Pozdravljeni!
Jaz imam eno bolezen in so  me začeli spet zafrkavati in jaz sem zelo žalostna in polna jeze in  mi govorijo lej kak se ona oblači kaka je ona in pol si js mislim da me noben ne mara pa da jim grem na živce in js sm zaradi tega zelo žalostna pol ful slabe volje in ljudje res ne razumejo da ne moramo biti vsi enaki in pač ko recimo gremo na malico se oni vsedejo stran od mene ne da bi mi rekli hej pridi zraven mene sedet in pol se počutim kot da sm izločena kot da me sploh noben noče v svoji družbi in res si želim prijatelje na katere se bom lahko vedno zanesla in mi bodo vedno stali ob strani ne glede na vse pa men drgač gre ful dobro angleščina in nemščina in sm se odločila da grem na tekmovanje in pol oni lej jo ono že spet neki.
• Uredništvo
Eva Žukovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Najči!
Zelo mi je žal, ko berem, kako te sošolci zafrkavajo in se te izogibajo zaradi bolezni. Osamljenost ter biti tarča posmeha in neodobravanja je res težka preizkušnja in verjamem, da ti ni lahko. Zato bi rada pohvalila tvoj pogum, da si podelila svojo stisko in poiskala nasvet, pomoč!
Slišim te tvoje občutke žalosti in jeze in mislim, da so glede na situacijo popolnoma upravičeni. To, da te (ali kogarkoli drugega) sošolci zafrkavajo, je oblika verbalnega nasilja in nikakor ni sprejemljivo! Zato je moje prvo vprašanje zate, če si svojo stisko v šoli že zaupala kakšni odrasli osebi npr. učitelju ali staršem? V takšnih okoliščinah je pomembno, da imaš na svoji strani zaveznika, ki lahko posreduje in pomaga nasilje prekinit. Odrasli so ti lahko tudi v pomoči pri tem, da se sošolcem predstavi tvojo situacijo in bolezen, da bodo preko tega lahko spoznali novih svet, drugačno življenje, ki pa je v marsičem njim tudi enako (sem prepričana, da imaš veliko lastnosti in vrednot sličnih s svojimi vrstniki). Mislim, da bodo mnogi s tem postali bolj spoštljivi in razumevajoči.
Glede tvojih občutkov žalosti in jeze pa obstaja tudi nekaj načinov, na katere se lahko opreš sama.
Kot prvo pomislim, da je prijazna, a odločna komunikacija vedno najboljše orožje proti tistim, ki te zafrkavajo in se odmikajo od tebe. Da jim poveš, kako se počutiš in kako njihova dejanja vplivajo nate. Morda ne vedo, kako se počutiš, morda ne poznajo tvoje bolezni in bi se stvari lahko izboljšale, če se pogovorite o tem. Običajno je to lažje narediti s pogovori ena na ena, kot ti proti celi skupini. Svetujem, da narediš tako, kot se boš ti počutila najbolj varno.
Drugo menim, da je pomembno najti podporo pri ljudeh, ki jim zaupaš in te sprejemajo takšno, kot si. To so lahko prijatelji tudi izven šole, družina ali podporne skupine ljudi, ki se srečujejo s podobnimi stiskami. Pomembno se je namreč osredotočati na pozitivno podporo in spodbudo, namesto na žalitve in ignoriranje. V življenju se nam večkrat zgodi, da srečamo koga, ki nas ne sprejema ali razume. A ključno je, da se obdajamo z ljudmi, ki nas sprejemajo, ostale pa pustimo, da za nas samo obstajajo. Ne obupaj pri iskanju novih prijateljev, ki te bodo sprejeli takšno, kot si.
Pomembno se mi ob vsem tem zdi, da ohranjaš zavedanje o tem, v čem si dobra in da si vredna in pomembna. Ne dovoli, da te mnenje teh definira. Verjemi vase in v svoje sposobnosti! Zato iskrene čestitke za tvoje dosežke v angleščini in nemščini in jaz z veseljem podpiram tvojo osredotočenost na cilje, ki si si jih s tekmovanjem zadala. Ostani osredotočena na to in ne pusti, da te njihovi komentatji ovirajo. Če boš nadaljevala s trudom, boš na koncu lahko poplačana s ponosom.
V svoji težavi sigurno nisi sama in tvoja prednost se mi zdi, da je ta, da si se pripravljena soočati s svojimi občutki. S tem verjamem, da boš zgradila samozavest, da te negativni komentarji ne bodo vplivali na tvojo srečo.
Ti želim čim več poguma na tvoji poti naprej in te lepo pozdravljam.
Eva Žukovec, bak. psihoterapevtske znanosti, SFU Ljubljana in dipl. socialna delavka (UN)