridobivajo samih petic, niti ni nujno, da bi jih. In tako kot si sama zapisala »saj vem da sem (sposobna) ampak vsega pa tudi nebrem meti 5« - to je zdrav, razumen del tebe, drži se ga.
Zate bi si želela, da bi zmogla sporočiti staršem svoje razmišljanje. Hkrati mislim, da bi bilo dobro, če bi ti pri tem stala ob strani odrasla oseba, ki ji zaupaš in ki bi te podprla pri sporočanju. Razmišljam, da bi bila lahko to morda svetovalna delavka na vaši šoli – bi ji bila pripravljena zaupati? Lahko ji tudi pokažeš svoje zapise tukaj v svetovalnici. Verjamem, da bo razumela in ti pomagala.
Lahko pa skupaj razmisliva na kakšen način bi lahko sama spregovorila s staršema o njunih pričakovanjih do tebe in tvojem počutju ob tem.
Objem,
Anja Jularić, mag. psihologije