Zdravo,  rabim vašo pomoč. Z bratrancem sem šla na zabavo saj sem se mladoletna in je šel z mano kot spremstvo. Ko so bili na obisku pri nas se mi je zdelo koda me vedno opazuje in se mi nasmiha (flrta). A meni je bilo vseeno saj mi to nikoli ni prišlo na misel, da bi on hotel kaj imeti z mano. Ko smo prišli noter smo plesali... Nato smo odšli k moji sosedi kjer sem malo preveč popila. In nato me je bratranec odpeljal domov, šla sva na kavč gleda film, saj nikogar ni bilo doma in on bi pač prespal pri nam nič posebnega. Ampak potem se je zgodilo ker nikoli nisem pričakovala. Seksala sma, meni je bilo kar prijetno in zdaj res nevem kaj naj naredim? Kako bi starši sprejeli če bi bla skupaj? Je kaj narobe če sedaj hočem imeti kaj več z njim?
• No
Nocna miska
Hej,
meni se je zgodilo isto, sicer z mrzlo sestricno. Jaz ti osebno priporocam, fda sta skupaj in da vidita kako bo to slo. Zdi se mi da ce sta seksalka s tem ni nic narobe, nerabi te bit sram. Skupaj se odlocita, kdaj bo pravi cas da poveta starsem, ker tega nemoreta dolgo prikrivat. Zelim vama uspesno ljubezensko pot ali kakorkoli.
ce se se kdaj slabo pocutis glede tega, samo napisi.
Zelim ti lep dan.
Nocna miska
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Večkrat sem že odgovarjal na vprašanja, ali so kakšne možnosti za ljubezensko zvezo med bratrancem in sestrično. Pogosto so prisotna mnenja, češ da so ljubezenske zveze med sorodniki nesprejemljive in prepovedane. To pa velja le za določena ožja sorodstvena razmerja. Vprašanje zveze med sorodniki ureja Družinski zakonik, med drugim tudi zaradi večje možnosti prizadetosti otrok v zvezah v ožjem krvnem sorodstvu.
Družinski zakonik med pogoji za veljavnost zakonske zveze navaja določila glede obstoja in spregleda sorodstvenega razmerja v 27. členu, kjer sta za tvoje vprašanje pomembna prvi in tretji odstavek:
(1) Zakonske zveze ne morejo skleniti med seboj sorodniki v ravni črti, niti sorodniki v stranski črti do vštetega četrtega kolena.
(3) Sodišče lahko zaradi utemeljenih razlogov dovoli sklenitev zakonske zveze med otroki bratov in sester ter med otroki polbratov in polsester.
Vendar so tudi v teh primerih iz prvega odstavka tega člena, ko med sorodniki ni dovoljena sklenitev zakonske zveze, v določenih primerih možne izjeme. Tretji odstavek tega člena določa, da lahko sodišče zaradi utemeljenih razlogov dovoli sklenitev zakonske zveze med otroki bratov in sester ter med otroki polbratov in polsester.
Kot vidiš je torej možna ljubezenska zveza med bratrancem in sestrično. Zaradi utemeljenih razlogov lahko sodišče dovoli sklenitev zakonske zveze med otroci bratov in sester ter med otroci polbratov in polsester. Za sklenitev zakonske zveze med bratranci in sestričnami v naslednjih kolenih pa tudi posebno dovoljenje ni potrebno, saj ni nobenih zakonskih zadržkov.
Prav pa je, da opozorim še na naslednje. Ni odveč opozorilo na možnost genetskih preiskav v primeru, če bratranec in sestrična načrtujeta skupno prihodnost tudi v načrtovanju otrok. Priporočljivo je, še posebej v primeru, če se v sorodstvu katerega od takšnih partnerjev pojavljajo kakšne dedne bolezni ali prizadetosti, da opravita genetske preiskave, s katerimi se ugotavlja večjo ali manjšo verjetnost možnih težav pri otrocih v takšni zvezi.
Vidiš lahko torej, da sorodstveno razmerje bratranec/sestrična samo po sebi ni nikakršen zadržek glede tvoje zaljubljenosti v bratranca. V primeru vajine čustvene zveze in načrtovanja življenjske skupnosti pa se bosta morala soočiti z morebitnimi predsodki glede takšne zveze v vajini ožji okolici, predvsem pri vajinih starših.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• Ar
Arči
No, nisem prepričan, da je veza med bližnjimi sorodniki, pametno ravnanje. V nekaterih primerih, ko gre za sorodnike v ravni črtni, zveza niti ni dovoljena.
Zakon določa, da kadar želita skleniti zakonsko zvezo otroka bratov ali sester, sme CSD v primeru utemeljenih razlogov, podati soglasje k sklenitvi zakonske zveze.
Res je, da so bile vezi med sorodniki v prejšnjem stoletju precej pogoste, posebno še med vladarji.
Obstaja podatek, da imajo otroci rojeni v zvezi med bratrancem in sestrično verjetnost okoli 3 %, da ima rojen otrok prirojeno gensko okvaro. Pa tudi smrtnost med otroci, kjer sta oče in mati  bratranec in sestrična, je večja kot med otroci rojenimi parom, ki nimajo krvnih vezi.
Res, da tvoje razmerje uradno ni incest, je pa svar posameznika kako to razmerje dojema. Predvsem vajini starši.
• ju
julija
kaj so si otroci pou bratrancou?
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Sprašuješ, kaj so si otroci polbratrancev. Sprašuješ torej, kakšno je sorodstveno razmerje med otroci polbratrancev in polsestričen oziroma med otroci mrzlih bratrancev in sestričen, kot jih tudi poimenujemo. Ne gre torej za sorodstveno razmerje med mrzlimi bratranci in sestričnami, ampak med njihovimi otroci.
Na primer fant in dekle sta mrzla bratranec in sestrična, ko je eden od npr. fantovih staršev z enim od dekletovih staršev bratranec oz. sestrična. Otroci mrzlih bratrancev in sestričen so pa že v tako daljnem sorodstvu, da rečemo, da niso več v sorodu, ampak imajo le skupne prednike.
Brane But, univ. dipl. psiholog