Zdravo
Sem 14 letno dekle in sem pred kratkim spoznala super fanta. Spoznala sva se na kosarkaski akademiji in prvi dan sem si mislisa: o kak je kul zgleda ko fajn frend. Pa sem ga potem dodala na snepu in smasi zacela pisat pol je minil en teden in sva se na tej akademiji soet srecala pa smo se meli super na prvem treningu po njem smo on jaz in soigralka se metali na kos in se zafrkavali med tem sem se hecala in me je ene 3 krat prijel okoli pasu dvignil in prestavil na stran in temu smo se smejali od takrat naprej sem pa noro zatreskana v njega. Ko je blo konec akademije kljub temu da ziviva 2h ustran sma se menla po face timu na snapchatu in se imela odlicno. Potem sem sla na morje in sma si posiljala tik toke eni so bili bol romanticni kot drugi od obeh in potem sem en dan dala na story "daj ze vidi da si mi usec" kot en quote iz tik toka in je odgovoril a jst? Pa sem rekla da ja in je reku da je razdalja prevec in da nemore bit tak fejst narazen pa da ga je strah me uzalit in da on noce veze. Sem rekla okej pa sma nadaljevala se useeno z takim odnosom kot do zdaj. Ampak enega dne mi je samo nehau pisat odpirat snepe se pogovarjat z mano nic vec in sem to uzela uredu kot okej rabi cas razumem. Dokler nisem izvedla da je meu punco en dan po tem ko mi je se poslal tik tok ki je sou nekako takole " ko se pokrijem mi je vroce, ko se odkrijem mi je hladno, s tabo bi bilo ravno prav." In potem naslednji dan mi je nehau odgovarjat na kakersnakoli sporocila snepe tik toke insta sporocila nic. Najbolj me boli da mi je dau upanje da mam se moznost pri njemu. In se skos jokam za njim zadnje 2 tedna se neprestano jokam ker mi je tak fejst prisu k srcu mi zaupu js pa njemu in je to on v eni noci vrgu v smeti. Ne razumem ga . Zakaj sem vedno jaz u slabem. Nevem zakaj mi je tako mar za njega ko pa se za sebe mi ni tolko ko pa za njega. Srce se mi para ker mije lagal.
Upam da mi lahko pomagate
Lp.
• Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Živjo,
kar opisuješ je res neprijetno in boleče. Zlasti za tako zgodnjo izkušnjo in morda zate celo prvo. Takih izkušenj si najbolj zapomnimo, ker se nam res vtisnejo globoko v spomin. Prvič nas nekdo tako močno gane in notranje vzdrami, da smo povsem nepričakovano in prijetno presenečeni, če ne že kar ganjeni. Ob vseh teh močnih in pisanih občutjih nas največkrat prav pričakovanja popeljejo na krilih zaljubljenosti. Naenkrat čakamo in pozorno opazujemo vsakršen vzgib in odziv ljubljene osebe. Vse ostalo postane nepomembno in nezanimivo. Povsem smo iz sebe in vsa naša pozornost je le še na drugem. Vse to kar opisuješ je prva zaljubljenost.
V besedilu pišeš, da sta bila na zvezi preko snapchata in tik-toka in da je šlo na začetku vse dobro. V tem času so se verjetno tvoja pričakovanja in z njimi čustva do fanta iz košarkarskega kampa ojačala. Vse to je prekinil njegov odgovor na tvoj story, da se mu zdi razdalja med vama prevelika in da ne želi zveze ter da te ne želi užalit. Po tem, sta na tvoj predlog nadaljevala komunikacijo kot do sedaj, vendar se je po določenem času nehal odzivati. Ob tem, dobim vtis, da ti je bila komunikacija z njim res pomembna, čeprav so bile morda tvoje želje v zvezi z njim drugačne in bolj enostransko naklonjene njemu, kot njegove želje v zvezi s tabo. To je zelo neprijetno in predvidevam, da je moral biti neznansko boleč občutek.
Kadar nam je za nekoga res mar, želimo obdržati vsaj nekakšen stik, pa kakršen koli že je. Ko drugi potem komunikacijo dokončno prekine, je bolečina nepopisna in ne da se je zares zatreti. Ob tem kar si doživela, je močna žalost povsem naraven odziv. Ne obremenjuj se s tem, da ne bi smela biti žalostna ali da ni prav, da tako občutiš. Dejstvo je, da je to zelo boleče. Lahko si dovoliš občutiti žalost in ji pustiti, da gre »skozi tebe«. Ne bo trajalo več dolgo in iz dneva v dan bo bolje. Čez čas, se boš tega le še bledo spominjala in se z nasmehom spominjala teh dni. Ali si morda kdaj poskusila to bolečino ubesediti in jo zapisati na papir v obliki zgodbe, pesmi ali zapisa tvojih čustev in občutkov? To lahko narediš zgolj za to, da ob tem nekako zbereš svoje misli in daš vsemu skupaj nekakšen smisel ali pomen. Vse to lahko deluje precej razbremenilno.
Navajaš bolečino ob možnosti, ki ti jo je dal fant v zvezi z vajino komunikacijo. Ampak, če prav razumem, je povedal, da ne želi zveze in da te prav tako ne želi užaliti. To je lahko upanje za komunikacijo, ne pa za kaj več. Z njegove strani je povedal, česa si ne želi in to je res neprijetno slišati, še posebej zato, ker so se v tebi zbudila tako močna čustva. Ob tem, bi želel, da si tudi sočutna so sebe, ker si navkljub tem njegovim sporočilom, ohranila upanje in želela ostati v komunikaciji v upanju, da se bo romantični pridih vrnil nazaj. Vse to so dragocene izkušnje, ki ti bodo v prihodnje pomagale pri prepoznavanju možnosti, ki se odpirajo zate v stikih s fanti. V življenju hodimo v šolo, v kateri se po učenju pišejo testi. V ljubezni pa kot da je vse skupaj obratno – najprej dobimo test in šele za tem pride učenje. Pa ne želim s tem reči, da si naredila karkoli narobe, ne, še zdaleč ne. Hočem reči, da nas ljubezen oziroma zaljubljenost preseneti kot test, za katerega se niti nismo imeli priložnosti učiti. Učenje sledi šele po izkušnji. In vemo šele za naslednjič.
Upam, da sem ti vsaj do neke mere odgovoril in v kolikor boš imela še kakšna vprašanja, ti bom odgovoril nanje.
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja