Zakaj bi se hodila na volitve, ce pa nikoli ne zmaga tisti, ki ga volim? Do sedaj sem bila 2x na volitvah in niti enkrat ni zmagal "moj". Zakaj bi torej se hodila, ce je brezveze, ce ne zmaga moj?
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Če bi ti razložila celotni družbeno politčni sistem Slovenije in razvoj demokracije v svetu, bi to močno presegalo smisel tega portala.
Zato zgolj nekaj informacij ( več o tem si poglej na https://sl.wikipedia.org/wiki/Politika_Slovenije
Slovenija je demokratična država. Oblast ima, no vsaj formalno, ljudstvo (demos=ljudstvo, kratein = vladati; oba izraza izvirata iz stare grščine).
Da bi ljudje lažje ureničevali svoje interese se združujejo v politčne stranke, ki nato predlagajo svoje predstavnike v državni zbor. Torej tu ni neposredne demokracije. Predsednika države pa volimo neposredno. Torej ima vsk od nas možnot, da izrazi svoje stališče. Zmaga tisti, ki dobi največ glasov.
Naj te potolažim, da tudi moj kandidat ni bil izvoljen. Toda jasno sem dala vedeti, koga ne podpiram. Zato menim, da je dobro, da gremo voiit, saj s tem izrazimo svoje mnenje.
Kako se boš odločila v prihodnje je seveda popolnoma tvoja svobodna izbira. Toda če ne boš šla, boš avtomatično dala glas tistemu, ki ga ne maraš.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
• Yo
Yossarian
Pri volitvah v talšne ali drugačne oblike parlamentov (npr. v DZ, občinske ali mestne svete), kjer je izvoljenih več, seveda s "težo" proporcionalno št. glasov, tvoje razmišljanje sploh ne pije vode. Tudi če "tvoji" relativno ne zmagajo, jim še vedno lahko pomagaš dobiti kakšen sedež več in ga "ne-tvojim" zmanjšati. "Tvoji" bodo lahko iz morebitne opozicije lažje gledali pod prste vladajočim itd. Če le loddaš veljaven glas, pa magari za neke "Pepete" brez možnosti, s tem vsem drugim malenkostno znižaš procentualni izplen in morebiti celo dosežeš, da kakšen falirani klovn ali falirana šivilja ne dosežeta parlamentarnega praga (pri DZ volitvah je to 4%) in ostaneta zunaj parlamenta, kjer res nimata kaj iskati. Še več, lahko se zgodi tudi, da se "tvoji" pobratijo s sorodnimi tudi malo slabše rangiranimi listami in s koalicijo relativne zmagovalce celo odstavijo od "korita".
Pri volitvah tipa "the winner takes it all" (npr. predsedniške, županske) se tvoje razmišljanje "zakaj bi sploh šla volit, če moj nima za burek" na prvi pogled zdi celo logično. No, če ne greš volit in če tistega, ki "zbere za burek", nekako ulovijo "s spuščenimi gatami" ali se kako drugače blamira, potem nekako tudi nimaš moralne pravice se usajati za šankom (pa naj bo to pravi v bifeju ali na soc. omrežjih), si pa vendarle lahko nadeneš majico z napisom "ponosna, da nisem nisem volila tega ******" (vstavi svoj najljubši sočni izraz, ki bi mi ga ta platforma cenzurirala).