Morala bom nositi očala in aparat za zobe in najbrž steznik za hrbet. Bojim se da ne bodo zafrkavali zaradi tega v šoli in izgledaš kot vsa v aparatih. Mislila sem da bi očala nosila samo za na daleč to kaj škodi ocen potem?
Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Enja.
Se zavedam, da je pred tabo veliko sprememb in da te skrbi, da boš v šoli izstopala. Sicer so očala, aparat za zobe in steznik za hrbet zelo pogoste stvari pri učencev v osnovni in srednji šoli. To so vse stvari, ki so res pomembne za tvoje zdravje in bodo zagotovile, da boš imela kasneje v življenju manj zdravstvenih težav.
Kar se tiče zafrkavanja: možno je, da kdo kaj pripomni, a pogosto manj, kot si predstavljamo. Če v razred prideš samozavestno in morebitne komentarje obrneš na šalo ali jih preprosto ignoriraš, ljudje hitro izgubijo interes za zafrkavanje. Zelo pomaga tudi, da se o svojih skrbeh pogovoriš z dobro prijateljico ali prijateljem v razredu. Na ta način boš imela podporo od začetka in ne bo tako grozno priti prvi dan. Razmišljam tudi, da bi lahko ''spremembe'' uvajala postopoma, če imaš to možnost. Npr. prvi teden očala, drugi teden zobni aparat, tretji teden pa steznik za hrbet. Ljudje okoli tebe, predvsem pa ti, se bodo tako lažje navadili in odzivi bodo verjetno manj izraziti. Lahko pa se tudi zgodi, da večina sploh ne bo posvečala posebne pozornosti.
Kar se tiče očal: pomembno je, da jih nosiš takrat, ko jih potrebuješ. V nasprotnem primeru boš težko sledila pouku. Glede samega načina nošenja pa je najbolje slediti navodilom okulista, ki pozna tvojo situacijo. Lahko se z njim ponovno pogovoriš. Morda so v tvojem primeru kasneje primerne tudi kontaktne leče.
Podobno velja za zobni aparat. Danes obstajajo različni aparati, tudi bolj neopazni, kot so npr. prozorne opornice. Najboljše bi bilo, da se o tem posvetuješ z ortodontom in mu zaupaš svoje skrbi. Potem bo on ocenil način korekcije zob, ki je zate najbolj primeren.
Lepo bodi Enja in pogumno naprej!
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije