Zakaj se vsak s katerim naj bi bekaj imela obrne proti meni,me ponižuje se obnaša kot da sem mu kaj storila itd. In to se vedno zgodi tik pred mojim rojstnim dnevom..mislim saj ne samo to ampak zadnje čase me bolj zanima zakaj moji prijatelji/eljice fant..?
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Pišeš, da se osebe, ki so ti blizu, pogosto obrnejo proti tebi, te ponižujejo in se vedejo, kot bi jim kaj storila. Omenjaš prijatelje in prijateljice ter fanta, s katerimi naj bi se to zgodilo v zadnjem času.
Ker nisi opisala, za kakšne situacije natančno gre, si težko predstavljam, zakaj se ti to dogaja. Največ, kar ti lahko svetujem, je, da se z osebami, ki so te prizadele, pogovoriš in poskušaš izvedeti, zakaj so se začele drugače vesti do tebe. Morda so ocenile, da si ti storila kaj narobe, in je to razlog za njihovo vedenje, ali pa se je zgodilo kaj drugega. To lahko izveš samo, če jih vprašaš.
Če se boš z vpletenimi osebami poskušala pogovoriti, ti svetujem, da to storiš na miren način. Bodi iskrena in jim povej, da si zaradi njihovega vedenja prizadeta. V pomoč pri učinkoviti komunikaciji ti je lahko tehnika "jaz sporočil". Gre za način pogovora oz. sporočanje stvari drugim na miren, spoštljiv in iskren način. Tako sporočanje je še posebej primerno v čustvenih in nejasnih situacijah, kakršna je tvoja. "Jaz sporočila" oblikujemo tako, da najprej izpostavimo vedenje druge osebe, ki nas je zmotilo, nato pa opišemo, kako se ob tem počutimo in kaj si želimo, da bi oseba spremenila v svojem vedenju. V tvojem primeru bi lahko takšno sporočilo oblikovala nekako tako: "Opazila sem, da se zadnje čase vedeš, kot da sem nekaj storila narobe. To me je prizadelo, saj ne vem, za kaj gre. Želim si, da bi mi povedala, če je kaj narobe."
S takšno komunikacijo se lahko izognemo prepiru, saj osebi razložimo, kako se počutimo in zakaj, vendar je ne obtožujemo. Izpostavimo, da nam ni všeč njeno vedenje, ampak to še ne pomeni, da nam ni všeč on(a). Tako je bolj verjetno, da nas bo oseba poslušala in razumela, posledično pa bomo situacijo lažje rešili.
Upam, da sem ti z odgovorom kako pomagala, in ti želim vse dobro. Če imaš še kakšno vprašanje, pa nam lahko spet pišeš.
Anja Rakovec, mag. psihologije
• Ml
Mladostnik
Pozdravljena!
Napisala si da te vsi nekaj ponižujejo in se znašajo na tebe. Povem ti lahko da je to zelo huda situacija ki jo tudi jaz doživljam samo da jo jaz 100 krat močneje moram prebašat ker sem tarča nasilja v vsemu. Priporočam ti da te stvari negovoriš staršem niti učiteljem niti pishologinjami. To lahko urediš sama tako da komu kaj ponagajaš na skrivaj da on nebo vedu. Druga varianta je da če si močna punca mislim karakter da ga ponižaš nazaj probaš ga zabit če veš kaj to pomeni. Če imaš moč v sebi in jezo jo uporabi proti njemu in nakoncu bosta postala najboljša prijatelja to ti lahko povem. Jaz nasilja nisem rešil zato ker nisem močen karakter. Če pa nisi karakter potem se pa obrni na katero koli pomoč. Mogoče ti pomagajo včasih je pa to še slabše. Pri meni je bilo to še slabše. Verjamem vate da se boš rešila te zagate in da boš nakoncu srečna.
Želim ti lep dan.
Lp, mark
• Uredništvo
Anja Rakovec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Mark!
Želela bi dodati nekaj k tvojemu odgovoru, saj verjamem, da rešitev za nasilje obstaja in ne smemo dopustiti, da bi se to komur koli dogajalo.
Žal mi je, da ti ni pomagalo, ko si se obrnil na starše, učitelje in psihologinjo po pomoč. Vseeno pa menim, da je v resnejših primerih, ko sami situacije ne zmoremo rešiti in prihaja do nasilja, potrebno o tem obvestiti odrasle. Res pa je, da tudi odrasli kdaj napačno presodijo situacijo in jo zato nehote še poslabšajo. Ne vem, kaj se je zgodilo v tvojem primeru, ti pa vseeno svetujem, da se, v kolikor bi se nasilje nad teboj nadaljevalo, obrneš na odraslo osebo, ki ji najbolj zaupaš. Če meniš, da takšne osebe ni, lahko več virov pomoči najdeš na tej povezavi.
Sicer se strinjam s teboj, da je mogoče nekatere situacije rešiti brez vpletanja odraslih, npr. v primeru manj resnih prepirov in nesporazumov. Vseeno pa v tem primeru obema svetujem, da se na nasilje ne odzivata z nasiljem. Raje pristopita na miren in zrel način ter se poskusita z osebo pogovoriti, kot sem opisala v zgornjem odgovoru. Če to ne bo uspešno, je bolje, da se od osebe umakneta in poskušata karseda zmanjšati stike z njo. Potrebno pa se je zavedati, da situacije sami vedno ne moremo rešiti in ni nič sramotnega v tem, da poiščemo pomoč. To še ne pomeni, da nisi karakter ali da si šibek.
V primeru kakršnih koli vprašanj in dilem sem vama na voljo.
Vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije