Star sm 14 let in od decembra naprej se mi je zivjlenje pokvarilo. Nimam skoraj nic vec prijateljev pa se tiste katere mam se nikoli ne druzijo zmano. Rekel sem grozljive stvari mojim dvem prijateljem in se velikokrat opravicil. In razumem da sem jaz kril a vsak dan se sprasujem ce je sploh se point ziveti. Vsak dan razmisljam kako bi lahko to popravil a tudi ce probam me ignorirajo. Zaradi tistih stvari k sm jim rekel so tudi vecina mojih preostalih prijateljev zaceli sovrasti in se mi
zdi da endin razlog zakaj sem se ziv je zaradi mojih starsov, ki ceprav ne vejo  za to in tudi ne bodo izvedeli vedo da je nekaj narobe. Saj manj hodim ven manj jem in skoraj nic se ne pogovarjam to je pomojem moje zadnjo sporocilo komurkoliy
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo, LT.
Hvala, ker si se nam kljub hudi stiski zaupal. Noč je mimo in se sprašujem, kako si sedaj. Bi vseeno ostal z menoj na vezi in odgovoril še na nekaj mojih predlogov in vprašanj?
Praviš, da se ti je podrl svet. Ko se to zgodi, se res sprašujemo o smiselnosti vsega. Je  sploh smiselno še vztrajati? Kako vem, da bo sploh še kdaj bolje?
V tako hudi stiski je pomembna samo ta minuta, ta ura, samo danes. Kaj lahko naredim, da danes preživim? To je vse, kar je v tvoji moči. Zato te vabim, da ne razmišljaš, kaj bo jutri, pojutrišnjem, kaj si kdo misli o tebi itd. Šteje, kaj dobrega sebi želiš sam. Kako se lahko tu, danes podpreš.
Žal ne moreš vplivati na to, kako se bodo o tebi odločili prijatelji. Ne moreš niti iti nazaj in popraviti preteklost. Lahko pa izbereš svoj odziv tukaj in sedaj - in možnosti je bistveno več kot smrt.
Spodbujam te, da se zaupaš staršem. Če jima ali vsaj enemu od obeh zaupaš, se izpovej. Verjemi, velika večina staršev si zelo želi, da bi jim najstniki zaupali svoje stiske. Ko spregovorimo na glas z nekom, za kogar vemo, da nam želi dobro, se nekaj zgodi - teža bremena, ki nas potiska dol, se nenadoma najmanj razpolovi. In ko je breme lažje, smo šele zmožni zares videti, kaj vse še obstaja. Postanemo zmožni spet videti smisel. Če se ti starša kljub vsemu ne zdita dober predlog, poskusi s šolsko svetovalno delavko. Tam je ravno zato, da pomaga učencem v takšnih in drugačnih stiskah.
Ne vem, kaj se ti je zgodilo decembra, ampak to je še razmeroma nedolgo nazaj. V nekaj mesecih se bo že zgodilo toliko novih stvari, da že zaradi časovne razdalje ne boš na to, kar se je zgodilo, več gledal enako. Obljubim.
Prijatelji pa ... Vem, težko je, ko jih želiš obdržati, a se postavijo proti tebi in te izločijo. Glej, pri 14-ih mnogi mladostniki še ne znajo komunicirati in vzdrževati odnose tako, da bi bili zmožni ustrezno reševati konflikte. Zato je pri teh letih dokaj pogosto, da ko pride do kakšne kritične situacije, prijateljstvo propade.
Ampak veš kaj, ko eni prijatelji odidejo, pridejo novi. V naslednjih 10 letih boš spoznal največ novih ljudi - nikoli prej in nikoli kasneje jih ne spoznamo toliko. Veš kaj to pomeni? Da vseh ljudi, ki te bodo imeli radi, sploh še spoznal nisi! Najboljše prijatelje, ki jih imamo potem za vse življenje ali vsaj za res dolgo obdobje, pridejo šele v srednji šoli in zgodnji odraslosti!
Napake pa delamo čisto vsi. Prepričana sem, da to, kar si storil, ni bilo nič, kar ni storil še noben mladostnik. Česar pa ne naredijo vsi, je to, da se za svoje napake opravičijo in prevzamejo odgovornost. In ti si to storil. To pomeni, da si precej bolj zrelo odreagiral kot oni. Morda poskušaš na to pogledati raje tako: "Niso še zmožni reševati konfliktov." Pusti jim čas, vmes pa razišči, kdo v tvoji okolici bi bil lahko nov prijatelj - morda tudi bolj zrel.
Če se boš še kdaj znašel v tako temnih mislih kot sinoči, te vabim, da nemudoma pokličeš na 116 111 (Tom telefon, med 12. in 20. uro vsak dan) oz. na 01 520 99 00 ali tudi 112, če bi bilo to po 20. uri. Bi šlo? Lahko seveda stopiš tudi prve osebe, ki je v neposredni bližini in ji zaupaš. Nisi sam in vse, prav vse se da rešiti ali vsaj izboljšati!
Kaj praviš?
Vesela bom tvojega odgovora. :)
Mislim nate,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja