Tak sm grda js nemorm vec pogledala sm se vbogledalo js nevem al sanjam al ka al mam bolezen ker ni sans da tak zgledam, ful sem grda, sovrazim svoje telo, nemorm vec zivet, hocm umret ker sm tak grda, ne razumem zaka sm tak grda in imam tak grdo telo pa nemorm si nehat stiskat koze moja koza je ful grda pa  mam neko motnjo neki body dissforphic disorded pa mam depresijo ma prevec stresa nemorm it ven iz hise ljubosumna sm na lepe punce ki uzivajo lajf in majo normaln lajf in niso tak cudne ko js vse kar si zelim je da bi bla lepa in bi lahko zivela lajf ki je normaln in ki ga vsi zivijo sovrazim sebe zaradi tega kak izgledam upam pa je vse to kar se mi dogaja da so sanje kr nemorm vec
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
najprej bi želela s teboj deliti dejstvo, da smo si ljudje medsebojno zelo različni in vsak izmed nas je edinstven. Pogosto se moramo opominjati in iskati stvari, ki jih imamo na sebi radi. Navajaš, da sama sebi nisi všeč in omenjaš dismorfno motnjo, za katero je značilna pretirana zaskrbljenost zaradi namišljenih telesnih nepravilnosti. Si si to diagnozo postavila sama ali si že bila pri kakšnem strokovnjaku (psiholog, psihiater ipd.)? Življenje s to motnjo je vse prej kot enostavno, saj posameznik svoje telo dojema kot neustrezno, četudi to ni. Žal mi je, da se tako počutiš. Ne pozabi, vsako telo je unikatno, zato ga je nesmiselno primerjati z drugimi.
Iz zapisanega sklepam, da imaš nizko (predvsem telesno) samopodobo, kar je v obdobju najstništva pogost pojav, saj so telesne/fizične spremembe del razvoja vsakega posameznika in velikokrat na to niti nimamo vpliva. Pomembno je zavedanje in vzdrževanje zdrave in uravnotežene prehrane ter zmerna telesna aktivnost. Na ta način ti bo tvoje telo zelo hvaležno. Neprijetna čustva, ki jih trenutno doživljaš, so zelo intenzivna, a minljiva, zato menim, da bi bilo dobro in predvsem koristno zate, da bi pričela z delom na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja. To je dolgotrajen proces, ki ga ljudje (tudi odrasli) usvajamo in negujemo tekom celega življenja. Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo ljudje okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Prvi korak je ta, da začneš verjeti vase in se zavedati, da si vredna ljubezni, spoštovanja, razumevanja, uspeha in podpore. Zastavljaj si dosegljive cilje, doma, v šoli, pri dejavnostih, ki jih imaš rada (športno, glasbeno, kulturno področje) in poskusi z majhnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. Vsak dan si zapiši kakšno pozitivno stvar/afirmacijo, ki te bo gnala naprej, ko se bodo pojavili temni oblaki. Zmoreš.
Dajem ti 7-dnevni izziv za krepitev lastnih pozitivnih lastnosti:
1.      Pripravi si pisalo in lističe (lahko so različnih barv in oblik)
2.      Vsak večer si vzemi minuto časa in na listek zapiši nekaj pozitivnega o sebi (eno stvar, ki ti je pri tebi všeč – npr. »prijazna sem«/ »rada pomagam soljudem« / »danes se mi je nasmehnil neznanec, ki sem ga srečala na cesti« / »všeč so mi moje oči«). Pomisli na vse osebnostne lastnosti, fizične značilnosti in dobra dejanja.
3.      Listke lepi na vidna mesta (na vrata ali stene sobe, na pisalno mizo, na ogledalo, na hladilnik…)
4.      Kadarkoli se v tebi prebudi negativno čustvo, si v spomin prikliči pozitivne besede, ki si jih zapisala na listke.
Lahko si pomagaš tudi s priročnikom Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kjer so predstavljene veščine za vsak dan in viri opore v stiski za mlade. Najdeš ga na tej povezavi.
Pomembno je, da se o svojem doživljanju vedno pogovoriš oz. deliš z nekom, ki mu zaupaš in ti lahko v težkih trenutkih nudi podporo, spodbudo. Ali imaš kakšno osebo, ki ji lahko zaupaš?
Toplo ti priporočam obisk strokovnjaka (šolska svetovalna služba, psiholog…), ki te bo podprl pri tvojih vsakodnevnih izzivih. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Verjemi vase, spoštuj se in rada se imej. Če boš želela še kakšen nadaljnji nasvet ali pogovor, pa kar napiši, bom z veseljem odgovorila. Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.
Želim ti obilo poguma in vse dobro iz srca.
OBJEM.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
• Ev
EvanaNovak
Hvala pa vem da bi se mogla sprejet ampak si nemorm predatvljat da bi se sprejela ker sm pregrda zato in mi je ful cringe ko na to pomislim da bi delala neke procese da bi se sprejela ker nima smilsla jer nemorm niti pomislit nato da bi zacela delat na sev ker sm pregrda in ta motnja me ubija in nemorm s3 v ogledalo pogledat in js to resno mislim pa sanja ze mi ze o vsem tem ker ze traja 4 mesece in sm ze veckrat hotla obupat in vse kar si zelim je da bi mela normalno zivljenje
• Uredništvo
Tina Rezar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo mi je žal, da se tako počutiš. Zavedam se, da je to, kar doživljaš, izjemno težko in da se soočaš s t.i. oceanskimi občutki, iz katerih je pogostokrat zelo težko izstopiti. Misli in občutja, ki jih opisuješ, so obremenjujoča in priznanje počutja ter iskanje pomoči sta prvi korak k vrnitvi zaupanja same vase.  Verjamem, da se ti v tem trenutku zdi nemogoče najti pot iz tega stanja, a je zelo pomembno, da veš, da nisi sama. Tvoja vrednost ni odvisna od tega, kako se vidiš v ogledalu, ampak od tega, kar si kot oseba. Čeprav zdaj morda ni lahko sprejeti same sebe, obstajajo ljudje, ki so pripravljeni pomagati, bodisi preko pogovora, terapije ali drugih načinov podpore. Tvoje občutke jemljem resno in razumem, kako se počutiš, vendar te še vedno pozivam, da poiščeš pomoč strokovnjakov, ki ti lahko pomagajo pri iskanju poti do boljšega počutja.
Zaupaj sebi, da si vredna in si zaslužiš podporo. Zaslužiš si življenje, ki je polno sreče, notranjega miru in verjemi, da se da priti do tega, korak za korakom. Predlagam, da si zagotoviš brezplačno svetovanje v enem izmed centrov za svetovanje, ki se nahajajo v Ljubljani, Kranju, Celju, Velenju, Portorožu, Slovenj Gradcu, Idriji ali Zagorju ob Savi. Mladostniki se lahko naročate sami. Vsak delovni dan med 9. in 19. uro preko tel. št. 031 704 707 ali preko e-pošte info@posvet.org. Več si lahko prebereš na povezavi: https://posvet.org/.
V kolikor boš potrebovala dodatno podporo, pogovor, sem tukaj zate.
S toplimi mislimi,