pozdravljeni,
nevem zakaj vsakič ko gno kaj narobe naredi obtoži mene in potem sem zmeraj jazt vsega kriva in starši mislejo na delam vse narobe.naprimer ko me sestra kdaj krempa potem mami zatoži da sem jo le jaz krempala. kaj naj naredim da se to ne bo ponavljalo?
Lp,hahaha
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se nam zaupala. Kar si opisala je lahko zelo neprijetno in boleče – še posebej, če imaš občutek, da ti starši nikoli ne verjamejo in da si na koncu vedno ti kriva, čeprav velikokrat nisi.
Vedi, da če te sestra pogosto obtožuje, to še ne pomeni, da si slaba oseba. Prav tako verjamem, da starši ne mislijo, da bi ti delala vse narobe. Žal pri sorojencih velikokrat pride do takšnih prepirov in prelaganj odgovornosti, saj se vsak želi izogniti težavam ali kazni. Staršev pa pogosto niti ne zanima, kdo je začel, kdo je koga in podobno, ampak želijo le, da se neprimerno vedenje preneha.
Mogoče bi pomagalo, da v takšnih situacijah skušaš ostati kar se da mirna. Morebitna jeza in vpitje namreč onemogočata, da bi starša slišala tvojo plat zgodbe. Hkrati je pomembno, da v mirnem tonu poveš kako se ti počutiš. Na primer, da se počutiš po krivem obtoženo in želiš, da ti starša prisluhneta, preden prehitro sklepata, kaj se je zgodilo. Pomaga lahko tudi, da se s staršema o tem pogovoriš takrat, ko ni konflikta. Mogoče ti bosta takrat pripravljena prisluhniti. Pomembno pa je tudi, da sestri poveš, da ti ni všeč, ko te po krivem obtožuje, saj postaneš žalostna, čutiš se manjvredno... Imaš namreč pravico biti slišana in povedati, kako se počutiš.
Upam, da sem ti bila v pomoč. Za dodatno podporo pa sem ti vedno na voljo.
Lepo bodi,
Maša Podvršnik, mag. psihologije