Zdravo,
Že nekaj časa opažam da sem se močno spremenila z tem mislim to da sem se začela razat... danes sem to zaupala svetovalni delavki na naši šoli in mi je začela pomagati ampak vseeno se točno ne vem kako prenehat saj vsakič ko me nekdo prizadane ali pa kaj grdega reče tudi če je mišljeno v hecu jaz vzemem to resno in ne morem pozabiti ko se pa to nabere v meni pa morem nekako izpraznit in sem začnem rezat. Skušam pa tudi prenehati a ne vem kako.
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Anja!
Najprej te želim pohvaliti za to, da si prepoznala svoje rezanje kot težavo, s katero se želiš soočiti, in da si se opogumila in jo zaupala svetovalni delavki. Lahko si predstavljam, da je bil to težek korak, za kar ti čestitam, da si ga naredila. Verjamem, da ti bo svetovalna delavka lahko pomagala.
Popolnoma te razumem, da si želiš z rezanjem prenehati, vendar ne veš kako. Rezanje osebam predstavlja način sproščanja notranje napetosti in stiske, ki pa ni najboljši. Zaradi tega ker ljudem to prestavlja razbremenitev, je povsem razumljivo, da je težko s tem nehati. Bi pa rada, da veš, da obstaja veliko različnih načinov za soočanje s svojimi občutki, ko te nekdo prizadene. Dobro je, da takrat ko te nekdo prizadene, namesto, da stisko držiš v sebi, se z drugo osebo poskusiš pogovoriti in ji poveš, da ti ni bilo všeč, da je rekla, kar je rekla in da si želiš, da se ne bi šalila na tak način. Lahko se tudi pogovoriš s kakšno prijateljico ali prijateljem o tem, kako si se počutila, ko ti je nek sošolec nekaj rekel. Pomembno je, da se o svojih čustvih in doživljanjih pogovoriš z drugimi, saj boš tako najverjetneje dobila občutek razumljenosti in sprejetosti, kar ti bo prineslo razbremenitev. Če ne boš dobila občutka razumljenosti pri prvi osebi, kateri boš zaupala, pa ponovno zaupaj še komu, saj ti bo nekdo pomagal tudi če to ni prva oseba, s katero se pogovoriš. Prav tako, ko ti nekdo nekaj reče v šali, se poskusi opomniti, da ni mislil resno in da te ni hotel prizadeti. Namesto, da nenehno razmišljaš o tem, kaj je druga oseba rekla, poskusi razmišljati o čem drugem, bolj pozitivnem. Lahko tudi na to kaj je rekel poskusiš pogledati iz druge perspektive. Kaj bi si mislila moja prijateljica, če bi to rekel njej?
Dobro je, da stvari, ki te prizadenejo in užalijo rešuješ sproti, saj se v tem primeru ne bodo kopičile. Ko te nekdo prizadene, se torej z njim pogovori čim prej. Če pa se tvoja stiska že nakopiči, pa takrat ko želiš v roke vzeti rezilo, raje pomisli na pozitivne stvari, pomisli s kom bi se lahko o svoji stiski pogovorila, lahko narediš tudi, kakšno dihalno vajo in se tako poskusiš sprostiti. Lahko poskusiš preusmeriti svoje misli. Namesto, da se začneš rezati, raje vzemi telefon in pokliči na katero izmed številk za telefonsko svetovanje, ki jih najdeš tukaj.
V trenutku, ko se želiš vrezati, je ta želja in potreba zelo močna, zato je čisto razumljivo, da bo težko slediti kateremu izmed zgornjih predlogov. Vendar pomembno je, da vseeno zbereš moči in samo sebe odvrneš od samopoškodovanja. Mogoče ti na začetku vedno ne bo uspelo, kar je čisto v redu. Najpomembneje je, da vedno znova poskusiš.
Želim ti vse dobro.
Katarina Maučec, mag. psihologije