Od kar sem začela hoditi v osmi razred sem imela skupino 6ih prijateljic vključno z mano. Večino časa sem se družila s prijateljico (naprimer X) do novega leta, ko si je začela pisati s fantom ki ji je bil všeč 2 leti. Ko sta si pisala sta začela govoriti o mojih drugih prijateljicah. Čez nekaj dni sta zaradi tega nastale dve skupine. Jaz sem se pridružila tej ki je imela moje druge prilateljice zato je bila X jena name in na vse ostale.
Ali sem slaba prijateljica če sem se odločila za moje druge prijateljice, ki nikoli o meni še niso govorile slabo? -
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Kot vidim se soočaš z dilemo glede svojega kroga prijateljev in ali si ravnala prav. Če prav razumem, je prijateljica X govorila slabo o tebi? Verjamem, da se verjetno sedaj počutiš neprijetno, žalostno, da ne veš, če si storila prav ali ne. Skratka, kot da te spremlja težek občutek. Morda te je tudi strah, da se ta prijateljica ne bi želela več družiti s tabo. Vedi, da so tvoji občutki povsem normalni in čisto razumljivi! Prijateljstva so lahko zelo zapletena in nepredvidljiva, zato včasih ne moremo jasno vedeti, kako ravnati prav.
Sprašuješ, če si slaba prijateljica, ker si se odločila za drugi krog prijateljev. Vprašaj se - kako si se počutila, ko je prijateljica X s fantom govorila o drugih prijateljicah (in če orav razumem tudi o tebi)? Normalno je, da se želimo malo odmakniti od ljudi, ki nas ogovarjajo ali govorijo slabo o nas, za tako izbiro si ne moreš očitati.
Napisala si, da je ta prijateljica zdaj jezna. Verjetno ni pričakovala takšnega odziva prijateljic in si tega ni želela. Vseeno vedi, da nisi ti odgovorna, da je ona zdaj jezna - to so njeni občutki. Verjamem, da si ravnala, kot si najbolje vedela, in ne z namenom, da ji škoduješ. Misliš, da bi se lahko poskusila z njo pogovoriti? Poveš ji lahko, kako si se sama počutila. Tako bo tudi ona lažje razumela tebe in tvojo odločitev.
Tudi prijateljstva se spreminjajo in so lahko zahtevna. Morda se ne odvijejo vedno, kot si želimo, se pa oblikujejo tako kot je najbolje za nas, ko poslušamo svoje občutke. Verjamem, da zmoreš in tu sem, če potrebuješ več opore.
Patricija Knez, mag. psihologije