Zanima me zakaj sem ljubusumna na osebo ki mi je blizu in osvaja prijatelja k nisva nikoli imela nicesar. Sprva se je prijatelj zanimal za njo in ker sem videla da ga boli ker mu e vraca ljubezni sva mu z prijateljico povedale da ima fanta. Od takrat naprej sva si bila zelo blizu tudi ko je ona prisla v mojo sobo sva lezala skupaj in se ni zmenil za njo. 2 dni nazaj pa seje zacel obnasati kot da me ni i nevem zakaj ampak me to zelo boli.
prosila bi za kogarsnjokoli pomoc ali mnenje o tem kako se naj znebim tega ljubusumja in jeze
Uredništvo
Lucija Krajnc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za vprašanje. Veseli me, da si nam zaupala svojo dilemo.
Opisuješ odnos s prijateljem, ki se je najprej »zanimal« za tvojo prijateljico in mu slednja ni vračala čustev, v zadnjem času pa si se z njim zbližala in ko ga je prijateljica začela osvajati, se on obnaša, kot da te ni.
Nekatere dogodke si povzela na kratko, zato upam, da sem te prav razumela. Napisala bom nekaj splošnih dejstev, ki veljajo za posamezna čustva, vmes pa ti bom zastavila še kakšno dodatno vprašanje v razmislek.
Ljubosumje lahko opredelimo kot sestavljeno čustvo, ki se pojavi, ko nas je strah, da bomo zaradi nekoga drugega izgubili pomembno osebo. Napisala si, da s prijateljem, ki ga osvaja oseba, na katero si ljubosumna, »nikoli nisi imela ničesar«. Predvidevam, da pišeš o romantičnem razmerju in govoriš o tem, da nikoli nista bila par, da sta torej ves čas na ravni prijateljstva. Pomembno se mi zdi, da veš, da poznamo več vrst ljubosumja in da se ne pojavi vedno zgolj v romantičnih razmerjih. Ljubosumje se lahko pojavi tudi na ravni prijateljstev, med sorojenci in nasploh v odnosih. Kot sem napisala zgoraj: ljubosumni smo takrat, kadar čutimo, da je nek naš pomemben odnos ogrožen s strani tretje osebe. V tvojem primeru lahko gre za to, da si ljubosumna na nekoga, ki ti »prevzema« povezanost s tem fantom. Si pa napisala, da sta si bila v zadnjem času zelo blizu. Si morda do njega (čeprav »nikoli nista imeli ničesar«) začela gojiti tudi kaj več kot prijateljska čustva? Bi lahko govorila o zaljubljenosti?
Pomembno se mi zdi izpostaviti del, kjer si opisala, da se je fant začel obnašati »kot da te ni«. Začutila sem, da se tukaj skriva več neprijetnih čustev in da mora biti zate težko. Dejstvo je, da si vsi želimo pristnih in iskrenih odnosov in ti si v kratkem obdobju najprej s fantom začutila povezanost in bližino, sedaj pa te na nek način ignorira. Odnos z njim ti je pomemben in v zvezi z njegovim vedenjem si si ustvarila določena pričakovanja. Ko se je vedenje nenadoma spremenilo, se tvoja pričakovanja več niso izpolnila in sledilo je boleče razočaranje. Žalostna si, situacijo doživljaš kot izgubo pomembnega odnosa, hkrati pa si jezna. Jeza ti sporoča, da je kršeno nekaj, kar ti je pomembno, da se ti je zgodila krivica. Od ljudi, ki so nam blizu, vendar pričakujemo, da nas ne začnejo (brez pojasnila) ignorirati. Seveda ne moremo nikogar prisiliti, da je z nami prijatelj ali da je v nas zaljubljen. Ampak ne glede na to, kaj ti čutiš ali pričakuješ od tega fanta, je dejstvo, da vsak prevzema odgovornost za svoje vedenje. In če se nekdo začne obnašati, kot da te ni in te ignorira, to vsekakor ni ravno lepo in je manj zrel način vedenja. Tvoja čustva so torej povsem legitimna in ti sporočajo, da od ljudi, ki jih spustiš v svojo bližino, pričakuješ drugačno vedenje (kot je vedenje tega fanta v zadnjih dneh).
Napisala si, da se želiš znebiti teh občutkov. Ampak veš kaj - kot sem zapisala že zgoraj - nosi vsako čustvo s sabo neko sporočilo in ima za nas pomembno funkcijo. Z drugimi besedami: nič ni narobe, če si kdaj ljubosumna in tudi ljubosumje je v določenih situacijah lahko koristno. Lahko je priložnost za raziskovanje in spoznavanje sebe. Včasih je povezano z dejstvom, da smo na določenem področju negotovi in imamo nizko samopodobo. Ljubosumje nas lahko motivira, da izboljšamo tisti vidik sebe, s katerim nismo zadovoljni. Lahko pa nam služi kot kompas pomembnosti odnosov, nam pomaga pojasniti pričakovanja v odnosu do drugih in kdaj postaviti osebno mejo. Želim si, da bi celotno situacijo sčasoma zmogla ovrednotiti kot pridobljeno izkušnjo, ki te je naučila nekaj pomembnega o odnosih in te motivirala k izgradnji kakovostnih odnosov z drugimi.
Kako se ti vse to sliši? Imaš kakšno dodatno vprašanje? Z zanimanjem bom prebrala tvojo povratno informacijo.
Vse dobro,
Lucija Krajnc, mag. psihologije