živjo pisem vam ker bi rada da bi mi pomagali pri tej stvari.Uglavnem jaz ze od malih nog sem se rada druzila z ljudmi sploh druzino prijatlji in vse, ampk ni bilo vedno tako pač od kar so moji starši postali zelo strogi do mene sem začela prekirvat stavri in lagati drguim pac druzini prijateljem in usem ko jih zelo dobro poznam.Po domč povedan učasih kako stvar iz ene male stavri napihem tako da je bila velika in da sem bila jaz žrtev čeprau nism bla in vedno ko to naredim mi je zelo bad.Pač po resnici povedan strah me je povedat realnosti ljudem saj me je strah da mi bodo rekli da sem čudna zmešana itd. zaradi preteklih izkušenj se bojim biti jaz to kar sem.Mi pa tudi pri meni gre zelo na žiuce da vedno prelomim obljubo npr. starsem sem rekla da letos ne bom mela fanta pa sem ga mel sam sva končala že po dve tednih zaradi nesoglasji.In zdj ko sem spet pač samska se želim posvetiti svojim najblizjim in prijateljem in šoli sam nvm kako. In zdj me zanim kako naj se posvetim sebi in najbljizim in kako naj neham lagati usem ki se pogovarjam in kako naj povem stvar ko je nocem pač npr. da me nekdo upraša eno hzelo občutljivo gtemo in kako naj pokažem da se nočm o tem pogovartjat. hvala za u naprej.
Si
Simpa
Pozdravljena!
Super se mi zdi, da prepoznavaš pri sebi, da bi bilo dobro spremeniti vedenje, kot ga opisuješ (laganje). Pri sebi veš, da to ni prav in odločila si se poiskati pomoč v zvezi s tem. Bravo! Verjamem, da ti bodo strokovnjaki napisali kaj koristnega.
Meni pri takih dilemah pomaga, če priznam, da nisem imela prav. Se pravi, če sem se glede nečesa zlagala ali ponorela ali kaj podobnega, ko se tega zavem, to povem. Prvič mi je bilo zelo nerodno in čudno, ampak potem sem videla, da drugi to cenijo. Pač enostavno rečem: veš, tisto, kar sem zadnjič rekla/naredila, ni bilo prav. In je za 100% lažje! Teža kar pade z ramen.
Druga faza bi verjetno bila, da se v trenutku, preden ti kaj takega zleti iz ust, spomniš na to in poskusiš najprej globoko zadihati (se mogoče umakneš iz situacije), da lahko premisliš, če je res pametno, da bi to naredila (se zlagala).
Glede občutljive teme lahko rečeš: ne želim se o tem pogovarjati. Neprijetno mi je.
Upam, da ti bo tole kaj v pomoč. Vse dobro ti želim!
Os
Oseba16
Zivjo simpa hvala ti za nasvet
Uredništvo
Martina Bošnjaković

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da se v določenih situacijah izogibaš resnici oz. včasih poveš kakšno laž in bi to rada spremenila. Obenem pa te zanima, kako bi lahko postala bolj avtentična oz. iskrena v medosebnih odnosih.
Najprej bi te rada pohvalila, da si prepoznala težavo in tukaj iskreno priznala, kaj te bremeni. V določenih situacijah morda prikriješ resnico zaradi sramu ali strahu pred tem, kako bodo drugi reagirali. Še posebej, če imaš občutek, da te ne bodo razumeli ali sprejeli takšno, kot si. Če meniš, da to zate drži, je pomembno, da se vprašaš: Ali me ljudje res ne bi razumeli ali sprejeli, če bi jim povedala resnico? Ali je to morda le moj strah? Pogosto namreč pričakujemo, da bodo ljudje do nas mnogo bolj kritični, kot so v resnici. Pa tudi če so, to še ne pomeni, da imajo prav.
Glede laži ti svetujem, da ko te nekdo vpraša nekaj občutljivega (predvidevam, da si predvsem v takih situacijah izrekla kakšno laž), si vzameš trenutek in res premisliš, kako bi lahko najbolj iskreno odgovorila na vprašanje. Res ni pomembno, da takoj odgovoriš, vzami si svoj čas za premislek, sogovorec pa te bo že malo počakal. Če ti je ob takih situacijah zelo nerodno, ali čutiš, da postaneš zelo živčna, zadihaj in se poskusi čim bolj umiriti. Če te nekdo vpraša nekaj, na kar nisi pripravljena odgovoriti, lahko čisto odkrito (in vljudno) poveš, da bi to raje zadržala zase.
Omenila si, da bi se rada bolj posvetila sebi in svojim bližnjim, vendar ne veš kako. Kar se tiče skrbi zase, je pomembno, da si vzameš čas za svoje misli in občutke. Morda ti bo pomagalo pisanje dnevnika, v katerega lahko brez filtra zapišeš vse svoje misli in s tem ozavestiš, kaj ti je pomembno in kaj želiš spremeniti. Drugim pa se lahko najbolje posvetiš tako, da jim prisluhneš. Če želiš, pa jih lahko tudi kdaj povabiš na druženje (npr. na sprehod, v kino, na družabne igre, v fitnes … karkoli vam je všeč).
Če boš imela še kakšno vprašanje, smo tu zate.
Iskreno upam, da ti bo moj odgovor v pomoč in ti želim vse dobro,
Martina Bošnjaković, dipl. psih. (un)